“To ne bo izboljšalo varnosti padalcev”

“Ta direktiva je tako nejasna, da nihče natančno ne ve, kaj pomeni,“ o direktivi o varnosti oziroma prepovedi zračnega prevoza z jadralnimi padali in zmaji za plačilo in/ali najem pravi Gašper Prevc iz družbe PGC, ki nudi šolo letenja in tandemske polete.

Komercialni poleti z jadralnimi padali v dvoje so pri nas do nadaljnjega prepovedani Foto: Leo Caharija
Komercialni poleti z jadralnimi padali v dvoje so pri nas do nadaljnjega prepovedani Foto: Leo Caharija

NOVA GORICA>“Ta prepoved se nam ne zdi smiselna. Menimo, da je posledica nesreče z balonom, kar pa je nekaj povsem drugega. Zdaj je treba naenkrat vse prepovedati. Večji problem je v tem, da nihče ne nadzira znanja in sposobnosti tujih padalcev, ki gredo v zrak tudi, ko vreme zato ni primerno,” je povedal jadralni padalec iz Posočja, ki želi ostati neimenovan. Poudaril je še, da so tisti z opravljenimi potrebnimi izpiti, ki so doslej zadoščali za izvajanje tandemskih poletov ter vodenje skupin, vsi “mački” na svojem področju.

Direktivo oziroma direktivi (prva prepoveduje zračni prevoz z jadralnimi padali in jadralnimi zmaji za plačilo in/ali najem, druga pa prepoveduje zračni prevoz s padali za plačilo in/ali najem) je izdala Javna agencija za civilno letalstvo Republike Slovenije, takoj po tem, ko je odpravila prepoved letenja z baloni.

Padalci izenačeni z Adrio Airways?

V Sloveniji letno opravijo med tisoč in dva tisoč tandemskih poletov, cene za polet v spremstvu usposobljenega inštruktorja pa se gibljejo med 70 in 110 evri.

“Ta dovoljenja sploh ne obstajajo. Do zdaj se jih ni izdajalo. Po novem pa moraš imeti dovoljenje agencije, da si letalski prevoznik, tako kot na primer Adria Airways,” je o dovoljenjih za opravljanje zračnega prevoza z jadralnimi padali in jadralnimi zmaji povedal jadralni padalec Gašper Prevc iz družbe PGC, ki nudi šolo letenja in izvaja tandemske polete tudi v Posočju; na leto jih izvedejo približno trideset.

Povedal je tudi, da je v Sloveniji približno trideset pilotov, ki se ukvarjajo s tandemskimi poleti, večinoma zato, da še nekaj zraven zaslužijo, saj večini to ni glavni vir dohodka. “To ne bo izboljšalo varnosti. Razlika bo le v tem, da bomo morali še nekaj dodatno plačevati državi,”je še pojasnil Prevc.

Zadeve bi lahko uredili brez prepovedi

“Ta direktiva je tako nejasna, da nihče natančno ne ve, kaj pomeni. Zadeve bi lahko mirno izboljšali brez prepovedi,” je še povedal. Do nadaljnjega bodo komercialni poleti prepovedani, pri čemer nihče ne ve, do kdaj, niti kdo z agencije bo nadziral vzletišča. Ta je bilo treba lani na novo registrirati, češ, da so napačno registrirana. “Na agencijo bomo poslali dopis, naj se izjasni glede direktive, ki je zelo nejasno napisana,“ je povedal tudi Damjan Pregelj, podpredsednik Zveze za prosto letenje Slovenije in prvi mož novogoriškega društva jadralnih padalcev Polet. NACE NOVAK


Najbolj brano