Grozdi znanja in sodelovanja

Enajst podjetniških mrež z več kot 160 malimi in srednje velikimi podjetji z obmejnega območja Italije in Slovenije je eden od sadov podjetniških povezav v okviru čezmejnega projekta iCON. Sodelujoči vidijo v njem priložnost za povečanje svoje konkurenčnosti.

Ajdovsko podjetje Petrič v mreži MIN skupaj s partnerji razvija kotle na  lesno biomaso Foto: Alenka Tratnik
Ajdovsko podjetje Petrič v mreži MIN skupaj s partnerji razvija kotle na lesno biomaso Foto: Alenka Tratnik

AJDOVŠČINA > Projekt iCON, ki ga v okviru programa čezmejnega sodelovanja sofinancirata Evropski sklad za regionalni razvoj in država, je namenjen povečevanju konkurenčnosti mikro, malih in srednje velikih podjetij na obmejnem območju Slovenije in Italije. V prvi vrsti s spodbujanjem sodelovanja, inovativnosti in razvoja skupnih storitev sodelujočih podjetij.

Eden od njegovih konkretnih ciljev je vzpostavitev desetih podjetniških mrež med podjetji iz Slovenije in Italije, kar so že uresničili. Nekatere mreže so bolj, druge manj aktivne.

Podjetje Petrič gre v razvoj kotlov na biomaso

Razvojna agencija Rod iz Ajdovščine, ki je vodilni partner projekta, je lani vzpostavila mrežo kovinarskih podjetij MIN. Njen nosilec je ajdovsko podjetje Petrič d.o.o., ki je po propadu investitorjev v gradbeništvu in izgubi starih programov poiskalo nove izzive. Ob njem sta v mreži še dve slovenski in štiri italijanska podjetja. Njihov prvi skupni projekt je bila proizvodnja prometnih znakov, saj so pridobili celotno atestacijo vertikalne prometne signalizacije za ceste v Sloveniji. Trenutno pa razvijajo kotle na biomaso.

Začeli so s proizvodnjo 27-kilovatnega kotla na pelete pod lastno blagovno znamko, zdaj razvijajo 200-kilovatnega, ki bi ga uporabljali za oskrbo večjih objektov. Njihov cilj je, da bi za gorivo uporabili sekance kot lesni odpadni material, s čimer bi bistveno pocenili ogrevanje javnim ali zasebnim objektom. “Zavedati se moramo, da v Sloveniji te lastne industrije nimamo ali pa je je zelo malo. Pametno se je povezati z univerzami, inštituti, da spodbudimo razvoj, pridemo do lastnih blagovnih znamk in izdelkov, ne pa, da smo samo člen v verigi, ki izdeluje komponente za tujino,” pravi direktor podjetja Zmago Petrič.

Z znanjem na globalno tržišče

V projektu iCON vidijo priložnost za sodelovanje tudi mladi strokovnjaki iz ajdovskega Primorja, ki so po stečaju družbe odprli lastna, visokotehnološko in inovativno usmerjena podjetja s področja gradbeništva. V mreži Inovativni materiali, produkti in tehnologije v gradbeništvu sodelujejo štiri podjetja iz Vipavske doline in podjetje iz Italije. “Verjamem, da se lahko dopolnjujemo. Ker nimamo česa skrivati, tudi nimamo težav s sodelovanjem. Vsak lahko samo pridobi,” pojasnjuje Matej Peljhan iz podjetja Sustinno. Podjetje razvija inovativne betone, armirane s steklenimi vlakni, montažne in betonske konstrukcije, skrbi tudi za zasnovo izdelkov in trženje. Preostali člani mreže delajo na področju dizajna, razvoja betonov, trženja, nabave novih materialov in gradnje. “Naš cilj je razširiti področje konkurenčnosti ne samo s prodajo izdelkov, ampak tudi znanja. Tu je tržišče globalno,” je optimističen Peljhan. ALENKA TRATNIK


Najbolj brano