“Mi sami smo blagovna znamka”

Pod okriljem Zavoda Koper otok poteka čedalje več dejavnosti, usmerjenih v oživitev starega mestnega jedra. Na ta način skušajo v mesto privabiti čim več ljudi. Pri tem stavijo na butično ponudbo in osebni pristop do strank. “Ne skrivamo se za blagovnimi znamkami, mi sami smo blagovna znamka,” pravi predstavnica zavoda Ingrid Celestina.

V začetku meseca je staro mestno jedro Kopra tako gostilo prireditev Razvajaj se v mestu, kjer so med drugim pripravili 11-metrsko čokolado Foto: Nataša Hlaj
V začetku meseca je staro mestno jedro Kopra tako gostilo prireditev Razvajaj se v mestu, kjer so med drugim pripravili 11-metrsko čokolado Foto: Nataša Hlaj

KOPER > V začetku meseca je staro mestno jedro Kopra tako gostilo prireditev Razvajaj se v mestu, kjer so med drugim pripravili čokolado velikanko in ženskam brezplačno delili rože. S tem so se v Kopru pridružili Celju, Jesenicam, Kranju, Ljubljani, Velenju in Naklu, ki so se ravno tako pridružili projektu, s katerim so želeli oživeti tamkajšnja stara mestna jedra, je pojasnila Ingrid Celestina.

Privabiti ljudi v staro mestno jedro

Tudi sicer se v Zavodu Koper otok že drugo leto z različnimi akcijami in prireditvami trudijo opozoriti, da se v starem mestnem jedru dogaja marsikaj zanimivega. “Naš cilj je namreč, da privabimo ljudi v staro mestno jedro, kajti nekdo, ki hodi po ulicah, bo zagotovo pogledal izložbo in nato zavil v trgovino,” dodaja.

Med prednostmi trgovin in lokalov v starem mestnem jedru Celestinova izpostavlja dejstvo, da so bolj domači, da je stik s strankami bolj oseben ter nenazadnje da trgovci dobro poznajo svoj posel, saj vedo, da si ne morejo privoščiti izgube strank. Dodana vrednost so tudi stare palače in drugi zgodovinski spomeniki, ki jih premore to sredozemsko mesto.

Na njihovo pobudo je koprska občina za 30 odstotkov znižala cene najemnin

Kot priznava Celestinova, se zavedajo, da lahko ljudi privabijo samo z zanimivimi in odmevnimi akcijami. Tako vsako leto pripravijo tudi dneve mode in zabave, na katerih se trgovci z oblačili predstavijo na modni reviji, pa otroški festival, posebne prireditve pripravijo tudi ob večjih praznikih, kot sta božič in novo leto.

Zavod nudi tudi konkretno pomoč svojim članom. Na njihovo pobudo je tako mestna občina za 30 odstotkov znižala višino najemnin za poslovne prostore, občina pa tudi sofinancira brezplačni tečaj angleščine, ki bo trgovcem v starem mestnem jedru omogočal lažje sporazumevanje s tujimi turisti, ki jih je v mestu vedno več.

Med drugim je v pripravi skupna brošura vseh ponudnikov starega mestnega jedra, ki jo bodo delili na potniškem terminalu koprskega pristanišča, v pripravi je tudi skupna mestna kartica z različnimi popusti in ugodnostmi.

Zavod ima že več kot 40 članov, med njimi je tudi pokrajinski muzej, kot zadnja se jim je pridružila Luka Koper.

Celestinova ob tem opozarja, da je staro mestno jedro umiralo desetletja in da se stvari ne more spremeniti čez noč, kljub temu pa opaža določene spremembe: “Včasih se nismo hodili sprehajati po Kopru, ampak smo šli v Izolo, Piran. Danes se veliko ljudi prihaja sprehajat po koprski promenadi. Mi pa si želimo, da se ne bi sprehajali samo po koprski promenadi, se pravi na obrobju mesta, ampak da zavijejo morda v kakšno ulico.”

STA


Najbolj brano