Barantanje s parkirnimi mesti

Z novim prometnim režimom ob Splošni bolnišnici Izola niso zadovoljni ne v Srednji šoli Izola ne obiskovalci bolnišnice. Prvi pravijo, da bi ob šoli potrebovali trikrat več parkirnih mest (45), drugi opozarjajo, da jim zgolj spodnji parkirišči s 116 boksi ob dopoldanskih konicah ne zadostujeta. Starejšim obiskovalcem povzroča težave tudi hoja po stopnicah, ki vodijo s parkirišč.

Intervencijska pot je zaparkirana tudi na južni obvoznici - dostopu do obeh šol in transfuzijske dejavnosti, ki ga mora  bolnišnica še  urediti, a najprej bo   dokončala   parkirišča za zaposlene Foto: Mirjana Cerin
Intervencijska pot je zaparkirana tudi na južni obvoznici - dostopu do obeh šol in transfuzijske dejavnosti, ki ga mora bolnišnica še urediti, a najprej bo dokončala parkirišča za zaposlene Foto: Mirjana Cerin

IZOLA > Je torej nov režim pisan na kožo zaposlenim v bolnišnici?

Po izračunih Splošne bolnišnice Izola manjka 629 parkirnih mest, da bi zadostili vsem potrebam. Ob bolnišničnem kompleksu bi jih potem bilo kar 1325. Ker naj bi posamezno mesto stalo 1450 evrov, jih urejajo z denarjem, ki ga zberejo s parkirnimi abonmaji (15 evrov za zaposlene in dvakrat več za ostale). Na papirju imajo tudi načrte za nadgradnjo parkirišč za obiskovalce po vzoru montažnih hiš pri trgovskih centrih. Z dodatno etažo bi pridobili 232 mest, z dvema 348, vendar za to nimajo denarja.

Direktor Splošne bolnišnice Izola Jani Dernič in avtor nove prometne ureditve Zlatan Ravbar to zavračata. “Vseh parkirnih mest je 696. Zaposleni jih ne zasedejo več kot 400, niti v času menjave delovne izmene ne. Še manj pa jih zasedajo ob 10. uri, kvečjemu 360,” poudarja Dernič.

Parkirnih mest za nikogar ni dovolj

V bolnišnico se z osebnim avtomobilom vozi 91 odstotkov od 729 zaposlenih, parkira pa jih lahko le 58 odstotkov, saj so jim namenili 427 mest na šestih parkiriščih. Po drugi strani je dnevnih obiskovalcev bolnišnice v povprečju 158, od 116 boksov na dveh parkiriščih pa je petina večinoma praznih. Vendar ob konicah teh 116 mest ni dovolj, o čemer smo se v zadnjih dneh tudi sami prepričali. Poleg vsakodnevnih obiskovalcev na dveh parkiriščih parkirajo tudi nekateri bolniki, ki ostanejo na zdravljenju. Nekateri obiskovalci so tako prisiljeni pustiti avtomobile na severni obvoznici - intervencijski poti, kjer parkirajo tudi tisti, ki ne želijo plačati parkirnine. Vendar s tem ovirajo intervencijski dostop in vožnjo reševalnih vozil. Če bolnišnica pokliče izolske ali koprske redarje, pa jih ti oglobijo z 80 evri.

Sodeč po prometni študiji Splošne bolnišnice Izola se v bolnišnični kompleks vozi 91 odstotkov tam zaposlenih, 45 odstotkov študentov in desetina dijakov. To, da morajo starši dijakov, ko pridejo v šolo, parkirati na plačljivih parkiriščih za obiskovalce bolnišnice, se vodstvu ne zdi sporno, češ da parkiranje zaračunavajo tudi na drugih parkiriščih v Istri.

Šest izjemnih mest za obiskovalce

Obiskovalci pravijo tudi, da jih moti, ker po plačilu parkirnine ne dobijo računa. Da bi ga dobili, bi morala bolnišnica na parkomatu spremeniti računalniški program, česar pa po Ravbarjevih besedah še ne bodo naredili.

Težave imajo tudi starejši dnevni obiskovalci s hojo po stopnicah med parkiriščema in dostopom do bolnišnice. Če se želijo temu izogniti, imajo dve možnosti, pravi Ravbar. Lahko parkirajo na parkirišču ob nekdanji hiški prehospitalne enote, kjer so zanje predvideli šest mest. Ali pa uporabijo urgentni vhod, tako da ob zapornici pozvonijo osebju in jim to dvigne zapornico.

Prometno ureditev so začeli izvajati, preden so vzpostavili boljše avtobusne povezave. “Na to težavo je Splošna bolnišnica Izola začela opozarjati pred tremi leti, a ni bila uspešna. Istrske občine bi morale več narediti, predvsem izolska,“ pravi Dernič.

S srednjo šolo ali brez nje?

V bolnišnici odgovarjajo tudi na očitke, da Srednja šola Izola, ki ima 15 mest, potrebuje trikrat toliko, ker je med učitelji precej “selivcev”, ki poučujejo na različnih šolah. Dernič meni, da bi morali načeti vprašanje, ali je šola na ustrezni lokaciji, saj se je v zadnjih 14 letih veliko spremenilo. Bolnišnica, ki je imela sprva precej prostih zmogljivosti, bi zdaj potrebovala dodatne prostore za hemodializo, lekarno, čakalnice, humano mikrobiologijo ...

“SBI ima premalo površin za delovanje in preveč postelj po sobah. Če bi me kdo vprašal, ali naj se srednja zdravstvena šola preseli k Splošni bolnišnici Izola, bi mu leta 2000 odgovoril pritrdilno, zdaj pa ne več. Bolnišnica uporablja zgolj 60 odstotkov celotnega kompleksa. Za potrebe urgentne službe moramo načrtovati novogradnjo, nov urgentni center,” pravi.

Obiskovalci šempetrske bolnišnice Franca Derganca lahko brezplačno parkirajo na bližnjem parkirišču, ki ga uporabljajo tudi zaposleni. Če je prepolno, lahko avtomobil pustijo na prav tako brezplačnem parkirišču nekaj metrov stran, ob kolesarski poti proti Podmarku. Mnogi pa se do bolnišnice pripeljejo z mestnim avtobusom.

Nedavno so ugotovili tudi, da imajo v kompleksu neurejena lastniška razmerja.

Poleg zdravstvenega ministrstva sta vpleteni še šolsko in obrambno ministrstvo (prvo kot lastnik prostorov Srednje šole Izola in Fakultete za vede o zdravju, drugo kot lastnik sedeža civilne zaščite). Ker ta razmerja pospešeno urejajo, bodo najbrž od prihodnjega tedna razpolagali s polovico parkirišča, s katerim zdaj še upravlja fakulteta. Namenili ga bodo 60 zaposlenim, kar pomeni, da bodo študentje parkirali na parkiriščih za obiskovalce bolnišnice.

MIRJANA CERIN


Najbolj brano