Šolarji morajo varno do šole!

KS Tolmin je našla rešitev, kako bi množico učencev in gimnazijcev na poti v šolo in domov obvarovali pred prometno nevarnostjo, ki jim grozi v ozkem grlu na Dijaški ulici in vzdolž celotne preozke ulice. Predlagajo ureditev nove pešpoti mimo Brajde, ki bi bila še kako dobrodošla tudi za sprehajalce proti Sotočju.

Zamisel KS o varnejši poti ob Brajdi proti šolskemu centru je prepričala tudi župana, ki pa opozarja, da denarja v blagajni občine za vse ni dovolj
Zamisel KS o varnejši poti ob Brajdi proti šolskemu centru je prepričala tudi župana, ki pa opozarja, da denarja v blagajni občine za vse ni dovolj 

TOLMIN > Za šolarje je najbolj nevaren ozek prehod po Dijaški ulici med hotelom Krn in bifejem Mojšč, kjer se na nekaj metrih pešci gnetejo z avtomobili in šolskimi avtobusi. Najbolj prometno je prav v času, ko otroci in mladostniki gredo v šolo in domov, ker takrat tam mimo tudi starši vozijo svoj podmladek v šolo in domov, avtobusi in kombiji pa vozijo bolj oddaljene šolarje. V prometnih konicah se tam nepretrgana kolona vozil srečuje s kolonami šolarjev.

Varno proti ŠC in Sotočju

Pločnik je v tem delu širok od 70 centimetrov, tudi vzdolž Dijaške ulice do šolskega centra ni širši od 1,5 metra, vmes je veliko ovir, ki se jim pešci lahko izognejo le s hojo po cestišču. “Po naši zamisli bi lahko pešce in kolesarje preusmerili na novo pešpot ob Brajdi mimo košarkarskega igrišča in stadiona. Tudi za sprehajalce z otroškimi vozički in za gibalno ovirane na invalidskih vozičkih bi bila zelo dobrodošla,” predlaga predsednik KS Tolmin Andrej Vidmar. Ta pot bi pešce varno vodila tudi proti Sotočju.

V KS predlagajo več varnih dostopov do predlagane poti. Možen bi bil skozi pasažo mimo hotela Krn tik pred začetkom ozkega grla. Prav tako tudi po novem pločniku v ulici Padlih borcev, pozneje pa še skozi ožino med Kinogledališčem in Tolminskim muzejem. Iz smeri Trga 1. maja bi pešci na novo pot vstopili iz Dijaške ulice, s tem bi se ognili nevarnemu prometu po njej, kjer se avtobusi in avtomobili le stežka srečujejo in morajo kdaj voziti celo po pločnikih.

Ponujajo pomoč

“Predlagana nova pešpot bi bila dolga okoli 250 metrov. Po naših ocenah bi z asfaltom vred terjala približno 40.000 evrov, brez asfalta pa deset tisočakov manj. To je res malo v primerjavi z večjo varnostjo otrok,” apelira Vidmar. O tej ideji so se že pogovarjali z vodstvom osnovne šole, gimnazije in zavodom za kulturo, šport in mladino. Vsi z njo soglašajo in bi lahko tudi pomagali pri logistični izvedbi.

Tudi tolminskemu županu Urošu Brežanu se zdi rešitev zelo posrečena. Veseli ga, da je KS Tolmin pripravila nabor projektov za urejanje ulic in ostalega, kar je dobra usmeritev za delo naprej. “Žal za vse ni denarja, stalno moramo uravnoteževati naložbe v mestu in na podeželju, kar se je odslikavalo tudi na prvem branju proračunov za letošnje in prihodnje leto. Za urejanje ulic v KS Tolmin smo v naslednjih dveh letih v osnutku proračuna predvideli dvakrat po 30.000 evrov. Sami se bodo odločali o prioritetah.”

NEVA BLAZETIČ


Najbolj brano