Gašpar Mišič cilja na kitajske kontejnerje

Predsednik uprave Luke Koper Gašpar Gašpar Mišič je zadovoljen z odpravljanjem ovir pri razvoju koprskega pristanišča in optimistično zre v leto 2014, v katerem nameravajo še naprej pospešeno nadgrajevati luško infrastrukturo.

“Mi precej sodelujemo z Južno Korejo, s Kitajsko pa zelo malo. 100.000 kontejnerjev zame ni nič glede na velikost Kitajske. Ko sem preveril, koliko Kitajska pripelje in odpelje iz Evrope preko Rotterdama in ostalih pristanišč severne Evrope, se mi kar Foto: Tomaž Primožič/Fpa
“Mi precej sodelujemo z Južno Korejo, s Kitajsko pa zelo malo. 100.000 kontejnerjev zame ni nič glede na velikost Kitajske. Ko sem preveril, koliko Kitajska pripelje in odpelje iz Evrope preko Rotterdama in ostalih pristanišč severne Evrope, se mi kar Foto: Tomaž Primožič/Fpa

LJUBLJANA > Letos Gašpar Gašpar Mišič ne pričakuje slabšega poslovanja kot lani, bi pa bilo veliko bolje, če ne bi bilo treba opraviti določenih slabitev.

Gašpar Mišič je zelo zadovoljen s sodelovanjem z lokalno skupnostjo, čeprav se nekaj ovir pojavlja na strani krajevne skupnosti Ankaran, ki je vložila tožbo zaradi izdaje odločbe za gradnjo kasete za odlaganje mulja.

A kot pravi prvi mož Luke Koper - problemi se pojavljajo povsod, vendar je treba k njim pristopiti z občutkom in jih obravnavati bolj kot izzive. “Jaz sem tako in tako znan po tem, da mi premagovanje ovir predstavlja izziv,” je dejal ob robu transportno-logistične konference danes v Ljubljani.

Dogovor brez centa vložka

Trudijo se pospešeno graditi luško infrastrukturo, pri čemer dajejo trenutno poudarek predvsem podaljševanju prvega pomola in poglabljanju morskega dna na globino 14 metrov. Pričakujejo, da bodo s tem zaključili do pomladi.

Poleg prvega nameravajo podaljšati tudi drugi pomol, in sicer dlje, kot je predvideno v okviru državnega prostorskega načrta, vendar še vedno znotraj koprskega akvatorija. “S tem bomo prišli po naravni poti do večjih globin ter povečali operativnost in zmogljivost Luke Koper,” je povedal.

Zadovoljen je tudi s sodelovanjem s Slovenskimi železnicami. Dogovorili so se, da bodo odpremo vlakov s povprečnih 52 povečali na 72 dnevno, hkrati pa so podaljšali vse vlakovne kompozicije s 500 na 550 metrov.

“To je izjemen dosežek, saj smo se za to dogovorili brez centa vložka. Obstoječe kapacitete optimiziramo brez kakršnih koli vlaganj na podlagi obstoječe infrastrukture,” je še dejal.

Za boljšo železniško povezavo

In kaj pričakuje od države? “Od države pričakujem, da se zbudi, da se zaveda svojega izjemnega položaja in položaja Luke Koper. Razvoj moramo graditi na ključnih primerjalnih prednostih, na vsem, kar nam je mati narava položila v zibelko, in na tradicionalnih vrednotah,” je dejal novinarjem.

Ključno primerjalno prednost Slovenije vidi v stiku z odprtim morjem. Luka Koper je po njegovem “brand” v državah srednje in vzhodne Evrope, ki koprsko luko potrebujejo za oskrbo njihovih podjetij. “Luko Koper potrebujejo tako v smeri izvoza kot uvoza,” je povedal.

Prepričan je, da potrebujemo boljše železniške povezave. Ideje o morebitnem logističnem holdingu med Luko Koper in Slovenskimi železnicami, ki naj bi po nekaterih informacijah znova oživele, ni želel podrobneje komentirati. Kot pravi, se je težko pogovarjati o idejah, dokler se o tem ne pogovorijo in dogovorijo v strokovnih krogih.

Dotaknil se je tudi poslovanja družbe, ki ne bo slabše kot lani. “Delamo na prevrednotenjih premoženja. Določene slabitve bodo vplivale na končni rezultat,” je dejal.

Mišič cilja na Kitajsko

Kot pravi, bi letošnje leto zaključili bistveno bolje, če ne bi bilo treba opraviti slabitev, na primer naložbe v terminale v Sežani in Prekmurju. “Želim, da družba temelji na zdravih in realnih vrednotenjih. Pomembno je, da gradimo na realnih vrednostih,” je prepričan.

Z novimi nadzorniki je zelo zadovoljen. Kot pravi, so strokovni in pričakujejo čim boljše poslovanje. “Meni ni težko sodelovati s strokovnjaki, težko je sodelovati s politiki, s katerimi se danes nekaj dogovoriš, jutri pa naredijo drugače,” je dejal.

Od 15. do 24. decembra se bo mudil na Kitajskem. “Mi precej sodelujemo z Južno Korejo, s Kitajsko pa zelo malo. 100.000 kontejnerjev zame ni nič glede na velikost Kitajske. Ko sem preveril, koliko Kitajska pripelje in odpelje iz Evrope preko Rotterdama in ostalih pristanišč severne Evrope, se mi kar cedijo sline, ko vidim, kam grem in kaj lahko naredimo,” je sklenil.

STA


Najbolj brano