S položnicami kar na občino

Glavna pisarna na mestni občini, kjer bi občani dobili vse informacije na enem mestu in ki je ena od večjih novosti reorganizacije občinske uprave, kljub napovedim še ne deluje. “To terja svoj čas. V tej obliki naj bi zaživela z novim letom,” pojasnjuje direktorica uprave Vesna Mikuž in napoveduje še eno novost: mestno blagajno, kjer bi občani plačevali položnice brez ali z minimalno provizijo.

Vesna Mikuž
Vesna Mikuž 

NOVA GORICA>“Rezultate reorganizacije občinske uprave težko ocenimo, saj je še prezgodaj. Nekaj težav je, a cilj je spremeniti sistem,” pravi direktorica občinske uprave Vesna Mikluž. “Glavno pisarno smo okrepili z eno zaposleno, pospešil se je pretok dokumentov. Res pa je, da glavnega namena, torej nudenje širših informacij in podpore za stranke, še nismo uresničili,” priznava in dodaja: “V tej obliki naj bi zaživela z novim letom. Dogovarjamo se tudi, ali bi jo uredili v pritličju. S tem pa so povezani tudi stroški.”

Plačila položnic brez provizij

Glavna pisarna naj bi dobila še eno, za občane nedvomno pomembno novost: mestno blagajno. “Z njo bi omogočili občanom plačevati položnice brez oziroma z minimalno provizijo. To imajo, na primer, dobro urejeno v Celju. V teh časih je takšna storitev za občane zelo dobrodošla,” namero utemeljuje direktorica.

Čeprav je cilj reorganizacije zmanjšati stroške in povečati učinkovitost, je v zadnjem času slišati kritike, da delo na občini teče počasneje, da se stvari vlečejo, društva opozarjajo, da so seznam tistih, ki jih bo letos občina sofinancirala, objavili šele sredi leta. “Gre za prvo korenito reorganizacijo na mestni občini in ne le za lepotne popravke kot v minulih letih. To pa terja svoj čas. Že zdaj ugotavljamo, kje so težave, kje bi bilo kaj treba spremeniti. Delamo na tem, da povečamo učinkovitost, vzpostavlja se drugačen sistem dela, da bo za vse oddelke enak. Ko proces teče, lahko pride tudi do blokad in zamikov, kot na primer pri razpisih. Pa ne le tam. Kar pa ne pomeni, da se bo to dogajalo tudi prihodnje leto,” zagotavlja Mikuževa.

Več je zaposlenih, a jih stanejo enako

Zaradi novega sistema so v zadnjih mesecih objavili več razpisov za nova delovna mesta, število zaposlenih v občinski upravi pa se je s 84 povečalo na 88. Preveč potratno? Mikuževa zagotavlja, da to občino ne stane nič več. “Masa za plače je ostala enaka. Res je uslužbencev več, a jih je deset zaposlenih za določen čas. Od tega trije za čas trajanja projektov in jih ne financira občina. Smo v obdobju varčevalnih ukrepov in mora vsaka poteza biti premišljena. Potrebovali bi, na primer, strokovnjaka gradbene stroke, a ga ne moremo zaposliti, ker ni denarja. Na novo smo zaposlili vodjo projektne pisarne,” pravi direktorica, ki meni, da je prav ta pisarna ključna, da bodo projekti tekli bolj gladko in učinkovito: “Prej so se nekateri projekti znašli v proračunih bolj na podlagi želja in potem se jih je premikalo iz leta v leto. Sedaj to prečiščujemo in že imamo zelo jasno sliko, kateri se bodo letos lahko uresničili in kateri ne.”

MITJA MARUSSIG


Najbolj brano