Iz Kopra med pet najboljših na svetu

Peterica mladih, združenih v ekipo Blue Ice, ki je zmagala na hekatonu v Kopru v organizaciji Univerzitetnega inkubatorja Primorske, se je po ocenah Nasinih strokovnjakov zapisala med pet najboljših na svetu. Zmagovalec bo znan januarja. Konkurenca je bila huda: 75 držav, 200 mest, 17.924 udeležencev, 2719 ekip, 1395 rešitev na 20 izzivov vesoljske agencije Nasa.

 Ekipo Blue Ice so sestavljali (z leve)  Ula Valentič, Eva Pincin, 
Alenka Skvarč, Matija Gašpar in Luka Andolšek. Foto: UIP
Ekipo Blue Ice so sestavljali (z leve) Ula Valentič, Eva Pincin, Alenka Skvarč, Matija Gašpar in Luka Andolšek. Foto: UIP

KOPER > Nasa Space Apps Challenge, največji hekaton na svetu, odgovarja na izzive s področja astronomije, ekologije, geologije ter robotike. Sodelujoči imajo 48 ur časa za iskanje rešitev na izzive ter izvedbo prototipov, na razpolago pa imajo vse javno dostopne podatke vesoljske agencije ter strokovne mentorje.

Sploh se niso poznali

Prijavi se lahko vsak, omejitev pa ni. “Le vesolje je omejitev. Na hekaton se lahko prijavijo dijaki, študenti, inženirji, programerji, tudi pisatelji ... Pravzaprav je dobrodošlo, da skupino sestavljajo člani z različnim znanjem,” pravi direktor Univerzitetnega inkubatorja Primorske (UIP) Dorijan Maršič. In tako je bilo tudi v primeru članov zmagovalne skupine Blue Ice, ki se do začetka hekatona med seboj niso poznali. Dijakinja Srednje ekonomske šole v Kopru, gimnazijka, študentka biologije, fullstack feveloper in mojster marketinga so se spoznali na dan začetka hekatona v Kopru. Kot je povedal Matija Gašpar: “Na hekaton sem se prijavil zaradi izziva, izkušnje. Nisem pa želel delati sam. To sta slišali Ula in Eva, ki sta bili takoj za sodelovanje. Kaj kmalu sta se nam pridružila še Alenka in Luka, ki pa je bil v stiku z nami preko spleta.”

Ekipa Blue Ice, v kateri so bili Ula Valentič, Eva Pincin, Alenka Skvarč, Matija Gašpar in Luka Andolšek, je zmago v Kopru in super finale globalnega tekmovanja osvojila s kooperativno igro, v kateri igralci rešujejo izzive globalnega segrevanja.

“Naša igra je namenjena izobraževanju in ozaveščanju o spremembah kriosfere zaradi podnebnih sprememb. Igralci se tako na zabaven način naučijo nekaj novega o Antarktiki, polarnih ekspedicijah ter pomenu znanstvenih raziskav. Igralci se soočajo s težavami s prehrano, opremo, komunikacijo, vremenom ... Dostopna je na spletni strani polar-explorers.com,” je povedala Eva Pincin.

Strokovna komisija je ocenjevala vpliv, inovativnost, znanstveno veljavo, tehnično izvedljivost in predstavitev.

Delujočo igro ustvarili v dveh dneh

Po besedah Eve Pincin so se uvrstitve med najboljših pet v kategoriji Global impact (Rešitev z največjim potencialom za izboljšanje življenja na Zemlji ali vesolju) zelo razveselili. “Že to, da nam je uspelo narediti v dveh dneh igro, ki se jo lahko že igra, je bil za nas velik uspeh. Vloženega je bilo sicer zares veliko truda. Ko smo izvedeli, da smo se uvrstili med najboljših pet v kategoriji, nismo mogli verjeti, da se je to zgodilo.” Sredi januarja bo znan zmagovalec v kategoriji Global impact, že zdaj pa je nesporno, da je ekipa Slovencev med petimi najboljšimi na svetu.

Sicer pa to ni prvi letošnji večji uspeh UIP. Že v prvi polovici leta sta namreč Nika Tomažič in Monika Kršić osvojili zmago na mednarodnem natečaju za inovacije v agroživilskem sektorju “Open Innovation in Agrifood” v Italiji z biorazgradljivim lončkom Cupgrape.


Najbolj brano