Bo do bolnišnice vozila “trola”?

Bolniki in obiskovalci v Splošni bolnišnici Izola (SBI), pa tudi dijaki in študenti zdravstvenih šol vedno pogosteje tarnajo zaradi pomanjkljivosti javnega prevoza do bolnišnice. Tisti, ki se tja pripeljejo z avtomobili, se hudujejo zaradi pomanjkanja parkirnih mest, hkrati pa jih skrbi napoved, da bodo za parkiranje ob SBI morali plačati.

  Veliko starejših občanov nima vozniškega izpita, prav oni pa potrebujejo več zdravniških pregledov, zato so poleg dijakov in študentov najbolj odvisni od javnega prevoza Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Veliko starejših občanov nima vozniškega izpita, prav oni pa potrebujejo več zdravniških pregledov, zato so poleg dijakov in študentov najbolj odvisni od javnega prevoza Foto: Zdravko Primožič/Fpa

IZOLA> Tri istrske občine vidijo rešitev v izboljšanju javnega prevoza in avtobusni progi Koper-Piran čez Markovec.

“Avtobusne povezave so nesprejemljivo redke in nezanesljive. Zadnji avtobus iz SBI do Izole naj bi odpeljal ob 15.10 izpred bolnišnice, vendar ga večkrat sploh ni. Tudi na drugih postajališčih voznik avtobusa ustavlja, kot se mu zdi, naj bo to pet minut prezgodaj ali prepozno. V bolnišnici so obiski v popoldanskem času. Kdor nima avtomobila, ne more videti svojega bližnjega. Veliko starejših občanov nima vozniškega izpita, ravno oni potrebujejo več zdravniških pregledov,” povzema razmere Nina Živič, študentka Visoke šole za zdravstvo.

V Veolii transportu Dolenjska in Primorska na očitke o redkih povezavah odgovarjajo, da skušajo “s prilagajanjem voznih redov zapolniti avtobuse, saj so na posameznih progah prevozi po vseh analizah prinašali nenehno izgubo. Ob tem je treba poudariti, da se je avtobus ob posameznih odhodih večinoma peljal prazen.”

Po informacijah iz Veolie transport Dolenjska in Primorska stane vozovnica za avtobus iz Izole do bolnišnice 1,30 evra. Za vožnjo iz Kopra do bolnišnice je treba odšteti 0,42 evra. Vožnja s taksijem je seveda dražja, a je razmerje v ceni ravno obratno kot pri javnem prevozu. Vožnja iz Izole do bolnišnice stane štiri evre, iz Kopra pa pet do šest evrov.

Nič bolje se ne godi tistim, ki se v SBI pripeljejo z osebnim avtomobilom. Po 8.30 ni le težko parkirati, ampak sploh voziti po parkirišču, kjer so vozila parkirana praktično kjer koli.

Boljši javni prevoz

Tegobe prometne ureditve ob SBI doživlja približno 150.000 ljudi na leto. Toliko bolnikov, obiskovalcev, zaposlenih, študentov, krvodajalcev in drugih so po besedah direktorja SBI Janija Derniča našteli v bolnišnici, srednji in visoki šoli ter drugih ustanovah v bližini. “Le dva odstotka vseh se pripelje z javnim prevozom,” navaja Dernič in dodaja: “Na parkirišču smo v osmih urah zabeležili povprečno 1300 uvozov.” Kot je povedal, je parkirna stiska bistveno manjša od junija do septembra, v času počitnic. “To pomeni, da je treba določeni skupini zagotoviti, da se do SBI in nazaj pelje z javnim prevozom.”

Da bi izboljšali dostopnost SBI z javnim prevozom, je Dernič pred kratkim sklical sestanek, na katerem so predstavniki treh istrskih občin in ministrstva za promet razpravljali o celostni rešitvi tamkajšnje prometne ureditve. Strinjali so se, da bi morali povišati frekvence prevozov primestnega avtobusa v konicah, ko je obiskov bolnišnice največ. Koncesijo za primestni promet podeljuje država, občine nimajo vpliva nanj.

Vodstvi SBI in izolske občine (ki vodi aktivnosti v imenu vseh treh občin) sta zato Veolii transportu poslali pobudo, naj preveri, ali bi lahko primestno povezavo Piran-Izola-Koper in obratno, ki danes poteka po obalni cesti, preusmerili preko Markovca, tako da bi redni linijski avtobus ustavljal ob bolnišnici. Na Veolii transportu Dolenjska in Primorska pobude še ne morejo komentirati, ker jo še proučujejo.

Parkirnina najkasneje februarja

Gnečo na parkirišču bodo v SBI poskušali ublažiti tudi s parkirnino. Kdaj jo bodo začeli pobirati, Dernič ni povedal. “Odvisno od izplena pogovorov z Veolio transportom oziroma dejstev, ali bodo avtobusno progo speljali čez Markovec in ali bo javni prevoz pogostejši, primernejši za uporabnike storitev v SBI in njeni bližini,” je dejal. “V vsakem primeru bomo parkirnino začeli pobirati najkasneje februarja,” je napovedal. Koliko bo stala ura parkiranja, bo, tako Dernič, prav tako odvisno od tega, ali bo avtobus ustavljal pri SBI (tedaj bo višja) ali ne.

Ko je bila SBI zgrajena, je bilo ob njej 106 parkirnih mest, zdaj jih je 256 (urejenih). V SBI jih načrtujejo dodatnih sto na območju, kjer so zdaj neurejene površine. “Vendar ne želimo, da bi naložbo plačali z zdravstvenim denarjem, ampak prav s parkirnino. Če bi vozniki ob delavnikih plačevali po evro na uro, bi v enem letu zbrali približno 220.000 evrov. Tudi če bi dobili pol manj denarja, gre za pomembno vsoto,” razmišlja Dernič.

NIVES KREBELJ


Najbolj brano