Bolj počasen je ta vzpon

Na goriški grad naj bi nekoč, poleg ceste in pešpoti, vodila tudi vzpenjača. Prihodnje leto, pravijo v mestni upravi občine, pa čeprav bi naložba, ki je požela številne kritike, morala že biti udejanjena. A se zapleta. Tudi zato, ker so na trasi vzpenjače odkrili star zid.

Projekta goriške vzpenjače ne ovirajo le kritike in peticije. V gradnjo je posegla tudi kulturna dediščina.
Projekta goriške vzpenjače ne ovirajo le kritike in peticije. V gradnjo je posegla tudi kulturna dediščina. 

GORICA> Vzpenjačo z goriškega trga Travnik na tamkajšnji grad so si zamislili kot tridelno oziroma s tremi postajami. Ko jo bodo pognali, se bodo potniki v eni kabini vzpenjali z roba Travnika (ob predoru Bombi) do roba gradu, nato v drugi v sam grad in nazadnje bodo lahko presedli v tretjo kabino, ki bo vozila znotraj kompleksa najbolj markantne goriške stavbe. Kabine bodo lahko peljale različno število ljudi, takšen sistem pa so si omislili zato, da bi omogočili dostop invalidom. A kdaj se bo to zgodilo?

Občina je pogodbo z izvajalcem del, treviško družbo Edilramon, podpisala že konec leta 2010. In letos poleti bi podjetje moralo izpolniti zaupano mu nalogo. A so po pobočju grajskega griča doslej zgradil le betonsko podlago vzpenjače in delo prekinili. “Pravzaprav ni bilo nikdar prekinjeno, temveč se je izvajalec del preselil na druge konce gradbišča, potem ko je bil na trasi vzpenjače odkrit arheološki ostanek,” so nam odpisali iz goriške mestne uprave. “Ta čas so zgradili, denimo, stopnice s Travnika do gradu,” so dodali. Krivec za to pa je manjši zid, ki naj bi bil del nekdanjega obzidja gradu.

V upravi mesta dodajajo, da bodo na trasi vzpenjače in v predoru Bombi, ki bo namenjen pešcem in kolesarjem in ki naj bi ga obnovili še letos, kmalu spet kaj zidali. Po neuradnih informacijah pa bodo del trase vzpenjače najbrž morali premakniti oziroma vse skupaj preprojektirati.

In to bo kajpak zahtevalo dodaten denar, pri čemer naj bi samo tri kabine stale vrtoglavih 950.000 evrov. Tudi zato projekt spremljajo kritike. Mnogi vzpenjači pripisujejo nesmiselnost, neekonomičnost in prevelik vpliv na okolje in pokrajino. Oblikovale so se tudi civilne pobude, zbiralo se je podpise za peticijo proti naložbi. Trenutno pa... “Dela naj bi zaključili do prihodnjega leta,” napovedujejo v mestni upravi. AS


Najbolj brano