Kanalska županja je neomajna: parkiranja ne bo več

Če ne bo drugače, bodo stanovalci Kontrade s tožbo spodbijali parkirni režim, ki ga je občina z julijem uvedla na tem kanalskem trgu. Tam ni več dovoljeno dolgotrajno parkiranje. Toda v prvi vrsti si želijo dialog in kompromis. A županja Tina Gerbec odgovarja: dostava ni težava, parkiranja pa tam več ne bo!

Prepoved parkiranja na trgu ni posebej označena, toda ker je 
prepovedana vožnja, se tudi parkirati ne sme.  Foto: Ambrož Sardoč
Prepoved parkiranja na trgu ni posebej označena, toda ker je prepovedana vožnja, se tudi parkirati ne sme.  Foto: Ambrož Sardoč

KANAL > Na trgu Kontrada v Kanalu velja od prvega julija spremenjen prometni režim. Občina je tam prepovedala parkiranje, za dostavo naj bi lastniki in uporabniki stanovanjskih in drugih objektov na vozila namestili parkirne ure in pridobili dovolilnice. Toda kot pravi eden od stanovalcev Miha Stegel, je bil ukrep uveden na hitro, brez analiz in brez predhodnega posvetovanja s stanovalci, ki jih je skupaj z otroki dvajset.

So zaobšli stanovalce?

Stegel je svoje trditve utemeljil z nerodnostmi, ki so se zvrstile takoj v začetku julija: “Stanovalci smo na občino prinesli enajst škatel vlog za izdajo dovolilnic. Uslužbenci občine niso imeli navodil, kako ravnati.” Podobno so se po njegovih besedah (in slikovnem gradivu) spreminjali prometni znaki z ustreznimi prepovedmi na vhodu na trg. In za nameček je občina na svojem spletišču na dan uveljavitve odredbe objavila preklic ukrepa ter dan kasneje obvestilo, da ukrep velja.

Tina Gerbec

kanalska županja

“Parkiranja tam več ne bo, zato ker je trg zgodovinsko pomemben in temu ni namenjen. Urejeno parkiranje je možno brezplačno na tržnici.”

“Ne vemo, pri čem smo,” pravi sogovornik. Občini očita zlasti, da je omejevanje parkiranja uvedla na hitro, po pretirano kratkem postopku. Pravi, da je od prve objave gradiva do sprejetja minilo le osem dni, stanovalci so bili iz postopka izvzeti. Dokument je občina po oceni Stegla potrdila tudi nepremišljeno in nepripravljena na izvajaje, utemeljila pa naj bi ga šepavo. Na primer: novi tlak je poškodovan tudi na mestih, kamor avtomobili ne morejo, največjo obremenitev pa predstavljajo dostavna vozila za prireditve in galerijo. Avti torej ne morejo biti glavni problem, meni. In ko je treba prostor sprostiti za prireditve, to nikdar ni bila težava, stanovalci Kontrade so bili vselej razumevajoči.

“Nismo proti ureditvi parkiranja, ampak naj bo to celovito in na ravni vsega naselja. Najprej je treba zagotoviti nova parkirna mesta, šele nato se lahko ukine zdajšnja. Zagovarjamo isto kot ostali sokrajani, težave s parkiranjem imajo povsod. Ni razloga, da se sprejme ukrep, ki nas postavlja v spor z drugimi krajani,” je sklenil Stegel. Pravi, da so stanovalci predlagali odlog uveljavitve, dokler se ne poišče celovita in premišljena rešitev, vendar naj bi županja vsak odlog takoj zavrnila. Prebivalci ne razumejo, zakaj se tako mudi in zakaj občina ni pripravljena na dialog. Po besedah Stegla jim zato ostane le še tožba.

Miha Stegel

stanovalec na Kontradi

“Nismo proti ureditvi parkiranja, ampak naj bo to celovito in na ravni vsega naselja. Najprej je treba zagotoviti nova parkirna mesta, šele nato se lahko ukine zdajšnja.”

Dostava ni težava, parkiranja pa ne bo

Županja Tina Gerbec očitke seveda zavrača: “Ne drži, da stanovalci niso bili obveščeni o spremembah. Sestanek z njimi in občinsko upravo je bil 11. junija, predstavljeno jim je bilo, da bo prepovedano parkiranje na trgu, vendar bo dostava v času nakladanja in razkladanja omogočena z dovolilnicami. Te se izdaja samo za dostavo, doslej sta bili izdani dve. Parkiranja pa tam več ne bo, zato ker je trg zgodovinsko pomemben in temu ni namenjen. Urejeno parkiranje je možno brezplačno na tržnici, ki je od Kontrade oddaljena kakih dvesto metrov, navadno ni polno zasedena, na trgu pa bi morali prepovedati parkiranje že takoj po obnovi.”

Kot je dodala, bo občina dokument popravila na način, da ne bo več dopuščal zlorab, že zdaj pa je po njeni oceni jasen.


Najbolj brano