V Letriki o razvoju visokonapetostnega pogona za vozila

V Letriki so predstavili potek razvoja visokonapetostnega pogonskega sistema za električna vozila. Ta se je po dosedanjih testiranjih izkazal tudi v praksi, zato v Letriki pričakujejo, da ga bodo serijsko vgrajevali v vozila od leta 2017, so povedali na današnji novinarski konferenci.

Priznani slovenski inovator in ljubitelj električnih avtomobilov Andrej Pečjak z novim električnim motorjem Foto: STA
Priznani slovenski inovator in ljubitelj električnih avtomobilov Andrej Pečjak z novim električnim motorjem Foto: STA

ŠEMPETER PRI GORICI > Letrika je doslej globalnim kupcem dobavljala motorje in krmilnike za pogon električnih viličarjev, golf vozil ter malih štirikolesnikov. Dobavlja tudi motor za električno vozilo Renault twizy in nekaj let trži nizkonapetostni pogonski sistem (15 kW pogon in krmilnik) za električna vozila z maso do ene tone, ki ga ljubitelji po vsem svetu uporabljajo za predelavo manjših avtomobilov na električni pogon.

Izkoristek novega električnega motorja je nad 90 odstotkov

Pred tremi leti so v družbi začeli razvijati električni motor za družinske avtomobile z maso nad 1000 kilogramov. Tako so razvili visokonapetostni pogonski sistem moči nad 50 kilovatov, ki je zelo kompakten in praktično brez vzdrževanja, saj nima obrabljivih delov, je povedal direktor Inštituta za električne rotacijske sisteme Iztok Špacapan.

Izkoristek novega električnega motorja je nad 90 odstotkov, kar je trikrat bolje od motorjev z notranjim izgorevanjem. Motor je plod domačega znanja in inovativnih rešitev Letrikinih inženirjev. Sposoben je rekuperacije energije, kar pomeni, da se ta ob zaviranju ali spuščanju vozila vrača v baterije in s tem podaljšuje doseg vožnje.

Strošek vožnje dva evra na 100 kilometrov

Na elektriko predelan večji družinski enoprostorec za šest oseb, v katerega je vgrajen Letrikin HV pogonski sistem, se je odlično izkazal, so se pohvalili v družbi. Pri polno obremenjenem vozilu poraba ne preseže 200 kilovatov na kilometer, kar pomeni, da z enim kilovatom povprečno lahko prevozi šest do sedem kilometrov, to pa predstavlja strošek pod dva evra na 100 kilometrov. S polnim akumulatorjem so lahko prevozili celo 700 kilometrov, pri avtocestni vožnji in povprečno med 120 in 130 kilometri na uro pa preko 400 kilometrov.

Pogonski sistem so v realnih pogojih testirali v Inštitutu Metron, kjer deluje slovenski inovator in promotor električnih avtomobilov Andrej Pečjak, ki z Letriko sodeluje že dlje časa.

Pet odraslih navdušenih med vožnjo preko Ljubelja

“Pri testiranju se nas je pet odraslih oseb peljalo preko Ljubelja. Pogon se obnaša fenomenalno dobro in regenerira bolj uspešno kot katerikoli pogon, ki sem ga preizkušal do zdaj. Poraba na tej poti, kjer smo skupno opravili 1600 metrov višinske razlike, je bila samo 187 vatnih ur na kilometer, kar je glede na velik avto, klanec ter dokaj hitro vožnjo na meji verjetnega. Prevoziti 700 kilometrov brez polnjenja je z enakomerno varčno vožnjo povsem realen cilj. Svoje prispevajo tudi baterije, ki imajo zelo nizko upornost, in regenerirano energijo absorbirajo skoraj brez izgub,” je izkušnjo opisal Pečjak.

Predstavljeni izdelki so velikega pomena za nadaljnjo širitev proizvodnega programa Letrike na področju zelenih tehnologij, zato se s konkretnimi kupci že vzpostavljajo stiki in skupni razvojni projekti. Nov električni motor so predstavili tudi že na sejmih, zanje pa je bilo med proizvajalci osebnih avtomobilov veliko zanimanja.

STA


Najbolj brano