Jim nalagajo preveč?

Ajdovci so pred koncem leta z manjšo zamudo uskladili odlok o občinskih cestah z zakonom o cestah. Večjih sprememb ni, a so natančneje določili naloge za urejanje lokalnih prometnic, kakor tudi odgovornost. Ker pa slednjo v določenih primerih nosijo tudi krajevne skupnosti, nekateri menijo, da so skupnostim na pleča naložili preveliko breme.

 Nekateri menijo, da KS ne morejo biti odgovorne za varnost na lokalnih cestah
Nekateri menijo, da KS ne morejo biti odgovorne za varnost na lokalnih cestah  

AJDOVŠČINA> Ajdovski svetniki so si za besedilo novega odloka o občinskih cestah vzeli več časa kot običajno in imeli precej pripomb ter pomislekov. Predvsem so jih “motila” določila o upravljanju in vzdrževanja prometnic ter posledično o odgovornosti za stanje na njih. Prav tu je novi zakon o cestah tudi najbolj natančen.

V ajdovski občini je približno 258 kilometrov kategoriziranih občinskih cest. Od tega je 105 kilometrov lokalnih cest, 20 kilometrov mestnih ali krajevnih, dobrih pet kilometrov zbirnih krajevnih cest in 127 kilometrov javnih poti.

Od uprave do krajevne skupnosti

Skladno z zakonom o cestah in novim odlokom z občinskimi cestami upravlja uprava občine. Ta med drugim načrtuje strokovne podlage za vzdrževanje prometnic, nadzoruje stanje na njih, izdaja različna dovoljenja in soglasja za zapore, postavljanje oglasnih napisov, transparentov. Plan razvoja in vzdrževanja potrdi občinski svet, redno vzdrževanje občinskih cest pa je obvezna lokalna gospodarska javna služba. Slednjo mora na lokalnih cestah in javnih poteh v obrtnih in servisnih conah zagotavljati javno podjetje, za ostale javne poti so dolžne skrbeti krajevne skupnosti. Posledično so tudi prve odgovorne za urejenost.

Čeprav so to nalogo opravljale že doslej, je bilo prav vprašanje zmožnosti in odgovornosti krajevnih skupnosti deležno največ pomislekov in vprašanj svetnikov.

“Naloge vzdrževanja in prevoznosti cest so zahtevne. Krajevnim skupnostim smo naložili breme, ki ga ne bodo sposobne nositi. Javne poti, ki so jim predane v vzdrževanje, bodo morale ustrezno vzdrževati poleti in pozimi in jih tudi zapreti, če ne bodo prevozne in varne za promet. Ko jih je občinska uprava spraševala, kaj si želijo, so se nekatere tej odgovornosti odpovedale,” opozarja svetnik Angel Vidmar (DeSUS).

Papir je eno, praksa drugo

Kazni za neupoštevanje zakona so kar velike. “Zavedati bi se morali, da lahko neko nalogo naložimo tistemu, ki jo je sposoben opraviti. V našem primeru bi to bilo javno podjetje, ki ima opremo in ekipo. Praksa bo pokazala, da bomo ta odlok težko izvajali. Problem bo nastal, ko bo kdo utrpel poškodbo ali gmotno škodo in bo terjal odgovornost vzdrževalca, ker ceste ni ustrezno vzdrževal ali jo zaprl za promet, če ni dovoljevala varne vožnje,” dodaja Vidmar.

Še posebej zahtevne razmere se lahko pojavijo pozimi. Mojca Božič iz občinske uprave pojasnjuje, da novi odlok ne prinaša sprememb pri zimski službi na javnih poteh, za katere skrbijo krajevne skupnosti na območju Gore.

“Te vsako leto izberejo izvajalce, ki so ponavadi lokalna podjetja oziroma samostojni podjetniki, in z njimi podpišejo pogodbo. Nadzor izvajajo predsedniki KS. Izvajalcev je več. V KS Predmeja imajo enega izvajalca, v KS Otlica-Kovk in v KS Podkraj tri, v KS Col pa dva. Za zimsko službo na drugih občinskih cestah skrbi KSD,” dodaja Božičeva. Če je treba, pa za lopate primejo tudi sami krajani.

ALENKA TRATNIK


Najbolj brano