Lepa, a neuporabna?

Županova komisija je zadovoljna z idejnimi rešitvami za ureditev novogoriške magistrale in njene okolice. Precej ljudi pa skrbi, da bo prenovljena magistrala ljudi iz centra mesta prej odgnala kot pritegnila.

Vseh občanov idejne rešitve za prenovo magistrale - razstavljene so v  avli mestne hiše - ne prepričajo Foto: Nace Novak
Vseh občanov idejne rešitve za prenovo magistrale - razstavljene so v avli mestne hiše - ne prepričajo Foto: Nace Novak

NOVA GORICA>“Občanom in obiskovalcem od drugod je treba ponuditi privlačen ambient,” je na sredini okrogli mizi o celoviti prenovi osrednjega dela Kidričeve ulice dejal predsednik županove komisije za okolje in prostor Tomaž Vuga. Prav Vuga je pripravil projektno nalogo, ki je služila kot usmeritev dvajsetim arhitekturnim birojem. Ti so naredili idejne rešitve za ureditev magistrale, ki so jih konec junija razstavili v avli mestne hiše.

“Mesto bomo naprej razvijali v skladu z dobljenimi rešitvami,“ je povedal Niko Jurca, načelnik občinskega oddelka za okolje, prostor in javno infrastrukturo. Prepričan je, da je ureditev magistrale trenutno eden od najbolj pomembnih in ambicioznih projektov v mestu, in dodal, da gre za neke vrste dnevno sobo mesta, kjer bo motorni promet podrejen pešcem. Cestišče med Jelinčičevo ulico in nebotičnikom bodo zožili, parkiranje pa ne bo več mogoče.

Kdo se bo sprehajal ob bankah?

A razprava je pokazala, da si mnenja, kakšna naj bo ureditev magistrale in kaj mesto, kot je Nova Gorica, dejansko potrebuje, zelo nasprotujejo. “Mislim, da Kidričeva ulica perfektno funkcionira taka, kot je. Če bi bila to poslovna ideja, ji noben bankir ne bi dal denarja. Kdo se bo pa sprehajal ob bankah in sedežih strank?” je bil oster David Cigoj, ki je poudaril, da ni arhitekt, a je kot turistični vodič obiskal že številna mesta po svetu, kjer je v zadnjem času prisoten trend vlaganja v vsebino in ne več v infrastrukturo.

Zato je že pred časom predlagal, da se na travniku med Perlo in ulico Gradnikove brigade uredi družabni park. Prepričan je, da bi bila to prava dnevna soba mesta, ne pa ulica.

Umik parkirnih mest skrbi trgovce

“Bojim se, da se bo naredilo lepe, široke površine, ki jih ne bo nihče uporabljal. Ukinitev parkirnih mest ob ulici bi trgovcem povzročila težave,” je zaskrbljen Boris Tušar iz podjetja Manufaktura. Jurca je odgovoril, da se je v praksi izkazalo, da peš cone bolj zaživijo, kot lep primer pa je navedel Korzo v sosednji Gorici, ki je, odkar so ga zaprli za promet, poln ljudi.

“Nova Gorica ima v centru najslabši program. Naloga arhitektov je, da priskrbimo površine, kjer bi se lahko odvijal primeren program,” je na kritike in skepso odgovorila Polona Filipič iz družbe Arco, kjer so izvedli idejno rešitev, ki je bila najbližje pričakovanjem komisije.

Nekaj kritik na odločitev komisije je letelo tudi iz vrst samih snovalcev idejnih rešitev, a je šlo bolj za nestrinjanje s podrobnostmi. Arhitekti so se sicer načeloma strinjali, da je Nova Gorica posebno, drugačno mesto, ki s svojo ureditvijo prijetno preseneti kolege od drugod, slišati pa je bilo tudi namige, da je treba zgodbo okrog magistrale počasi zaključiti in se posvetiti novim izzivom, kot sta na primer Erjavčeva ulica in njena navezava prek meje v Gorico. NACE NOVAK


Najbolj brano