Izolski občinski svet o podražitvi najemnin za komunalne priveze

Izolski občinski svet je na četrtkovi seji skoraj tri ure ugotavljal, kako bo nekaj več kot 350 Izolanov - lastnikov plovil (od skupaj 16.000 občanov) zmoglo predvideno podražitev letne najemnine za komunalni privez.

Za razliko od Kopra dobijo v Izoli  komunalni privez tudi plovila, ki presegajo 12 metrov   Foto: Mirjana Cerin
Za razliko od Kopra dobijo v Izoli komunalni privez tudi plovila, ki presegajo 12 metrov  Foto: Mirjana Cerin

IZOLA>Pri tem so najemnike komunalnih privezov zmetali v isti koš, čeprav bi bila podražitev progresivna; najbolj bi jo občutili tisti z najdaljšimi plovili, ribiči pa so izvzeti.

Lastniki petmetrskih bark - teh je namreč največ - bi po novem plačali 375 evrov (do zdaj so skoraj trikrat manj, 133 ali 147), medtem ko bi lastniki devetmetrskih jadrnic ali jaht morali odšteti 1224 evrov (doslej so dobrih trikrat manj, 363 ali 400). Za plovila, daljša od desetih metrov, pa bi plačali 156 evrov za vsak nadaljnji meter.

Stroške privezov bi krili iz drugih virov

Predlagano podražitev je Davorin Adler (LDS) označil za “nehigienično”, čeprav ji po besedah direktorja javnega podjetja Komunale Denisa Beleta botrujejo rdeče številke v pristaniški dejavnosti; lanski primanjkljaj v višini 34.000 evrov naj bi letos zrasel na 139.000. Adler je priporočil, naj vrzel zapolnijo s presežkom iz kakšne druge dejavnosti javnega podjetja, kar se je Vladu Mariću (Desus) zdelo “grozljivo”; da bi namreč razliko krili iz pogrebne dejavnosti, denimo.

Omenjen cenik za ribiče ne bi veljal (ti bi plačevali nižjo najemnino privezov). Jeseni se bo Komunala lotila zagotavljanja novih privezov za občane. Že v kratkem pa bo začela upravljati z občinskimi parkirišči in vzdrževati občinske nepremičnine.

Na večinoma gluha ušesa so naletela tudi Beletova opozorila, da utegnejo izgubo v pristaniški dejavnosti na koncu plačati vsi občani, tudi tisti brez bark, in da bi z novim cenikom, primerljivim s tistima v sosednjih občinah, zgolj krili stroške. Teh naj bi se ob koncu leta nabralo za skoraj 250.000 evrov. Samo strošek vodnega dovoljenja, ki ga podeljuje država, znaša 40.000 evrov, vendar njegove morebitne podražitve na 330.000 evrov pri Komunali sploh niso upoštevali. Med preostalimi stroški, povezanimi s komunalnimi privezi, pa so še več kot 140.000 evrov stroškov pristaniške dejavnosti in uprave, najemnina za plavajoče pomole in investicijsko vzdrževanje.

Je plovilo znak prestiža?

Fetah Smajlo je v imenu menda 170 najemnikov privezov ocenil, da bi bila upravičena zgolj 50-odstotna podražitev. Poudaril je, da nov cenik - za razliko od davka na plovila - ne upošteva starosti barke. Njegovi, 5,70 metra dolgi lesenjači, je 50 let.

Radivoja Nardina (SDS) in župana Igorja Kolenca ni prepričal. Vztrajala sta, da je plovilo še vedno znamenje prestiža. Občinski svet pa je na koncu podprl Desusov predlog, naj odločitev o novih cenah odložijo do prihodnje seje in naj v ta namen ustanovijo tudi posebno, petčlansko delovno skupino. MIRJANA CERIN


Najbolj brano