Če Nemci vidijo zaslužek, mi pa ne, je nekaj narobe z nami

“Če Nemci vidijo možnost zaslužka pri severnojadranski logistični poti, mi pa ne, je nekaj narobe z nami,” nima nobenih dilem Jože. P. Damijan, profesor na Ekonomski fakulteti v Ljubljani in bivši minister za razvoj. Včeraj je kot gost istrskih menedžerjev orisal primerjalne prednosti Slovenije za izhod iz krize.

Istrski menedžerji so se strinjali z Jožetom P. Damijanom: s celovitim logističnim produktom  bi se Slovenije hitreje odpeljala iz vrtinca gospodarske krize
Istrski menedžerji so se strinjali z Jožetom P. Damijanom: s celovitim logističnim produktom bi se Slovenije hitreje odpeljala iz vrtinca gospodarske krize  

KOPER>Jože P. Damijan med naše naravne primerjalne prednosti prišteva geografski položaj, kar omogoča razvoj turizma, logistike in transporta. Pri logistiki smo pred izbiro: ali bo na trgu nastopal vsak akter zase ali pa bomo oblikovali lastno transportno-logistično verigo, ki bi ponujala celovit logistični produkt.

Dve zgodbi s tega področja sta padli v vodo, zdaj menda nastaja nov poskus povezovanja logistov. Možnih je več scenarijev. Damijanu se zdi najbolj verjetno, da bi Deutsche Bahn (DB) in tovorni del Slovenskih železnic ustanovili skupno družbo; DB bi dobil koncesijo za tretji pomol v koprskem pristanišču, v zameno pa bi sofinanciral gradnjo in modernizacijo železniškega omrežja. Pogoj za to je uvedba pristaniške uprave, ki bi podeljevala tudi koncesije; DB bi upravljala tretji pomol, Luka pa sedanja dva. “Sicer ne vemo, če so Nemci za tak scenarij, toda nedvomno imajo interes priti do Jadrana, do Luke. Mi pa ... Če se ne bomo znali hitro obrniti, se bojim, da bomo izgubili še eno strateško prednost, s katero se zdaj hvalimo,” je bojazni razgrnil Damijan, ki sicer daje prednost strateško-pogodbenemu partnerstvu, ne pa vsiljenemu kapitalskemu povezovanju.

Kritičen je tudi do morebitne železniške povezave med Trstom in Koprom. “Kratkoročno je videti kot elegantna rešitev, dolgoročno pa to lahko prinese škodljive posledice. Tovor bo šel mimo Kopra ali pa mu bodo ostali manj donosni tovori,” opozarja Damijan. S tem bi se po njegovem mnenju lahkomiselno odrekli tudi razvojnemu impulzu, ki je ob železniških tirih vedno močnejši. SONJA RIBOLICA


Najbolj brano