Hitre ceste letos ne bo mogoče končati

Dars je znova prestavil dan D za dokončanje hitre ceste med Koprom in Izolo, tokrat z letošnjega poletja na konec leta. Temu botruje pritožba neizbranega ponudnika elektro-strojne opreme za predor Markovec.

Gradbišče ob predoru Markovec je v teh dneh (vsaj na koprski strani) spet živahno. Map Trade ima tam 50 od skupaj 80 delavcev. Pa vendar se vnovičnega pleskanja sten sploh še niso lotili.     Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Gradbišče ob predoru Markovec je v teh dneh (vsaj na koprski strani) spet živahno. Map Trade ima tam 50 od skupaj 80 delavcev. Pa vendar se vnovičnega pleskanja sten sploh še niso lotili.  Foto: Zdravko Primožič/Fpa

IZOLA, KOPER> Dars obenem vse bolj dopušča, da bo moral objaviti nov razpis za dokončanje trase hitre ceste zunaj predora. Zapleta se tudi pri vnovičnem pleskanju predorskih cevi.

V Darsu formalno še vedno ocenjujejo, da bi dela na hitri cesti Koper-Izola in v markovškem predoru lahko sklenili do konca letošnjega leta. Vendar v isti sapi priznavajo, da je to odvisno predvsem od postopkov javnega naročanja.

Montaža elektro-strojne opreme v predoru bi terjala vsega pet ali šest mesecev. A zapleta se pri izbiri izvajalca za to delo. Dars je preko razpisa izbral dražjega ponudnika - konzorcij podjetij Riko, IMP, Javna razsvetljava in Traffic Design na čelu z Iskro sistemi. Ta peterica je opremljanje predora ovrednotila na 11,996.423 evrov. Cenejši dvojec, Tenzor-GVO, ki bi delo opravil za 10,421.846 evrov, je vložil revizijski zahtevek.

Dars se je že odzval na pritožbo in razpisno dokumentacijo posredoval državni revizijski komisiji. Tam si za presojo o utemeljenosti pritožbe lahko vzamejo kar nekaj časa. A tudi če bi hitro presodili, montiranje opreme v predoru ne bo mogoče, dokler stene ne bodo ustrezno prepleskane.

“Za luščenje je kriv antisol E”

Stene predora so enkrat že pobelili, potem pa se je barva začela luščiti. Izvajalec, celjsko podjetje Kugler, še kar zatrjuje, da niso naredili nič narobe. Luščenje je povzročil parafin, vosek po domače. Kako se je znašel na predorskih stenah, pa doslej ni znal nihče pojasniti.

Direktor podjetja Boris Kugler zdaj opozarja, da je vsega kriv antisol E, sredstvo proti izsuševanju betona, ki ga je na stene nanesel avstrijski gradbinec, zdaj že propadli Alpine Bau. “Ta vrsta antisola ne dopušča nobenih kasnejših premazov,” trdi Kugler. To pomeni, da bi pred vnovičnim pleskanjem morali stene betona zrezkati.

Dars na vprašanja o vnovičnem pleskanju skopo pojasnjuje, da poteka “skladno s projektno-tehnično dokumentacijo”. Na nadaljnja vprašanja, ali je v beton v predoru res zašel antisol E, pa ne odgovarja.

Najprej rezkanje, potem pleskanje?

Toda Kuglerjeve besede potrjuje novi izvajalec, Map Trade iz Slovenske Bistrice. Direktor Matjaž Pečovnik pravi, da s pleskanjem, ki bi ga sicer opravili v desetih dneh, sploh še niso začeli. Že od 9. januarja se ukvarjajo z vprašanjem, kako odstraniti vse nanose s sten, pa tudi antisol z vrhnje plasti betona. “Uspešni smo bili, ko smo uporabili poseben stroj s štirimi glavami, s katerimi rezkamo vse nanose - s pomočjo visokega pritiska hladne vode,” navaja. 41-tonski rezkalni stroj so si sposodili od Avstrijcev, zdaj je na servisu.

Kot je razumeti Pečovnika, bi dela morali končati 17. marca, a jih bodo v najboljšem primeru 1. aprila. Odstraniti morajo več plasti in rezkati dvakrat globlje (štiri milimetre), kot so predvideli. Koliko dražje bo to, ne navaja. Pogodbo z Darsom so sklenili za 835.937 evrov.

Največjo (novo) zamudo pri dokončanju nesrečnega projekta bi utegnil povzročiti nov razpis za dokončanje trase hitre ceste na koprski in izolski strani predora.

Nov razpis?

Na koprski strani predora je treba urediti približno stometrski priključek, na izolski dvo kilometrsko navezavo na tamkajšnjo obvoznico. Dela bi sicer lahko opravili v štirih, največ petih mesecih, vendar utegnejo postopki javnega naročanja Darsov projekt ustaviti celo za kakšno leto.

Odločitev o tem, ali bo treba objaviti nov razpis, uradno še ni padla. Sprejeti jo mora Darsova pravna služba, ki mora potrditi, da trase ni mogoče dokončati po veljavni pogodbi iz avgusta 2006.

Dars je takrat sklenil posel z SCT, Primorjem, Kraškim zidarjem in CPK, od katerih so prvi trije končali v stečaju. Ko je CPK kot novi vodilni partner pripravil končni obračun potrebnih del, je postalo jasno, da bo presegel še dopustno, 30-odstotno po dražitev pogodbene vrednosti (z 31,8 na 41,3 milijona evrov), s čimer bi se tudi preveč oddaljili od razpisnih pogojev. V Darsu za zdaj pravijo, da še pregledujejo obračun. Dodajajo pa, da sočasno popisujejo dela, kar je potrebno za pripravo novega razpisa.

MIRJANA CERIN


Najbolj brano