Da turisti ne bodo vozili le mimo

Ajdovščina in Vipava z okolico ponujata v vseh letnih časih številne možnosti za vse vrste kolesarskih navdušencev. Poti vodijo mimo vinarjev, sadjarjev, turističnih kmetij. Da bi se gostje tudi ustavili in poskusili dobrote, v Razvojni agenciji Rod razvijajo turistični produkt Wajdušna Biking.

Kolesarje vabijo številne zanimive poti, pričakujejo pa jih tudi tukajšnji ponudniki Foto: Jani Peljhan
Kolesarje vabijo številne zanimive poti, pričakujejo pa jih tudi tukajšnji ponudniki Foto: Jani Peljhan

AJDOVŠČINA > Ajdovščina ima le nekaj deset metrov urejenih kolesarskih poti, tras, primernih za kolesarje, pa je tako v ajdovski kot v vipavski občini nešteto.

Na svoj račun lahko pridejo tako cestni kot gorski kolesarji, samotni popotniki ali družine, ki si izberejo Vipavsko dolino za dopustniško destinacijo ali le kot izhodišče za izlete do morja, Benetk ali notranjosti Slovenije.

Na podlagi izkušenj iz mariborske občine, razglašene za naj kolesarsko občino v letu 2013, so tudi v Novi Gorici pod drobnogled vzeli težave in iskali spodbudne rešitve za nadaljnji razvoj kolesarjenja v lokalnem okolju. Ta prinaša številne možnosti za trajnostni razvoj potencialov v gospodarskem, kulturnem in okoljskem smislu in dviguje kakovost življenja, so se strinjali udeleženci okrogle mize, ki so jo priredili pred kratkim. Josip Rotar iz Mariborske kolesarske mreže je navedel nekaj koristnih nasvetov, kako to doseči. V Novi Gorici sicer v zadnjem času pospešeno obnavljajo in dodajajo kolesarske steze, graditi bodo začeli kolesarsko pot Solkan - Plave, treba pa bi bilo razviti tudi primestno kolesarsko mrežo. Načelnik oddelka za okolje, prostor in javno infrastrukturo Niko Jurca je pojasnil, da skušajo razviti kolesarjem in pešcem prijazno mesto, v kratkem pa naj bi predstavili načrt primestnih kolesarskih poti. Podobno kot v Ajdovščini ugotavljajo, da bi bilo treba vključiti turistične ponudnike in razvijati kolesarjenje kot turistično ponudbo. Na vprašanje, kako brez prepovedi in obdavčevanja zmanjšati priviligirano vlogo, ki jo imajo danes avtomobili, je Rotar odgovoril, da so pri tej bitki za prostor ključni celostno in postopno delovanje, pa tudi določena mera poguma. NACE NOVAK

S kolesom med gostoljubne ljudi

In zakaj bi peljali mimo domačij, če lahko postanek med izletom ali po končani turi izkoristijo za obisk tukajšnjih ponudnikov. Bodisi samo za kratek klepet, da si natočijo sveže vode ali soka, ali da se okrepčajo z malico in se zelo verjetno vrnejo, ker so videli, kaj ponujata kuhinja in hram.

“Idejo so nam dali ponudniki, ki so v tem prepoznali priložnost za lastno promocijo, predvsem pa za boljše sodelovanje z drugimi ponudniki. To bo znal prepoznati in ceniti tudi gost,” pojasnjuje Suzana Ž. Ferjančič iz Razvojne agencije Rod. S pomočjo čezmejnega strateškega projekta Interbike, ki ga sofinancira Program čezmejnega sodelovanja Slovenija - Italija 2007-2013, Evropski sklad za regionalni razvoj, vzpostavljajo produkt Wajdušna Biking. Gre za nabor raznolikih tras, ki bodo gosta po označenih poteh in v spremstvu vodnika, gostitelja vodile do ponudnikov.

“Usmerjamo se predvsem na goste, ki si želijo aktivni dopust na kolesu obogatiti s spoznavanjem lokalne ponudbe, v stiku z domačini. V tem odnosu bi pridobili tako gostje kot domačini,” dodaja Ferjančičeva.

Zgodba o Wajdušni

Že ime samo je lokalna posebnost. “Ajdovščina je kraj, Wajdušna pa je filozofija, je zgodba, ki jo želimo ponuditi našim gostom,” pravi Lučka Peljhan iz ajdovske agencije I&S Aladin. Kot ocenjuje, je turistični produkt, ki ima tudi svoj portal na svetovnem spletu, nadgradnja dosedanjega dela tukajšnjih turističnih delavcev in pomeni zasuk od ustaljenih praks.

“Predvsem pa je priložnost, da razvijamo nova delovna mesta. Zlasti za mlade, ki imajo ogromno idej in znanja. Na našem območju res nimamo tradicije v turizmu in je še veliko predsodkov, vendar jih je treba preseči,” poudarjata Ferjančičeva in Peljhanova.

Razvojna agencija je k sodelovanju povabila vinarje, turistične kmetije, ponudnike nočitev, prevozov in servisnih služb v ajdovski in vipavski občini.

“Vzpostavljamo osnovno infrastrukturo, v naslednji fazi pa želimo dobiti partnerja, ki bo v vlogi gostitelja prevzel trženje produkta in bo ključni člen med gostom in ponudnikom,” dodaja Ferjančičeva.

ALENKA TRATNIK


Najbolj brano