Argeta - zelo dobičkonosna pašteta

Argeta je prepoznavna blagovna znamka, ki prinaša 80 milijonov evrov prihodkov, je ob 55-letnici Argete poudaril član uprave Droge Kolinske Enzo Smrekar. Z namazi so prisotni v več 30 državah, več kot 90 odstotkov proizvodnje namenjajo izvozu. Razvejanost prodaje jim je omogočila, da niso občutili krize, ampak beležijo celo 12-odstotno rast prodaje.

Argeta je prepoznavna blagovna znamka, ki prinaša 80 milijonov evrov prihodkov Foto: Alenka Penjak
Argeta je prepoznavna blagovna znamka, ki prinaša 80 milijonov evrov prihodkov Foto: Alenka Penjak

IZOLA> Argetina zgodba se je začela leta 1957 kot stranski proizvod kokošjega mesa, ki so ga v Drogi uporabljali za izdelavo jušnih kock, danes pa predstavlja pravo uspešnico med delikatesnimi namazi. Na današnji predstavitvi blagovne znamke Argeta je Enzo Smrekar, ki je tudi višji izvršni direktor poslovnega programa Delikatesni namazi, povedal, da Argeto danes proizvajajo v dveh obratih, v Izoli in Bosni, družina Argeta pa vključuje paleto proizvodov, med katerimi so letos lansirali še Argeto Delight in Argeto Snack.

Niso “kar ena pašteta”

V Drogi Kolinski so ponosni, da niso “kar ena pašteta”. Uporabljajo namreč le surovine najvišje kakovosti, naravne začimbe ter namesto živalskih maščob izključno rastlinsko olje. Tako pri proizvodnji paštet uporabljajo kokoši nesnice, ki pridejo v tovarno popolnoma očiščene. “To so takšne kokoši, kot jih večina gospodinj kupi v soboto na tržnici in naredi nedeljsko juho,” pravi Smrekar. Enake standarde uporabljajo tudi pri izbiri tune in lososa.

Med drugim so pridobili standarde in certifikate, ki jim omogočajo prodor na trge z muslimanskim prebivalstvom, so pa tudi v fazi pridobitve tako imenovanega košer certifikata.

Z Argeto so trenutno prisotni v več kot 30 državah, poleg držav bivše Jugoslavije pa dosegajo zelo dobre poslovne rezultate tudi v Avstriji, Švici in Nemčiji. Ob tem se pripravljajo tudi na vstop na španski trg, tuno in losos pa so že certificirali tudi za ameriški trg.

Da gre za izvozno naravnano proizvodnjo, priča tudi podatek, da zgolj osem odstotkov paštet prodajo v Sloveniji.

Kljub recesiji prodajo povečali za 12 odstotkov

Smrekar je izpostavil tudi za čas recesije izjemne rezultate, saj je prodaja trenutno za 12 odstotkov večja kot v enakem lanskem obdobju. Med ključnimi dejavniki za uspeh je Smrekar izpostavil, da niso odvisni od le enega trga, ampak je prisotnost Argete “relativno lepo razdeljena”. Zelo uspešni so na trgih držav EU: “Na večini trgov dosegamo prvo ali drugo mesto, kjer ga pa še ne, smo pa na poti navzgor.” Tako so na primer na prvem mestu v Švici in na drugem mestu v sosednji Avstriji, kjer imajo že 27-odstotni tržni delež.

Ambicija Droge Kolinske je, da bi z Argeto, ki je že največji proizvajalec paštet v Evropi, dosegali tudi nadpovprečno dodano vrednost v kategoriji in v industriji, še dodal Smrekar.

STA


Najbolj brano