Želijo biti številka ena

“Čez pet želimo biti to, kar smo že bili, številka ena med velikimi slovenskimi kletmi,” ob začetku letošnje trgatve napoveduje Boris Jež, predsednik uprave Agroinda Vipava 1894. Na morebitne začudene poglede poznavalcev, da so zgodnji in da v teh dneh pobirajo še zeleno grozdje odgovarjajo, da so se odločili za novi slog vin, ki bodo bolj aromatična in prijetnih svežin ter bolj po okusu potrošnika.

V vinogradih  Agroinda s trsov  letos pobirajo še zeleno grozdje, kar bo vinom belih sort dalo večjo svežino in aromo
    Foto: Alenka Tratnik
V vinogradih Agroinda s trsov letos pobirajo še zeleno grozdje, kar bo vinom belih sort dalo večjo svežino in aromo  Foto: Alenka Tratnik

VIPAVA, BILJENSKI GRIČI > V Kleti Vipava so trgatev začeli v torek in če bo vse po načrtih, naj bi trajala poldrugi mesec. V 240 hektarjev velikem kompleksu vinogradov na Biljenskih gričih so že pobrali sauvignon, poleg belih sort, ki imajo prednost, so včeraj že trgali merlot za vino rose. Uroš Bolčina, enolog in vodja proizvodnje, je pri ocenah letnika še zadržan, saj so suša in izjemno visoke temperature precej prizadele vinograde, zlasti na višjih legah. Kljub temu v Kleti Vipava ocenjujejo, da bodo dobili štiri milijone kilogramov grozdja. Iz njega pa želijo letos ustvariti popolnoma novi slog vin.

Napovedujejo novi slog vin

”V Kleti Vipava smo se odločili, da bomo v celoti spremenili slog vina, ki bo, globalno in lokalno, precej bolj všečen in zanimiv za potrošnika. Gre za sočen, slasten in saden okus. Sortne lastnosti vsake posamezne sorte želimo izraziti v največji možni meri in temu prilagajamo tudi čas trgatve. Pri večini belih sort smo s poskusi ugotovili, da pridemo z zgodnejšo trgatvijo do boljših rezultatov z manj vloženega dela. Pri rdečih vinih bomo počakali, da bo grozdje dozorelo. Računamo, da bomo bele sorte pobrali v naslednjih dveh tednih, šele nato bomo začeli z rdečimi sortami,” je včeraj pojasnil Bolčina in dodal, da sledijo globalnim in lokalnim trendom ter upoštevajo želje potrošnikov njihovih vin.

Čez pet let znova na vrhu

V podjetju Vipava 1894 so včeraj predstavili tudi novi projekt, s katerim želijo povečati prepoznavnost vipavskih kakovostnih in vrhunskih vin zaščitenega geografskega porekla in jih uvrstiti v višji cenovni razred, seznanjati o integriranem vinogradništvu, hkrati pa povečati prepoznavnost vipavskega vinorodnega okoliša ter Vipavske doline kot vinske destinacije.

V triletnem projektu ob Agroindu Vipava sodeluje še 35 zadružnikov iz Vipavske doline z integrirano pridelavo, povezanih v skupino proizvajalcev vinorodnega okoliša Vipava. Po napovedi predsednika uprave Vipava 1894 Borisa Ježa bodo vrata v prihodnje odprta tudi drugim, tako zadružnikom kot zasebnikom, ki sledijo enaki viziji in ciljem. Projekt je vreden 342.000 evrov, 200.000 evrov so Vipavci pridobili na razpisu države in Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja. Boris Jež pojasnjuje, da želijo v družbi s pomočjo projekta izboljšati vse prodajne poti njihovih vin in jih uvrstiti v višji cenovni razred. Povečati želijo tudi izvoz. “Najprej s sedanjih 20 na 30, v nekaj letih pa na najmanj 50 odstotkov celotne proizvodnje. Želimo, da bi vinorodni okoliš Vipava v petih letih znova postal prvi vinorodni okoliš v Sloveniji in naša klet prva med večjimi slovenskimi kletmi,” je še napovedal Jež.

ALENKA TRATNIK


Najbolj brano