Red namesto tepeža

Tudi ob mostarskem akumulacijskem jezeru, kot povsod ob Soči in na pritokih, se zaradi ohlapnih pravil turistični ponudniki kregajo. Celo do pretepa je že prišlo. Dokler je na jezeru služil le eden, je šlo, sedaj ko jih je več, ne gre več. Zato Mostarji zahtevajo jasna pravila na jezeru.

MOST NA SOČI > Župan obljublja, da bodo red naredili z odlokom, ki ga pripravljajo v okviru projekta Camis.

Ko ni jasnih pravil igre, ko nekdo, kot pravijo Mostarji, poskuša nadvladati okolico, zapojejo pesti. Tako se je pred nedavnim zgodilo ob mostarskem jezeru. Vpleteni v incident so se že pogovorili in zakopali bojno sekiro. Poskušali bodo delovati tako, da drug drugemu v turističnem pogledu ne bodo šli v nos. Incident pa je bil povod, da sta mostarsko turistično društvo in krajevna skupnost sklicala sestanek vseh, ki delujejo ob jezeru, da opozorijo na neurejene razmere.

Lucija meša štrene

Večina očitkov leti na lastnika ladje Lucija Dejana Merviča, ki že dve desetletji vozi turiste po mostarskem jezeru. Vsi mu priznajo, da je veliko naredil za prepoznavnost mostarskega jezera in Tolminske. Toda Mostarji trdijo, da se ne drži nobenih pravil, da smeti meče kar v jezero in podobno. O tem sicer nimajo dokazov. Mervič očitke zanika in odgovarja, da ves čas deluje v skladu z zakonodajo, ki opredeljuje njegovo dejavnost.

Zaradi sporov ob jezeru so na policiji prejeli že več prijav. “Prijave letijo z vseh strani,” so nam potrdili. A Pavel Rutar, član Društva prijateljev Soče in solastnik barke Barka, ki tudi vozi turiste po jezeru, trdi, da Lucije ni nikoli prijavil: “Za razliko od tega, da je Mervič nas prijavil večkrat, prvič takrat, ko smo naredil prvi krog po jezeru.”

Tudi ostali pravijo, da Mervič prijavlja vse, prav zato so pa tudi zapele pesti. Mervič nam je potrdil, da je res podal nekaj prijav. Pojasnil je, da je to storil, ker vztraja na tem, da je treba delati po pravilih. Česar pa se, kot pravi, ostali ne držijo.

Mostarji izpostavljajo tudi problem zaprte ceste ob jezeru, zaradi česar barka Barka izgublja promet. Na drugi strani jezera pa barka Lucija veselo pluje s turisti, njihovi avtomobili in avtobusi pa parkirajo na javnem parkirišču pod Modrejem, kjer parkiranje za avtobuse ni dovoljeno, opozarjajo. Dogovarjajo se, da bi cesto ob jezeru odprli za promet, pa četudi bodo potem na parkirišču v zalivu občasno gostovali turisti.

Bo projekt Camis res rešil vse?

Sedaj je v spore posegla občina. “Nastaja projekt Camis, ki je podprt z denarjem EU, v okviru katerega bomo poskušali uskladiti vse interese, in na tej podlagi bomo pripravili pravila obnašanja ob Soči in jezeru, ki jih bomo uokvirili v ustrezen odlok,” napoveduje župan Uroš Brežan. Strokovne osnove zbirajo v Posoškem razvojem centru, ki je ob mostarskem jezeru že pripravil prvo delavnico, sledili bosta še dve. Upati je, da se jih bodo udeležili tudi tisti, ki se kregajo, oziroma oni, ki že dve desetletji bolj ali manj po svojih pravilih služijo s plovbo po mostarskem jezeru.

Direktor medobčinskega inšpektorata Simon Leban pravi, da bodo v treh mesecih dopolnili odlok o plovbi, ki bo prinesel kar nekaj novosti. Med drugim skrbnika za plovno območje. Opozarja pa, da bi bilo treba območje jezera obravnavati posebej, da bi zanj napisali ločen odlok, ker je s Sočo neprimerljivo.

NEVA BLAZETIČ


Najbolj brano