Muzej? “Nesel” bi!

Pa še kako bi bilo mogoče železniško remizo v Novi Gorici izkoristiti drugače, kot naj bi jo! Tako menijo v Društvu za bohinjsko-goriško progo, kjer so upali, da bo ta stavba nekoč spet deloma “kurilnica”, in kjer verjamejo, da jo je možno donosno tržiti tudi, če so v nji muzeji.

Če bi tu, kjer so zdaj parkirani avtomobili, občasno obračali parno lokomotivo, ne bi odganjali strank bližnjih trgovin, menijo v društvu za bohinjsko progo, prej nasprotno ...  Foto: Leo Caharija
Če bi tu, kjer so zdaj parkirani avtomobili, občasno obračali parno lokomotivo, ne bi odganjali strank bližnjih trgovin, menijo v društvu za bohinjsko progo, prej nasprotno ...  Foto: Leo Caharija

NOVA GORICA > Kot smo poročali, naj bi se v remizo ob nakupovalnem središču Supernova v Novi Gorici, ki je kot objekt varovana dediščina, do poletja vselila trgovina verige Dipo. S skladiščem zanjo vred naj bi zasedla ves prostor v stavbi, kar pa ni skladno s podrobnim prostorskim načrtom občine (OPPN) za območje Supernove.

Ta namreč ne predvideva le, da je treba ohraniti podobo remize, ampak tudi, naj del stavbe služi za kulturne programe. Zato in ker se je v minulih letih v javnosti nanizalo več idej, s čim bi lahko napolniti edinstveno poslopje, je novica, da naj bi ga “vzela” trgovina, marsikoga vznemirila. In da je to napoved kršitve OPPN, so ta teden javno opozorili v Društvu za bohinjsko-goriško progo. “Seveda občina ne more predpisovati natančne vsebine objektov, ki so v zasebni lasti,” je v pismo javnosti zapisal tajnik društva Matjaž Marušič. Kajti v nasprotju s tem je dokaj podrobno določila, kako naj se ohrani remiza.

“Vseeno pa občina zahteva tudi, da se mora deloma nameniti za muzejsko oziroma kulturno dejavnost,” dodaja Marušič. In ker vlagatelj v Supernovo, graška Slupina m2, še ni izpolnil dogovorjenih obvez do mestne občine, je po mnenju Marušiča zdaj ta na potezi. Izposluje naj dogovorjeno in hkrati spoštovanje prostorskega načrta. In tedaj ...

“Kurilnica, kot so rotundo imenovali železničarji, lahko pod svojo veliko streho spravi nekakšen tehnično-prometni doživljajski park z vso spremljajočo ponudbo,” poudarja Marušič. V prvi vrsti bi bila tesno povezana z zdaj za turizem skromno izrabljeno, a zelo slikovito bohinjsko železnico. “Naj bo v rotundi ne le muzej, pač pa nekakšno informacijsko središče proge, primerno tudi za prireditve, srečanja,” meni tajnik društva. Obenem, pravi, bi lahko služila predstavitvi druge tehniške kulture, od hidroelektrarn do tradicije motociklističnih dirk v Novi Gorici, “da ne govorimo o sramoti, da si pionir slovenskega letalstva, Edvard Rusjan, ne zasluži stalne razstave o svojih dosežkih.”

In v ta koncept sodi tudi znova delujoče obračališče lokomotiv v remizi, povezano s tirom z bližnjo železniško postajo, kar so v društvu zahtevali že ob snovanju OPPN. To bi namreč bistveno olajšalo in pocenilo izvajanje voženj z muzejskim “parnim” vlakom po bohinjski progi. “Če bi to obnovili, občasni obisk parne lokomotive na dvorišču nakupovalnega središča najbrž ne bi odvračal strank, prej nasprotno,” je tudi prepričan Marušič.

Na koncu v pismu poudarja, da bi polkrožno stavbo z novo vsebino bilo treba tržiti. In kulturo, povezana s turizmom, je mogoče tržiti. Dvomi tudi, da bo lastnik Supernove zmogel objekt obnoviti tako, kot se je predvidelo, ker to stane. “Če pa gremo v drugo, torej "kulturno" varianto, imamo možnost prijave različne razpise. A tudi na tem bi moral nekdo kar precej delati. In tu najbrž spet pride prva na potezo občina,” meni tajnik društva.

AMBROŽ SARDOČ


Najbolj brano