Avtomobile v garažo, avtobuse na cesto

Občina Piran namenja največ subvencij za mestni potniški promet na prebivalca v Sloveniji. Trudijo se, da bi zaradi posebnosti prometnega režima v mestu Piran in okoliških naseljih čim bolj zajezili promet z avtomobili.

Piranska občina je prva na področju spodbujanja javnega prevoza v Sloveniji Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Piranska občina je prva na področju spodbujanja javnega prevoza v Sloveniji Foto: Zdravko Primožič/Fpa

PIRAN> Ozke ulice, mali trgi in obalna cesta bi po mnenju mnogih morali biti prosti pločevine, ki danes preveč obremenjuje Piran in povezave z zaledjem. Zato je občina v času mandata župana Tomaža Gantarja naročila prometno študijo. “Njeni izsledki so pokazali, da je mestno jedro nujno potrebno sprostiti prometa z avtomobili, pred vstopom vanj zgraditi garažne hiše in vzpostaviti čim bolj aktiven javni promet. Zato smo se tudi odločili, da ga iz proračuna zajetno subvencioniramo,” pojasnjuje Gantar.

Cena mesečne vozovnice za občane stane 4,20 evra, za obiskovalce pa šest evrov za 20 vozovnic. Minibus, ki prevaža potnike iz središča Pirana na Fornače, pa je brezplačen. Subvencija za javne prevoze občinski proračun na leto obremeni za 600.000 evrov, “a se je kmalu po uvedbi pokazalo”, tako Gantar, “da smo ravnali prav, saj se je delež javnih prevozov povišal za več kot 70 odstotkov.”

Vse skupaj je piranski občini prineslo prvo mesto na lestvici vseslovenske raziskave (sodelovalo je 70 občin) o stanju javnega potniškega prometa in ukrepov trajnostne mobilnosti, ki jo je ministrstvo za promet opravilo v tem letu. V vrednotenju občin glede na doseganje trajnostne mobilnosti je piranska občina dosegla tretje mesto, takoj za Velenjem in Ljubljano. Poleg tega namenja največji znesek sofinanciranja mestnega potniškega prometa na občana, ima najnovejši vozni park in ima edina vsa vozila (avtobuse mestnega prometa) z motorji euro 5, ki oddajajo najmanj emisij.

LKF


Najbolj brano