Goriška v evropskem vrhu po “avtomobilnosti”

Če imamo v Sloveniji 500 avtomobilov na 1000 prebivalcev, se Goriška s 600 avtomobili uvršča ne le v slovenski, pač pa celo v evropski vrh po “avtomobilnosti”. Za spremembo navad ljudi bo potrebno najprej drugačno razmišljanje in urbanistično načrtovanje, ki bodo središča krajev ponovno vrnila kolesarjem in pešcem.

Če imamo v Sloveniji 500 avtomobilov na 1000 prebivalcev, se Goriška s 600 avtomobili uvršča ne le v slovenski, pač pa celo v evropski vrh po “avtomobilnosti” Foto: Leo Caharija
Če imamo v Sloveniji 500 avtomobilov na 1000 prebivalcev, se Goriška s 600 avtomobili uvršča ne le v slovenski, pač pa celo v evropski vrh po “avtomobilnosti” Foto: Leo Caharija

NOVA GORICA > Analiza stanja na področju prometa, izdelana v okviru priprave celostne prometne strategije na Goriškem, je pokazala tudi druge pomanjkljivosti. Da bi prebivalce Goriške pripravili do večje mobilnosti, bi morali namreč bolje urediti javni potniški promet, zgraditi kolesarske steze, povečati površine, namenjene za pešce.

“Doslej se je tudi prostorsko urejanje povezovalo predvsem z mislijo na to, kako povečati pretočnost za avtomobile. Zato je bilo v mestu pa tudi ostalih, okoliških krajih vse več avtomobilov, posledično so ukinjali javni potniški promet, javne ustanove in trgovine pa gradili tam, kjer so vse bolj dostopne le z avtomobili,” je slabosti predstavil Aljaž Plevnik iz Urbanističnega inštituta RS iz Ljubljane. Slabosti se kažejo predvsem v večjem hrupu, onesnaženju zraka ter vse večjih zdravstvenih težavah ljudi, ki se premalo gibajo, vse to pa vpliva na kakovost življenja v mestu.

Skupaj z Luko Mladenovičem sta pripravila predlog celostne prometne strategije, ki naj bi jo na območju Mestne občine Nova Gorica in občin Šempeter-Vrtojba, Renče-Vogrsko, Miren-Kostanjevica, Kanal ob Soči, Brda ter italijanske Občine Gorica postopno uresničevali v prihodnjih petih letih. Na predlog bodo sprejemali pripombe do konca septembra, nato pa jih do konca oktobra strnili cilje strategije v končni predlog, o katerem se bodo izrekali občinski sveti sodelujočih občin.

Predstavniki podeželskih občin so opozorili predvsem na to, da javnega potniškega prometa skorajda ni, zato nimajo nobenih drugih možnosti kot vožnjo z osebnimi avtomobili. Zato bi morali v Novi Gorici razmisliti, da bi pred zapiranjem mestnega središča uredili brezplačna parkirišča na obrobju mesta ter povečali gostoto mestnega prometa.

Mladenovič je na današnji predstavitvi rešitev pohvalil sodelovanje večjega števila občin na celotnem območju, saj bodo predlagane rešitve tako lahko bolje uresničili: “Prometne ureditve ne poznajo občinskih meja, kolesarske poti morajo biti urejene na celotnem območju, prav tako urejanje mirujočega prometa.” Pozitivna izkušnja, s katero se lahko pohvali ožje območje Goriške, pa je uvedba brezplačnega potniškega prometa, kar je močno dvignilo število uporabnikov mestnih avtobusov na tem območju.

STA


Najbolj brano