Istra je tempirana bomba v Valencii

Mali ladjar je zakuhal mega stečaj. Ta ladjar je koprsko podjetje Euroshipping, v lasti Bogdana Glavine. Na njem se bo, kot kaže, opekla tudi Nova Ljubljanska banka, ki ji ladjar dolguje 1,3 milijona evrov. Edino vrednejše premoženje Euroshippinga je ladja Istra. Ta pa je zaradi drugih dolgov ladjarja zaustavljena v španski Valencii, tako da se utegne zgoditi, da je sploh ne bo v stečajni masi pri nas.

Koprsko podjetje Euroshipping v lasti Bogdana Glavine Novi Ljubljanski banki dolguje 1,3 milijona evrov Foto: STA
Koprsko podjetje Euroshipping v lasti Bogdana Glavine Novi Ljubljanski banki dolguje 1,3 milijona evrov Foto: STA

KOPER > Špansko sodišče in tamkajšnja pristaniška uprava namreč načrtujeta prisilno prodajo ladje za poplačilo tamkajšnjih upnikov; med njimi je tudi posadka, ki ji koprski ladjar dolguje za 168.000 evrov neizplačanih plač. V vrsti pa so še trije upniki. Skupaj je tako v Španiji za skoraj milijon evrov terjatev.

Ladja tempirana bomba

Še več. Z ladjo se že ukvarja tudi špansko državno tožilstvo in utegne pasti tudi kakšna ovadba. Istra, ki je v Valencii privezana že od lanskega avgusta, je namreč plavajoča tempirana bomba. Na 90-metrski ladji ni nikogar, ki bi jo varoval, tako da lahko pride do odveza ladje, izlitja ali celo potopitve ladje, saj naj bi imela poškodovano dno. Ladji, ki je registrirana v Togu, so potekla vsa dovoljena in zavarovanja.

Stečajna upraviteljica Andreja Terpotec si prizadeva, da bi ustavila sodni zaseg in prodajo ladje v Španiji ter omogočila prodajo v okviru stečajnega postopka v Sloveniji. Če bo koprsko sodišče dovolilo, bo prihodnji teden odpotovala v Valencio na sestanek s sodiščem in pristaniško oblastjo. A Terpotčeva opozarja, da v stečajni masi Euroshippinga ni denarja ne za pot ne za tamkajšnje postopke.

Niti za staro železo se ne splača

Vrednost ladje pa nezadržno pada. V družbi Ocean Connect, ki je prav tako ena od upnic Euroshippinga, opozarjajo, da ladja, ki stoji, hitro rjavi. Že samo za to, da bi jo za silo usposobili za pot do prve ladjedelnice, bi potrebovali vsaj 150.000 dolarjev, tam pa še približno 300.000 dolarjev za minimalna popravila. Po ocenah naj bi bila ladja vredna manj kot 450.000 dolarjev. Niti prodaja ladje za staro železo - tega je za 4281 ton - ni rešitev, saj bi jo bilo treba odvleči v Turčijo in bi že z logistiko krepko presegli prodajno vrednost ladje kot staro železo.

Zalomilo se je lani poleti

Koprskemu podjetniku Bogdanu Glavini se je v ladjarstvu dokončno zalomilo lani poleti, ko je ladja Istra zaradi neplačanih ladjarjevih računov brez goriva in hrane za posadko obtičala na sidrišču pred alžirsko obalo. Glavina je takrat medijem zagotavljal, da bo zadevo uredil. A ni. Posadka je tako lahko le priskrbela gorivo za plovbo do Valencie, kjer je proti Euroshippingu vložila tožbe zaradi neplačanih plač in se izkrcala. KATJA GLEŠČIČ


Najbolj brano