Bo država Kaninu pomagala že v letošnjem letu?

Minister za infrastrukturo in prostor Zvone Černač se bo zavzel za sprejem zakonodaje, ki bo omogočila državno sofinanciranje dostavne kaninske gondolske žičnice, je obljubil ob obisku v Bovcu, kjer je napovedal tudi ureditev obvozne ceste med Kobaridom in Trnovim.

Minister Černač (v sredini) si je skupaj z Mlekužem (levo) in spremstvom ogledal, kje bodo tekla dela na  bovškem letališču
Minister Černač (v sredini) si je skupaj z Mlekužem (levo) in spremstvom ogledal, kje bodo tekla dela na bovškem letališču  

BOVEC >“V okoljih, kot je Bovec s kaninskim smučiščem, je treba zagotoviti stalno in dolgoročno delovanje žičnic tudi skozi obliko obvezne gospodarske javne službe, za katero del denarja prispeva država,” je v pogovoru s podžupanom, ki je do včeraj opravljal tudi župansko funkcijo, Valterjem Mlekužem, povedal minister za infrastrukturo in prostor Zvone Černač.

Nove žičnice s pomočjo EU

Po njegovem mnenju gre za širše vprašanje zagotavljanja dostopnosti in razvoja celotnega območja. “V tem kontekstu se bom osebno zavzemal za uveljavitev take rešitve, ki bo to omogočila. Zakonodajo na tem področju naj bi prevetrili in spremenili v letošnjem letu,” je obljubil Černač.

“Razvoj žičniške infrastrukture je odvisen zlasti od tega, kako ga bomo uspeli uvrstiti v sofinanciranje bodoče perspektive.”

“Razvoj žičniške infrastrukture je odvisen zlasti od tega, kako ga bomo uspeli uvrstiti v sofinanciranje bodoče perspektive. Letos bomo pripravili program do leta 2020. Tudi s spremembami na drugih resorjih bomo omogočili, da bo izraba žičniških naprav boljša,” je napovedal. Bovška občina je zaradi likvidnostnih težav upravljavcu s kaninskim smučiščem, družbi ATC Kanin priskočila na pomoč že lani s podelitvijo koncesije za opravljanje celoletnega javnega prevoza na smučišče. Lani jeseni je za pokrivanje stroškov gondolske žičnice, ki znašajo astronomskih 800.000 evrov, iz proračuna namenila 390.000 evrov. Letos so z nedavnim sklepom občinskega sveta nakazali 300.000 z možnostjo dodatnega denarja do največ 400.000 evrov, če se bodo tako odločili z rebalansom.

Do obvoza s poenostavitvami

Kot je znano, je bilo Bovško zaradi zasutja ceste v kobariških ovinkih ob miniranju na tamkajšnjem gradbišču teden dni skoraj odrezano od sveta. Zato so zahtevali preureditev zasilne povezave po stari cesti med Kobaridom in Trnovim v uraden obvoz. Černač meni, da bi z relativno nizkimi izdatki to lahko storili: “Je treba slediti racionalnejšim normativom, ki bi izboljšali povezave. Tudi pri urejanju nevarnih križišč načrtujemo poenostavitev zakonodaje, da bi lahko uredili začasna krožišča za več kot šest mesecev oziroma do takrat, ko bo na voljo denar za trajne rešitve.”

Glede cestnih povezav proti Kranjski Gori oziroma preko Predela pa je menil, da se bo treba v okviru finančne perspektive do leta 2020 odločiti za eno in operativno začrtati projekte. “Dolgoročne rešitve so možne zgolj z evropskim denarjem. Kratkoročno pa bomo nadaljevali s posodobitvami, ki že tečejo, tudi s posodobitvami prek prelaza Vršič.”

Zelo pohvalno je Černač ocenil naložbo v posodobitev bovškega športnega letališča, ki je trenutno v Sloveniji največji projekt, podprt pretežno z denarjem iz EU. Ta bo zanj namenila okoli dva milijona evrov.

NEVA BLAZETIČ


Najbolj brano