V Ajdovščini z izjemo dveh zametkov ni stez za kolesarje

Na pomanjkanje kolesarskih stez Ajdovci dolgo opozarjajo brez uspeha. Edini sta v krožišču na Vipavski cesti in pri stadionu, a se iztečeta v pločnik.

V Ajdovščini se kolesarji sicer lahko zapeljejo po zametkih kolesarskih stez, potem pa... Foto: Alenka Tratnik
V Ajdovščini se kolesarji sicer lahko zapeljejo po zametkih kolesarskih stez, potem pa... Foto: Alenka Tratnik

AJDOVŠČINA>“Odkar so poostrili zakon, smo kolesarji še na slabšem in vozniki avtomobilov se do nas obnašajo še bolj agresivno,” poudarjaKlavdij Brecelj iz kluba Castra. Da je zaradi varnosti smiselno urediti te steze, predvsem ob šolah, soglaša tudi policija.

“Z vidika varnosti bi bilo smiselno urediti mrežo kolesarskih stez. Še posebej v bližini šol.”

Čeprav urejene kolesarske steze niso več nadstandard, ampak običajne javne površine, bo verjetno preteklo še precej časa, preden se bodo v Ajdovščini kolesarji lahko vozili po njih.

Zdaj morajo uporabljati vozišča ulic, skupaj z avtomobili in tovornjaki.

“Na problem že dolgo opozarjamo. V primerjavi z drugimi mesti, smo daleč zadaj. Nekaj bi morali narediti, predvsem zaradi večje varnosti kolesarjev. Sam rad kolesarim in srečujem veliko kolesarjev, mogoče celo preveč, glede na razmere na cestah. Odkar so poostrili zakon o varnosti v cestnem prometu, smo kolesarji še na slabšem in vozniki avtomobilov se do nas obnašajo še bolj agresivno. Zato so urejene steze v mestu toliko bolj nujne,” pravi Klavdij Brecelj, predsednik ajdovskega kolesarskega kluba Castra.

Hujših nesreč k sreči še ni bilo

Sreča je, da doslej v mestu ni bilo hujših prometnih nesreč, v katerih bi bili soudeleženi kolesarji. “Kljub temu bi bilo z vidika varnosti smiselno urediti mrežo stez zanje. Še posebej v bližini šol,” dodaja komandir ajdovske policijske postaje Marko Terbovšek.

“Zavedamo se, da ne more ostati samo pri tem in da je treba načrtovati tudi koridorje za promet s kolesi. Sicer pa ne smemo izhajati iz predpostavke, da je varna kolesarska steza samo tista, ki je namenjena izključno kolesarjem.”

Tudi v KS Ajdovščina soglašajo, da bi bilo treba narediti korak naprej. “Prvi zametki so, a to je premalo. Zdi se nam smiselno, da bi v mestu uredili krožno kolesarsko zanko, ki bi vodila po Goriški cesti in naprej po Vipavski do krožišča pri Bisu. Nadaljevala bi se vzdolž obvoznice, obkrožila mesto do letališča in nogometnega stadiona, kjer bi se priključila na obstoječo stezo. Večina prometnih površin je dovolj širokih za kolesarske steze. Drugače pa bi morala občina ob novih posegih pravočasno predvideti tudi mrežo stez in jo začeti urejati,” pravi predsednik KS Valentin Krtelj.

Kdaj s papirja v prakso?

Občina Ajdovščina nima strateškega dokumenta, v katerem bi bile predvidene vse povezave. Kot pojasnjujejo v občinski upravi, pri novogradnjah upoštevajo tudi možnost kolesarskih stez. “S projektnimi pogoji za nove posege si občina zagotavlja koridorje tako za pločnike kot za kolesarske steze. Vemo, da je to pomembno in te povezave poskušamo umeščati v prostor. V praksi pa tega še ni videti. Razlog je razmeroma enostaven. Občina mora najprej prenoviti vso javno infrastrukturo pod površjem. Javna razsvetljava in kolesarske steze pridejo na vrsto na koncu,” pojasnjuje tajnik občine Janez Furlan. Kot še dodaja, se je varnost kolesarjev, pešcev in drugih udeležencev v prometu v mestu sicer izboljšala, odkar so tranzitni promet preusmerili na hitro cesto in obvoznico. “Zavedamo se, da ne more ostati samo pri tem in da je treba načrtovati tudi koridorje za promet s kolesi. Sicer pa ne smemo izhajati iz predpostavke, da je varna kolesarska steza samo tista, ki je namenjena izključno kolesarjem,” še opozarja Furlan.

ALENKA TRATNIK


Najbolj brano