Preveč je cest za soglasje

Občina Cerkno s pomočjo denarja regionalnega sklada EU leto za letom obnovi po en odsek od skupnih 253 kilometrov lokalnih cest. Konec decembra je končala obnovo 700 metrov dolgega odseka med vasjo Reka in zaselkom Laharn. O tem, katero cesto bodo z denarjem EU obnavljali letos, pa se občinski svet še ni zmogel dogovoriti.

Največja lanska cestna naložba občine Cerkno je dala slab kilometer obnovljene ceste iz Reke v Laharn Foto: Saša Dragoš
Največja lanska cestna naložba občine Cerkno je dala slab kilometer obnovljene ceste iz Reke v Laharn Foto: Saša Dragoš

CERKNO > Medtem ko država na ceste v občini Cerkno lani ni vlagala in je zlasti načrtovano predorsko povezavo z Gorenjsko postavila na hladno, se ni uresničilo niti upanje, da bo po povodnji obnovljeni cesti z Gorenjske že to zimo mogoče na smučarski center Cerkno. Svet občine pa ni enoten niti o tem, na katero lokalno cesto naj letos vložijo denar EU za skladnejši regionalni razvoj.

Razmere na cestah v občini ne govorijo v prid hitri postavitvi trdnih kriterijev. Ne le, da imajo daleč največ lokalnih cest v regiji, pač pa so te razpredene po hribovitem in plazovitem terenu. Kako obsežen je problem lokalnih cest v Cerknem, morda ponazorijo podatki, da v podobno hribovitih in ogromnih občinah Tolmin in Bovec na občana odpade 38 oziroma 18 metrov cest. V najmanj obremenjeni, ravninski občini Šempeter - Vrtojba pa je, denimo, le sedem metrov lokalnih cest in poti na občana.

Deseta najbolj obremenjena občina

Občina ima 253 kilometrov lokalnih cest in javnih poti in je z 51 metri tovrstnih cest na občana (na Slovenca jih v povprečju odpade 15 metrov) deseta najbolj obremenjena v državi. Zato z desetino pa tja do 15 odstotki proračuna letno in regionalnim denarjem posodobi nekaj desetin odstotka cest.

Konec decembra je Cestno podjetje Gorica končalo lansko največjo, 350.000 evrov vredno obnovo nekaj čez 700 metrov ceste iz Reke do zaselka Laharn. Vodstvo občine za letos predlaga posodobitev odseka čez Mrovljev grič v Novakih, a odbor za infrastrukturo s tem ni soglašal. “Lani smo pripravili popis cest, ki naj bi bil v pomoč pri določanju prioritete obnov. Proračun spet ne upošteva nobenega kriterija. Doslej so prioriteto pomenile ceste, po katerih poteka avtobusni prevoz,” je zavrnitev pojasnil predsednik odbora Franci Lahajnar (SD). Ida Ozebek (lista Vsi smo naši), ki se je za obnovo zavzela, je opozorila, da je nujno misliti na ljudi, ki so od vseh pozabljeni že desetletja.

Ta cesta bi Cerkno in Novake približala tudi Gorenjski. Sicer pa je to zimo padlo v vodo upanje, da bo po povodnji leta 2007 odplavljena cesta iz davške strani (med Zalim Logom in Davčo) letos končno odprta. Gre za cesto, po kateri se na smučarski center Cerkno pripelje največ obiskovalcev in ki bo povsem nared šele spomladi.

Težke razmere za postavitev kriterijev

Lokalnim cestam, vzdrževanju in obnovam osnutek letošnjega proračuna namenja 886.198 evrov. To je manj kot lani, a še vedno desetina proračuna.

Ob omenjeni cesti čez Mrovljev grič (k 200.000 evrov vredni obnovi naj bi občina prispevala tretjino), naj bi rekonstruirali še ovinek Črna mlaka proti Šebreljam, sanirali posedke proti Dolenjim Ravnam, uredili odvodnjavanje iz Gorij proti Počam in asfaltirali več krajših odsekov strmih ali nevarnih cest.

Ali bo predlog vodstva občine, ki je šel v ponovno usklajevanje, preživel oziroma ali bodo svetniki skupaj z upravo občine uspeli oblikovati kriterije za prednostni vrstni red naložb, bo jasno še ta mesec. SAŠA DRAGOŠ


Najbolj brano