Električni dvojček na preizkušnji

Generalni direktor milanske Honde HM se bo danes usedel na dvokolo, ki ga poganja elektromotor, in je plod primorskega znanja. Primerjal ga bo z njegovim bencinskim dvojčkom. “Razen glede avtonomije električni nič ne zaostaja za bencinskim,” pravi avtor patenta koprski inovator Boris Pfeifer.

Dvokolo z električnim motorjem se v ničemer ne razlikuje od tistega z bencinskim, le avtonomija je pol manjša
Dvokolo z električnim motorjem se v ničemer ne razlikuje od tistega z bencinskim, le avtonomija je pol manjša  

KOPER> Prototip je Boris Pfeifer izdelal s pomočjo strokovnjakov vodilnega slovenskega proizvajalca elektro pogona, ki je tudi razvojni dobavitelj za električne dele, šempetrskega inovatorja Radoša Simsiča ter podjetja E-CAT, ki je razvilo elektroniko, izbralo in dobavilo primerne baterije.

Pfeifer je razvil tudi rešitev z zamenljivimi baterijami za električna dvokolesa; baterija je snemljiva, tehta samo pet kilogramov, polniti pa jo je mogoče kjerkoli. “Rešitev sem zasnoval na Tomosovih dvokolesih, navsezadnje je to drugi najbolje razširjen moped v Evropi. Zato sem jo najprej ponudil Tomosu, a so rekli, da jih ne zanima,” je začuden Pfeifer. Kljub temu pa bo aplikacija za Tomosova vozila vseeno na trgu, pač prek drugega podjetja.

Vse se je začelo lansko jesen, ko je Pfeifer v okviru milanskega sejma dvokoles na razstavnem prostoru Honde HM predstavil alternativno rešitev za elektrifikacijo motorja na bencinski pogon. Največja prednost Pfeiferjevega patenta je v tem, da ga je mogoče brez težav namestiti na dvokolesa z bencinskim pogonom. Ohranil je tudi sklopko in menjalnik.

Združili primorsko znanje

V Hondi HM so se odločili, da bodo financirali izdelavo funkcionalnega prototipa. Pfeifer je z ekipo izpopolnil aplikacijo in jo namestili na dvokolo izbranega proizvajalca. “Vsi smo vse dali od sebe,” je ponosen Pfeifer. Razvili so vodno hlajen elektromotor, prvi na svetu v tej kategoriji dvokoles, in vodno hlajeno elektroniko. Simsič pa je genialno umestil baterijo, tako da okvirja sploh ni bilo treba prilagajati elektromotorju. “Niti ene same luknje ni bilo treba zvrtati. To je izjemen dosežek,” je zadovoljen koprski inovator.

Zaostaja le pri avtonomiji

Zdaj dvokolo čaka testiranje in primerjava z identičnim dvokolesom na bencinski pogon. Pfeiferja izid ne skrbi: “Poglavitno delo smo naredili, optimizirati je treba le še avtonomijo. Zdaj znaša 50 kilometrov, pri bencinskem pa je dvakrat večja.”

Še osem potencialnih kupcev

V Hondi HM se lahko odločijo, da funkcionalni prototip odkupijo, lahko pa ga Pfeifer ponudi še ostalim osmim proizvajalcem, ki dvokolesa izdelujejo na isti osnovi, kot ga je Pfeiferjeva ekipa uporabila za prototip.

Leta in leta so mnogi, tudi strokovnjaki, trdili, da se dvokolo z elektromotorjem nikoli ne bo moglo postaviti ob bok tistemu na bencinski pogon. “To je bil naš največji izziv. Samo dve možnosti sta bili: popoln polom ali pa velik uspeh. No, poloma ni,” je skoraj preveč previden Pfeifer.

Sam vidi veliko možnosti za uveljavitev tega prototipa v praksi. Električni motor ima veliko prednosti: je varčen, ne onesnažuje, ni hrupen ... “Tisti, ki prisegajo na bencinske hlape, ga ne bodo nikoli kupili, mladi pa se bodo hitro navadili nanj. To je že dovolj, navsezadnje je namenjen prav njim,” razmišlja Pfeifer.

SONJA RIBOLICA


Najbolj brano