Kolesarske poti so še na papirju

Preko projekta EnergyViLLab so uslužbenci nekaterih ustanov v Tolminu za službene in druge kratke poti dobili v uporabo kolesa, ki naj bi nadomeščala avte, po ozemlju občine pa so začrtali možne nove kolesarske poti. Kdaj jih bodo uredili tudi v resničnosti, pa je že drugo vprašanje ...

Poti po Tolminu s kolesom vzamejo toliko časa kot z avtom, so med drugim preračunali v PRC
Poti po Tolminu s kolesom vzamejo toliko časa kot z avtom, so med drugim preračunali v PRC  

TOLMIN > “Prispevali so k znižanju rabe avtomobilov in posledično k znižanju emisij ogljikovega dioksida, spodbudili smo javno debato o umeščanju kolesarske infrastrukture v mesto, pripravili predloge za izboljšanje infrastrukture in idejne zasnove za nove kolesarske poti na območju občin Tolmin in Kobarid. Vseskozi pa so potekale tudi različne promocijske akcije, saj se zavedamo, da je spreminjanje navad ljudi dolgotrajen postopek.” Tako so v Posoškem razvojnem centru (PRC) opisali, kaj so naredili med tri leta trajajočim projektom EnergyViLLab, ki ga končujejo ta mesec.

Med tistimi, ki se v Tolmin pripeljejo na delo iz okolice, bolj redki uporabljajo javni prevoz. Slednjega pa bi lahko izboljšali s primestno linijo, je pokazal projekt, pri čemer Kutinova pravi, da bi jo morali subvencionirati, sicer se ne bi obnesla. Za uvod so pripravili elaborat, po katerem bi primestni avtobus vozil od Čiginja in tamkajšnje tovarne skozi Volče do Tolmina, kjer bi imel pet postaj, nato do industrijske cone Poljubinj in Poljubinja ter nazadnje skozi Prapetno in Modrej do Mosta na Soči in železniške postaje. Medtem pa občina tehta, kako bi uvedla avtobuse do nekaj turističnih točk, še zlasti do Javorce.

Uslužbenci po mestu na kolesih

Med drugim so javnim ustanovam v Tolminu predali v uporabo 25 koles. Kot je povedala Mateja Kutin iz PRC, je bilo sprva nekaj zadržanosti in pojavilo se je tudi vprašanje, ali naj posamezno kolo vzame ustanova. Po besedah Kutinove so zato večino biciklov v uporabo prevzeli posamezni uslužbenci tega ali onega zavoda, ki kolesa uporabljajo za različne namene, le ustanove kot sta občina in šola so ponujeno sprejele kot pravne osebe. “Kolikor vem, sta pri nas dve kolesi, ki se ju uporablja za kratke službene poti,” je o tem povedal vodja občinskega oddelka za okolje in prostor Miran Drole.

V PRC so ocenili, da je doslej vsak od uporabnikov opravil po približno deset kilometrov na teden. V nekaj ducatih kilometrov, natančneje 35, pa štejejo tudi razdalje, ki so jih, za zdaj le na papirju, “premagali” z novimi povezavami za kolesarje. “Izdelali smo idejne načrte za poti od Mosta na Soči do železniške postaje po levem bregu Idrijce, od Slapa ob Idrijci do Dolenje Trebuše in od Tolmina do Kobarida,” je naštela Kutinova. V osnovi so začrtali možne trase, kdaj bo kdo poti urejal, pa je že druga zgodba. Kot je povedal Drole, “se letos kar dosti ukvarjamo z načrtovanjem kolesarske mreže med naselji. Pripravljali smo izvedbene projekte za pot ob državni cesti Pod ključem in upamo, da bo tudi izvedena, ker ima direkcija za ceste za to nekaj denarja.”

Načrti za poti med naselji, v mestu ne

Po besedah vodje oddelka so naredili tudi idejno zasnovo za vso pot med Mostom na Soči in Tolminom in ob pomoči PRC iskali primerno traso za ono od Tolmina do Kobarida po levem bregu Soče. Kot pravi Drole, naj bi, ko bo urejena, vodila v glavnem po malo rabljenih kolovozih med lokalno cesto in Sočo in enako bo veljalo za traso povezave Tolmina in Mosta na Soči. S tem bi bile poti bolj privlačne za turiste. Za mesto pa po besedah Droleta ni predvidena mreža stez za kolesa, bodo pa eno uredili v Kosovelovi ulici, ki jo prenavljajo, in nekoč naj bi še ena vodila do Sotočja.

AMBROŽ SARDOČ


Najbolj brano