Kolektor naj ne ponovi napak s prenizko ceno

“V finale za nakup 53-odstotnega deleža v Letriki sta se prebila dva ponudnika. Eden je Kolektor,” pravi naš vir. Kdo je drugi, se še ugiba. Nekateri največ možnosti pripisujejo nemški skupini Mahle. Poznavalci hkrati opozarjajo, da Kolektor ne sme ponoviti napake iz tekme za nakup Litostroja Power, ko je ponudil prenizko ceno in tako na koncu izpadel tik pred ciljem.

V finalu za prevzem šempetrske Letrike  sta po nekaterih informacijah dve družbi, ena naj bi bila tudi idrijska - Kolektor Foto: Leo Caharija
V finalu za prevzem šempetrske Letrike sta po nekaterih informacijah dve družbi, ena naj bi bila tudi idrijska - Kolektor Foto: Leo Caharija

ŠEMPETER > V Sodu, ki je na čelu konzorcija prodajalcev, zagotavljajo, da prodajni postopek vodijo transparentno, ga pa ne komentirajo, saj še poteka. So pa potrdili, da v Letriki že tečejo skrbni pregledi.

O tem, katere od ponudnikov so prepustili k tem pregledom, molčijo. Ne komentirajo niti informacij, naj Kolektor ne bi želel podpisati pogodbe o nerazkrivanju podatkov, zaradi česar naj še ne bi začel skrbnega pregleda Letrike.

Mahle, Bosch, Toyota ...

Neuradno je namreč slišati, da se je v ožji izbor prebil idrijski Kolektor, poleg njega naj bi bil še vsaj en favorit. Omenja se nemški proizvajalec avtomobilskih delov Mahle Group, ki sodi med 30 največjih dobaviteljev avtomobilske industrije. Prvi mož te skupine naj bi bil ta teden v Letriki v Šempetru, v prihodnjih tednih pa naj bi si ogledal še njene družbe v tujini. Kot zelo resne snubce omenjajo tudi Toyoto BT in nemško korporacijo Bosch, ki že vrsto sodeluje s hčerinsko družbo Letrika Bovec.

Rivala ali skupaj močnejša

Povečevanju deleža Kolektorja, ki je pred poldrugim letom postal 17-odstotni lastnik Letrike, nasprotuje vodstvo šempetrske družbe.

Prodajnega postopka zdaj ne komentirajo, pred dvema letoma, ko si jih je začel ogledovati Kolektor, pa so ocenili, da Letrika ne vidi svojega dolgoročnega razvoja v tesnejši kapitalski povezavi s Kolektorjem in da bi bila pretirana izpostavljenost avtomobilski industriji lahko celo nevarna. Po mnenju poznavalcev pa se v Letriki bojijo, da bi Kolektorju - če bi ta postal njen večinski lastnik - morali prepustiti vodilno vlogo na področju pogona električnih avtomobilskih motorjev. “Letrika v Kolektorju vidi rivala na tem področju. Menijo, da sploh ne potrebujejo strateškega partnerja, da se lahko uveljavijo sami. A Letrika in Kolektor bi skupaj gotovo bila močnejša; povečala bi kritično maso in bi se lahko širila,” ocenjuje naš vir.

Kamen, ob katerem se Kolektor v tekmi za Letriko lahko spotakne, je tudi prenizka cena. Idrijci so namreč za delnico ponudili 30,5 evra. “Kolektor je pri cenah pogosto preveč konservativen. In to se mu je že maščevalo: za Cimosovo družbo Litostroj Power je ponudil premalo in na koncu izvisel,” ocenjuje naš vir, ki dopušča možnost, da bodo Idrijci ponudbo izboljšali: “Potem ko je pogorel pri nakupu družbe Litrostroj Power, se je zdaj Kolektor povsem osredotočil na Letriko.”

Mali delničarji se bojijo oškodovanja

Je pa Kolektor z razkritjem cene, ki jo je ponudil za delnico Letrike, močno razhudil skupino malih delničarjev šempetrske družbe. Po njihovem mnenju je “cena sramotno nizka”, v razkritju pa vidijo poskus Kolektorja za drastično nižanje vrednosti delnice, na katerega pa konzorcij državnih lastnikov ni reagiral. Zato so prepričani, da je prodajni postopek netransparenten, da želi favorizirati vnaprej dogovorjenega kupca in da ne sledi cilju maksimiziranja koristi za državo in druge delničarje.

Skupina je na komisijo za preprečevanje korupcije, na računsko sodišče in nacionalni preiskovalni urad poslala prijavo zaradi suma netransparentnosti prodajnega postopkov in suma konflikta interesov pri prodaji Letriki. Menijo, da bi to lahko privedlo do oškodovanja malih delničarjev.

SONJA RIBOLICA


Najbolj brano