15 ur prerezana žila

“Upam in verjamem, da se bodo tokrat zamislili tudi tisti, ki so skeptični glede gradnje drugega tira,” je včeraj komentiral predsednik uprave Luke Gašpar Gašpar Mišič, potem ko je promet po železnici iz pristanišča 15 ur obstal zaradi zemeljskega plazu na progi in iztirjenja lokomotive pri Prešnici.

Ekipe Slovenskih železnic so razstrelile večje skale, ki so padle na progo Foto: Dokumentacija Sž
Ekipe Slovenskih železnic so razstrelile večje skale, ki so padle na progo Foto: Dokumentacija Sž

KOPER >Nesreča se je zgodila v ponedeljek zvečer, ko je tovorni vlak, naložen z železovo rudo za avstrijski Linz, med postajama Prešnica in Hrpelje-Kozina naletel na plaz, ki se je s pobočja sprožil na progo. Lokomotiva je iztirila s prvo osjo. Železniška proga je bila zaprta vse do včeraj opoldne. Slovenske železnice (SŽ) so za potnike organizirale nadomestne prevoze z avtobusi, tovorni promet z vlaki iz pristanišča pa je povsem obstal.

Ekipe Slovenskih železnic so morale usposobiti lokomotivo, razbiti večje skale, jih odstraniti in popraviti tir. Dela bodo povsem končali do ponedeljka, zato bodo vlaki do takrat na tem odseku vozili počasneje, največ 30 kilometrov na uro. “Gre za odsek, ki ni bistven samo za slovensko omrežje, ampak je tudi del najpomembnejših evropskih povezav,” so po nesreči opozorili na Slovenskih železnicah. “Trenutna zmogljivost enotirne proge je največ 72 potniških in tovornih vlakov na dan v obeh smereh in je že zdaj maksimalno izkoriščena,” so zapisali. Poslovne škode zaradi zamud še niso izračunali, a nekaj je bo zagotovo; navsezadnje prevozi v in iz Kopra pomenijo kar 60 odstotkov vseh prevozov SŽ. V Luki Koper sicer ne pričakujejo poslovne škode ali odškodninskih zahtevkov strank, saj je šlo za naravno nesrečo oziroma višjo silo. A vseeno so zaskrbljeni.

“Alternativne poti danes ni, zato obstaja nevarnost, da si kupci naših storitev izberejo zanesljivejše transportne poti,” je na ranljivost enotirne proge opozoril tudi Gašpar Gašpar Mišič. “Če bi prišlo do hujše nesreče, ki bi pristanišče za dlje časa odrezala od sveta, bi to ogrozilo ne le delovanje gospodarskih družb v Sloveniji, ampak tudi v državah, ki se vsak dan oskrbujejo prek koprskega pristanišča,” so zapisali v Luki. Uprava Luke Koper je prav minuli teden pisala vladi o nujnosti gradnje drugega tira ali, če to ne gre, vsaj alternative do Trsta. Minister za infrastrukturo Samo Omerzel in predsednica vlade Alenka Bratušek namreč ugotavljata, da je 1,4 milijarde evrov za 27 kilometrov proge odločno preveč in ne vidita možnosti, na kakšen način in kdaj bi se lahko naložba povrnila. KG


Najbolj brano