“Dobro jutro, voznik. Kam pa kam?”

“Kam ste namenjeni?” S tem vprašanjem varnostniki, ki jih najemajo koprski trgovski centri, zadnje mesece vse pogosteje izrekajo dobrodošlico voznikom na lovu za brezplačnim parkirnim mestom. Ukrep, ki pri marsikomu vzbuja nelagoden občutek nadzora in restrikcije, je s stališča trgovcev logična odločitev, ki so jo morali sprejeti zato, da bi svojim strankam omogočili brezskrben in udoben nakup.

Pred Tušem: “Parkirišče je namenjeno le kupcem.” Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Pred Tušem: “Parkirišče je namenjeno le kupcem.” Foto: Zdravko Primožič/Fpa

KOPER > Javne površine, na katerih je moč brezplačno parkirati, so v Kopru postale prava redkost. Kdor prihaja vsak dan v mesto v službo, ima na izbiro dvoje: vsak mesec olajšati svojo denarnico za 20 ali 25 evrov za nakup mesečnega parkirnega abonmaja ali poskusiti srečo na parkiriščih nakupovalnih središč. Za slednje se odloča vse več voznikov, kar so v vodstvu trgovskih verig opazili in - nekateri - tudi ukrepali.

Pred trgovinami zapornice ali varnostniki

Ponekod, denimo pri najnovejši koprski Sparovi trgovini, so že pred odprtjem na tablah obveščali, da bo parkiranje dovoljeno le kupcem, za kar so poskrbeli s postavitvijo zapornic. Drugod si pomagajo z najemom varnostnikov. Ti se voznikom praviloma ne predstavijo, a so do njih (vsaj po naši izkušnji sodeč) dokaj prijazni. Kot jim je naročeno, pri voznikih preverijo, kam so namenjeni, in jih opozorijo, da je parkirišče namenjeno le kupcem. Kako ukrepajo, če vozniki ne spoštujejo njihovih navodil? “To ni v moji pristojnosti. Zabeležim si registrsko tablico in to sporočim naprej,” nam je zaupal eden od njih.

Moškega v unifomi je skoraj vsako jutro (približno do 8.30) opaziti ob uvozu na parkirišče Planeta Tuš, kjer je namembnost parkirišča zgolj kupcem tudi jasno zapisana. Pogosto je pod nadzorom tudi parkirišče Supernove 2, kjer varnostnik običajno preži kar iz svojega avtomobila. Bolj poredko in v različnih obdobjih dneva je varnostnika srečati tudi pred trgovino Euro Spin, kjer, kot pojasnjujejo v upravi, “preprečuje kraje v trgovini ter zagotavlja, da imajo naši kupci zadostno število parkirnih mest”. Dodajajo, da je “v Kopru žal zelo velik problem s pomanjkanjem parkirnih mest, zato smo bili prisiljeni vzpostaviti parkirni režim, ki omogoča da naša poslovalnica v Kopru normalno posluje”.

Podobno odgovarjajo v Tušu, kjer pravijo, da že nekaj časa zaznavajo veliko zasedenost parkirišča v pritličju zaradi dolgotrajnega parkiranja voznikov, ki niso nujno obiskovalci centra. “Ker želimo našim obiskovalcem in kupcem omogočiti čim boljši dostop in udobno nakupovalno izkušnjo, čemur so parkirana mesta v sklopu našega centra tudi izključno namenjena, smo bili primorani, predvsem v zgodnjih jutranjih urah, sprejeti nekatere ukrepe, s katerimi bi to lahko zagotovili,” pojasnjujejo. Ocenjujejo, da je ukrep prinesel pričakovane učinke, hkrati pa razmišljajo tudi “o uvedbi trajnejše rešitve”.

V družbi Lidl Slovenija varnostnikov ne najemajo, da bi v določenih urah preprečevali dostop na parkirišče, pač pa “imajo predvsem nalogo usmerjanja prometa v primerih povečanega obiska poslovalnice”. Pred koprsko poslovalnico te potrebe ni, zato ni niti varnostnika. “Ključno je, da našim kupcem zagotovimo nemoteno parkiranje in s tem prijetno nakupovalno izkušnjo. Avtomobili, ki bi bili parkirani na našem parkirišču od jutra do popoldneva, bi po našem mnenju močno okrnili nakupovalno izkušnjo naših kupcev,” še dodajajo.

Omejevanje parkiranja jih stane popoldanskih kupcev

Med vozniki, ki smo jih minula jutra srečevali na parkiriščih trgovskih centrov, številni razmišljajo drugače: “Mislim, da trgovci na ta način le izgubljajo. Če zjutraj parkiram pred Tušem, običajno popoldne, ko se vračam iz službe, tu opravim nakup, saj imam tu že parkiran avto,” pravi Izolanka. O takšni logiki trgovci očitno nimajo mnenja. Na vprašanje, kako razmišljajo o domnevi, da jih omejevanje parkiranja v jutranjih urah stane popoldanskih kupcev, niso znali odgovoriti. ILONA DOLENC


Najbolj brano