Gradnja predora Markovec se je spet ustavila

Gradnja predora Markovec spet stoji. Tokrat zaradi vzdrževalnih del na izkopnem stroju, o čemer je graditelj predora Alpine Bau obvestil Družbo za avtoceste RS (Dars). Do kdaj bodo dela stala, še ni znano.

Tokrat so za ustavitev gradnje predora Markovec kriva vzdrževalna dela na izkopnem stroju Foto: Tomaz Primozic/Fpa
Tokrat so za ustavitev gradnje predora Markovec kriva vzdrževalna dela na izkopnem stroju Foto: Tomaz Primozic/Fpa

KOPER>“Čakamo na poročilo o upravičenosti in utemeljenosti vzdrževalnih del. Ne vemo, koliko dni bodo trajala. Očitno cevi ne bodo prebili sredi meseca, kot so napovedali,” je včeraj povedal Marjan Koler iz Darsa. Kot je dejal, Avstrijci niso sporočili, da bi se stroj pokvaril.

Stroj na dopustu do novega leta?

Upravičenost in utemeljenost vzdrževalnih del na izkopnem stroju MT 720, ki jih je z dopisom napovedal Alpine Bau, preučuje nadzorni inženir na projektu graditve predora Markovec na hitri cesti med Koprom in Izolo, DRI upravljanje investicij. S svojimi ugotovitvami bo v prihodnjih dneh seznanil Dars in pripravil predloge za nadaljnje ukrepanje.

Dars bo kot naročnik del ukrepal skladno s pogodbeno in razpisno dokumentacijo.

Morda je naključje, morda pa tudi ne, da je bil včeraj, ko je Alpine Bau ustavil rezalni stroj, v Avstriji praznik, torej dela prost dan. Približujejo se tudi božično-novoletni prazniki, zato ni nemogoče, da bi stroj miroval do začetka januarja.

V javnosti so se pojavila tudi ugibanja, ali je morda v ozadju izsiljevanje zaradi (ne)podpisa aneksov k pogodbi. Predmet enega naj bi bile bančne garancije v primeru, da Alpine Bau ne bi plačal izvajalcem, in zagotovilo, da avstrijsko podjetje ne bi prevzelo bremen dolgov CPM. Izkop predorskih cevi namreč nadaljuje s pogodbo, ki jo je pred dvema letoma kot glavni izvajalec podpisal prav CPM (Alpine Bau je nastopal kot soodgovorni partner). Drugi aneks pa naj bi se nanašal na plačilo dodatnih stroškov, ki jih je Alpine Bau imel z odvozom izkopanega materiala na deponijo Železni most na Kozini - in to v času, ko bi po zastavljenih smernicah moral uporabljati izolsko deponijo Šared. “Poslovni dogovori še potekajo. V Darsu še vedno želimo, da se projekt nadaljuje in sklene,” je dejal Koler.

Le ena v verigi ovir

Tokratna ustavitev del je še ena v nizu ovir, ki spremljajo gradnjo 2,2 kilometrskega predora Markovec. Po dolgotrajnih zapletih z izbiro izvajalca je Dars pogodbo za gradnjo s CPM kot vodilnim partnerjem sklenil konec leta 2009, graditi so začeli v začetku 2010. Novembra lani je CPM “izdihnil” zaradi finančnih težav. Gradnja je nekaj mesecev stala, najprej, marca letos, so jo zagnali na izolski strani, julija pa še na koprski.

Predor naj bi bil po prvotnih načrtih zgrajen spomladi leta 2013, nato so rok premaknili na poletje, za zdaj pa velja nov termin, jesen 2013.

NIVES KREBELJ


Najbolj brano