Končno skupaj v lov za turisti

Občini Ajdovščina in Vipava snujeta skupni razvoj turistične dejavnosti. Cilje in ukrepe bosta zapisali v strategijo, ob skupni blagovni znamki bosta razvili nove turistične produkte. Ajdovci bodo urejali še rekreacijske poti, Vipavci pa prostore TIC Vipava.

Ajdovci bodo urejali rekreacijske poti in označili  važnejše pomnike dediščine ... Foto: Alenka Tratnik
Ajdovci bodo urejali rekreacijske poti in označili važnejše pomnike dediščine ... Foto: Alenka Tratnik

AJDOVŠČINA, VIPAVA > Občini Ajdovščina in Vipava sta doslej vsaka po svoje načrtovali in vlagali v turizem, zdaj pa nameravata združiti moči in postaviti temelje skupni strategiji razvoja turizma na območju zgornje Vipavske doline. S tem želita izboljšati njegovo prepoznavnost, zavarovati kulturno dediščino in povečati prihodek iz turizma.

“Odločitev za skupno strategijo turizma tega območja je šele začetek. Občini se morata odločiti, v kakšno smer bomo razvijali turizem in čemu bomo dali poudarek. Zagotovo imamo kot Vipavska dolina ogromno potencialov, ki jih moramo izkoristiti in znati tržiti,” razmišlja Alenka Čadež Kobol, vodja oddelka za investicije, gospodarstvo in gospodarske javne službe na ajdovski občini.

Skupna pot je prava

Občini nameravata pripraviti nova izhodišča občinskih odlokov o turističnem vodenju, ki bodo usposobljenim vodnikom omogočili vodenje v obeh občinah, kar doslej ni bilo mogoče.

Oblikovanje skupne strategije in sodelovanje na ravni občin pozdravljajo tudi v Vipavi. “Vipavska dolina je smiselna celota, drobljenje ponudbe in različni pristopi ne vodijo do želenega cilja. Upamo, da bodo našemu zgledu sledile tudi ostale občine. Operativci, ki delamo v turizmu v obeh občinah, smo že doslej sodelovali, da je sodelovanje nujno, pravijo tudi naši ponudniki. Prava pot je v skupni blagovni znamki, povezovanju ponudbe,” dodaja Urška Grmek, direktorica Zavoda za turizem Trg Vipava.

Občini sta pripravo projekta Razvoj turističnega območja Vipavska dolina zaupali Razvojni agenciji Rod. Skupaj bodo pripravili strategijo razvoja turizma v zgornji Vipavski dolini do leta 2020, dokument pa bodo nadgradili z letnimi plani aktivnosti. Občini želita oblikovati blagovno znamko, ki bo dobila enotno grafično podobo in skrbnika, ki bo skrbel za trženje območja. Vzpostavili bodo spletno stran in pripravili film za promocijo in trženje Vipavske doline.

Načrti naj ne bi ostali le na papirju

“Operativci, ki delamo v turizmu v obeh občinah, smo že doslej sodelovali, da je sodelovanje nujno, pravijo tudi naši ponudniki. Prava pot je v skupni blagovni znamki, povezovanju ponudbe.”

Ob “mehkih vsebinah” želijo organizirati dve večji turistični prireditvi, po eno v vsaki občini, in za zdaj oblikovati tri turistične produkte. “Naš namen je povečati turistično ponudbo na področju športnih doživetij, kulturne dediščine in vinskega turizma. V občini Ajdovščina nameravamo ob tem urediti deset kilometrov rekreacijskih poti, jih označiti in ob njih namestiti trim naprave. V mestu bomo označili glavne pomnike naravne, tehnične in kulturne dediščine in poskrbeli za drugo turistično signalizacijo v občini,” pojasnjuje Čadež Kobolova.

Za turistično signalizacijo nameravajo poskrbeti tudi Vipavci. Ti so v naložbeni del projekta vključili tudi prenovo avle pred prostori TIC Vipava in Vinoteke. “Večina turistov se najprej ustavi pri nas in tu dobijo prvo sliko o kraju ter ljudeh,” pravi Grmekova. Kot dodaja, si bodo v zavodu še posebej prizadevali, da bodo ideje in ukrepi zaživeli v realnosti in ne bodo ostali samo črka na papirju.

Celoten projekt naj bi stal približno 460.000 evrov, od tega naložbeni del dobrih 140.000 evrov. Ajdovci in Vipavci se nadejajo, da bodo pridobili denar evropskega sklada za regionalni razvoj. Najprej pa morata projekt potrditi oba občinska sveta.

ALENKA TRATNIK


Najbolj brano