Ovira jih kamenje

Na zahtevnem terenu ob Soči gradbinci že nekaj mesecev urejajo kolesarsko pot med Solkanom in Plavami. Čeprav je nevarna zaradi padajočega kamenja, gradnja poteka po načrtih, pravijo na Direkciji RS za ceste.

Čez približno leto dni bo v Plave mogoče priti s kolesom tudi po desnem bregu Soče Foto: Leo Caharija
Čez približno leto dni bo v Plave mogoče priti s kolesom tudi po desnem bregu Soče Foto: Leo Caharija

SOLKAN > Da bo gradnja dolgo pričakovane kolesarske poti ob Soči zahtevna, je Irena Zore Willenpart z Direkcije RS za ceste (DRSC) napovedala preden so gradbinci zakopali v teren. Po nekaj mesecih so razširili približno štiri kilometre servisne poti, po kateri bo potekala kolesarska pot, posekali drevesa, očistili grmovje in zarastje. “Trenutno nameščajo lovilno-podajne ograje za zaščito pred padajočim kamenjem, urejajo odvodnjavanje - cestne prepuste za odvod meteornih vod, prav tako so v izvajanju gradbena dela pri premostitvi čez potok Sopet. Ta dela bodo nadaljevali tudi v prihodnjih mesecih,” pojasnjujejo na direkciji za ceste, kjer potrjujejo, da “gradnja poteka v okvirih predvidene pogodbene dinamike izvedbe del.”

Varovalne ograje (kar za 1,5 kilometra jih bo) bodo postavljene na delih, kjer obstaja nevarnost padanja kamenja po brežini ali v Sočo. Prav zaradi padajočega kamenja je gradnja kolesarske poti na težko dostopnem terenu zelo zahtevna in tudi nevarna. “Prav tako je izvedba del otežena na območju od državne ceste Solkan - Gonjače proti meji z Italijo zaradi nestabilnega terena. Ker se vsa dela izvajajo na ožjem območju železniške proge, je potrebno izpolnjevati posebne pogoje,” navajajo na DRSC.

Ker je teren zahteven, bodo približno 9,3 kilometra dolgo kolesarsko stezo z vso spremljajočo infrastrukturo dokončali do konca pomladi prihodnje leto. Široka bo 2,5 metra s še pol metra bankine, uredili bodo šest počivališč za kolesarje s klopmi, mizami, koši za smeti in stojali za kolesa.

Počivališča bodo hkrati izogibališča, namenjena intervencijskim vozilom. Pod prepustom pod železniško progo pa bo treba peš, saj, kot pojasnjujejo na direkciji, “ureditev skozi obstoječi železniški prepust zaradi njegovih premajhnih dimenzij ne zadošča minimalnim standardom za varen kolesarski promet.”

MITJA MARUSSIG


Najbolj brano