Istra bo španska, NLB pa je “Glavino” prenesla na slabo banko

Nova Ljubljanska banka (NLB) se je najbrž dokončno opekla za poldrugi milijon evrov, ki jih je posodila koprskemu Euroshippingu - ta je zdaj v stečaju. To se je samo še potrdilo po obisku stečajne upraviteljice v Valenciji, kjer že mesece rjavi Euroshippingova ladja Istra. Ta bi lahko bila edino še kaj vredno premoženje, a, kot kaže, iz tega ne bo nič.

Pristaniške oblasti v Valencii so stečajno upraviteljico Euroshippinga opozorile, da so v trupu ladje že luknje, da je precej zarjavela in da bo v treh ali štirih mesecih povsem uničena. Foto: Andreja Terpotec
Pristaniške oblasti v Valencii so stečajno upraviteljico Euroshippinga opozorile, da so v trupu ladje že luknje, da je precej zarjavela in da bo v treh ali štirih mesecih povsem uničena. Foto: Andreja Terpotec

KOPER > Včeraj se je iztekel rok za prijavo terjatev v stečajnem postopku Euroshippinga. Največji upnik je NLB, ki je tudi sprožila stečaj. Po podatkih iz zahteve za stečaj je Euroshipping, ki je v lasti Koprčana Bogdana Glavine, tej banki dolgoval 1,3 milijona evrov. V NLB ne želijo povedati, ali je terjatev na koncu kaj višja. Izvedeli pa smo, da so svojo terjatev do Euroshipinga že prenesli na slabo banko (DUTB).

Tudi stečajna upravitelji- ca Andreja Terpotec še ne želi ocenjevati, koliko bodo znašale terjatve vseh Glavinovih upnikov. To bo znano v mesecu dni, ko bo sodišču pripravila seznam preizkušenih terjatev in končne ugotovitve, ali je sploh kaj premoženja v stečajni masi.

Ni denarja niti za odvetnike

Najbrž ga ne bo nič. Če so v NLB ob sprožitvi stečaja Euroshippinga računali na to, da bi se lahko vsaj delno poplačali s prodajo ladjarjeve ladje Istra, so se močno ušteli. Ladja je namreč zaustavljena v španski Valenciji, ker so tam proti ladjarju vložili tožbe pomorščaki zaradi neizplačanih plač, prav tako tudi dobavitelj goriva. Skupaj jim ladjar dolguje že 220.000 dolarjev, do začetka marca pa je bilo še za 31.000 evrov pristaniških pristojbin. Glavina ni poskrbel niti za minimalno posadko, ki bi varovala ladjo. Zato je pričakovati, da bodo španske oblasti ladjo čez mesec dni razglasile za zapuščeno in jo prodajale na dražbi. Če bo kanilo kaj denarja, bodo iz tega poplačale sodne stroške, stroške veza in posadko. Stečaj ladjarja v Sloveniji in terjatve, ki jih je v našem stečajnem postopku prijavila NLB, pa v Španiji ne bodo igrale prav nobene vloge.

V stečajni masi ni niti toliko denarja, da bi stečajna upraviteljica lahko najela odvetnike v Španiji, naročila cenitev ladje in se zanjo spustila v boj s španskim pravnim redom. “Če upniki sami ne bodo založili denarja za nadaljevanje postopka, bom sodišču predlagala, da se stečajni postopek zaključi, ker ni dovolj denarja za nadaljevanje postopka,” je po preverjanju zadev v Valenciji odločena Andreja Terpotec.

Padna je še vedno v Kraljevici

Glavina ima v lasti tudi ladjo Padna, za katero pa ni znano, ali je v stečajni masi Euroshippinga. Zadeva je podobna kot z ladjo Istra, le da je Padna zaustavljena v ladjedelnici v hrvaški Kraljevici in čaka na sodno odločitev o prodaji. Tudi njena posadka je lani ostala brez plač in ladjarja toži, prav tako pa ladjar ni poravnal niti dolgov do ladjedelnice in do dobavitelja goriva. V sindikatu hrvaških pomorščakov, ki so lani pomagali posadki Padne, pravijo, da se tu in tam pojavi kdo, ki ga nakup ladje zanima, a vsakdo obupa, ko sešteje dolgove ladjarja.

KATJA GLEŠČIČ


Najbolj brano