Turizmu pride prav letališče, upravljalec pa se še išče

V Bovcu so na praznik dela uradno odprli sodobno športno letališče, ki z novim hangarjem, upravno stavbo in urejeno infrastrukturo predstavlja velik potencial za razvoj z letalstvom povezanega turizma. Ima vse možnosti, da postane evropski vadbeni center za letenje z jadralnimi letali.

Predsednik Aerokluba Bovec Dejan Kavčič   s kolegi že mnogo let zagnano in povsem prostovoljno skrbi za letališče Foto: Neva Blazetič
Predsednik Aerokluba Bovec Dejan Kavčič s kolegi že mnogo let zagnano in povsem prostovoljno skrbi za letališče Foto: Neva Blazetič

BOVEC > Čim prej pa morajo najti upravljalca, ki bo kos izzivu.

Bovško športno letališče je v lepem vremenu ponudilo letalski spektakel, ki je primerljiv s tistim pred desetimi leti ob vstopu Slovenije v EU. Toda tokrat je bilo bistveno drugače: barake in šotore so nadomestili sodobna letališka upravna stavba in velik hangar, ob katerem je tudi veliko parkirišče.

Bovško letališče so zgradili Italijani pred drugo svetovno vojno. Utrdili so letališko stezo, tako da to ni zgolj travnik. Po vojni ga je uporabljala jugoslovanska vojska, v 50 letih pa je postalo športno letališče z mnogimi mitingi in odmevnimi šolami za jadralne pilote.

Sodobnega letališča ne bi bilo, če občina Bovec kot vodilni partner s sopartnerji ne bi uspela na razpisu za krepitev in mreženje malih letališč v Jadranskem območju. Kot je povedala skrbnica projekta, tajnica občine Bovec Patricija Muršič, so s skrbno pripravljenim projektom leta 2010 na razpisu A3 -Net dobili 4,5 milijona evrov, od tega največ (2,3 milijona) občina Bovec. Ostali partnerji so bili mesto Rab, ministrstvo za gospodarstvo Hercegbosanske županije, Letalska zveza Srbije in občina Nikšič. Njihovi predstavniki so se v četrtek veselili skupaj z množico Bovčanov in gostov, ki so prileteli od vsepovsod.

Nedorečeno upravljanje

Posodobljeno letališče je skupaj z najmlajšimi Bovčani odprl predsednik države Borut Pahor. Zaželel je dobro popotnico naslednji fazi, gradnji doma za zaščito in reševanje in heliodroma, za kar je občina Bovec s partnerji že dobila denar EU. Nov dom naj bi zgradili v enem letu. Poleg tega nameravajo na robu letališča zgraditi še športni park, ki bi na treninge privabljal športnike iz vse Evrope. Upajo, da bo skupaj z bovškim letališčem, ki naj bi z učinkovitim upravljanjem postalo tudi poligon za urjenje jadralnih letalcev v alpskem prostoru, pomembno podaljšal turistično sezono.

Projekt posodobitve letališča je spodbudil nekdanji bovški župan in poslanec Danijel Krivec. Zdajšnji župan Siniša Germovšek se zaveda, da bo treba še veliko narediti, da bi upravičili vložen denar. Žal pa ni znal povedati, kako bo z upravljanjem. Medtem ko so stavbe že zgrajene, se v občini Bovec še vedno sprašujejo o možnih rešitvah v okviru zapletene zakonodaje. “Upravljalca bi lahko iskali z javnim razpisom, možno je podeliti koncesijo ali pa ustanoviti javni zavod s ciljem, da stroški vzdrževanja ne bi bremenili občine,” razmišlja Germovšek.

Garajo za letališče

Medtem pa člani Posoškega aerokluba, ki se je preimenoval v Aeroklub Bovec, na letališču garajo že desetletja. Tudi v četrtek so utečeno obvladovali prenatrpan zračni prostor. “Delamo ljubiteljsko in brez plačila, kar zmorejo zgolj fanatični zagnanci. Imamo že razpored poletnih dežurstev prek vikendov, vsi naši člani vsako poletje letališču 'darujejo' po teden dni svojega dopusta,” pravi dolgoletni predsednik kluba Dejan Kavčič. Na tak način dolgo ne bo šlo več.

Menijo tudi, da bi letališče potrebovalo trdnejšo pristajalno stezo, s katero bi zelo podaljšali sezono obratovanja. Ni nujno, da je to asfalt. Možne so naravi zelo prijazne rešitve s podlago, ki jo prerase trava in je tako rekoč nevidna. Je pa relativno draga. Položili bi jo lahko le v primeru, da bi spremenili podrobni prostorski načrt in seveda našli denar.

NEVA BLAZETIČ


Najbolj brano