“To je samo še ena ulica, ki ne bo rešila problema”

Snovanje obvoznice mimo središča Kanala je celih 12 let po tem, ko so potrdili lokacijski načrt zanjo, spet aktualno. Država z Občino Kanal pripravlja projekte za gradbeno dovoljenje in za gradnjo. A del ljudi trasi ceste nasprotuje in krajevna skupnost soglaša, da morajo o tem svojo povedati vsi Kanalci. Direkcija za ceste pa: trasa je dokončna!

Obvoznici mimo središča Kanala, ki jo namerava graditi država, se je del Kanalcev uprl. A na direkciji za ceste vztrajajo: poteka ceste se ne da spreminjati ...
Obvoznici mimo središča Kanala, ki jo namerava graditi država, se je del Kanalcev uprl. A na direkciji za ceste vztrajajo: poteka ceste se ne da spreminjati ... 

KANAL > Svet KS Kanal je pred dnevi sklenil, da bo za 19. ali 20. junij sklical zbor krajanov. Na njem naj zastopniki Direkcije RS za ceste in občine pojasnijo, kakšne namene imajo s predvideno obvoznico mimo središča Kanala. S tem je svet pritrdil željam nekaterih prebivalcev Kanala, ki bi jim cesta, če bi vodila po predvideni trasi, povozila dvorišča in vrtove.

Vzemi ali pusti

V Direkciji RS za ceste pojasnjujejo, da je traso obvoznice opredelil lokacijski načrt iz leta 2001 in je dokončna. “Možna so le manjša odstopanja, če se pri projektiranju in dodatnih raziskavah poiščejo rešitve, ki so primernejše iz tehničnega, oblikovalskega prometno-tehničnega in okoljevarstvenega vidika. Okoljski pogoji se pri tem ne smejo poslabšati.” Za cesto po predvideni trasi so že izdelali idejne rešitve, idejni projekt in poročila o vplivih na okolje, zdaj pa pripravljajo projekt za pridobitev gradbenega dovoljenja in tistega za izvedbo. Prvega snujejo skupaj z občino, pojasnjujejo v direkciji. Doslej so za umeščanje ceste v prostor že porabili okoli 250.000 evrov, gradnjo pa ocenjujejo na 3,9 milijona evrov in pripravo dokumentacije ter druge stroške na še pol milijona.

Ti ne nasprotujejo vsakršni obvoznici, pač pa predlagani različici. Načrtovani, pravzaprav. Kajti župan Andrej Maffi je v spomladanski izdaji občinskega glasila pojasnjeval, da država pripravlja načrte za cesto in analizira teren, nato naj bi odkupovala zemljišča. Traso prometnice, ki so jo z lokacijskim načrtom dokaj natančno opredelili že pred 12 leti, pa naj bi ljudem predstavili, ko bo določena do potankosti.

Župan je hkrati izrazil bojazen, da bi utegnila država celo koga razlastiti, če nikakor ne bi hotel odstopiti zemljišča za cesto. To pa zato, ker naj bi bil zanjo rezerviran denar iz EU. In ker so na denar čakali tako dolgo oziroma so v Kanalu šele zdaj prišli na vrsto, je razlagal župan, bi lahko s spremembami trase gradnjo spet odmaknili za več let.

To je prej ulica kot pa obvoznica

Toda opisano je podžgalo nekatere Kanalce. Skupina stanovalcev Kolodvorske in Kidričeve ulice je pisala vodstvu občine in nato direkciji za ceste. Če strnemo, nasprotujejo temu, kje naj bi jo speljali. Vodila naj bi namreč od križišča pri spomeniku NOB tik ob kanalskem mostu do hal tovarne Plastik, in to po delu Kolodvorske ulice in vrtovih bližnjih hiš. Sledil bi ovinek proti Soči, ki bi jo cesta prečkala čez tamkajšnja korita reke. Z glavno cesto bi se nova spet združila na južnem robu Kanala.

“Ne moremo pristati, da bi nam birokrati v Ljubljani pobrali še zadnje zelene površine, vrtove in njive za nek objekt, ki ni obvoznica. To je samo še ena ulica v Kanalu, ki problema ne bo rešila. Če ima DRSC že denar, naj raje uredi soško cesto od Kanala do Nove Gorice.” Na to je skupina stanovalcev dveh ulic v pismu opozorila občino in direkcijo. In to je eden od njih, Vinko Kolmančič, prebral pred člani sveta KS Kanal.

Med drugim je ponovil, da bo nova cesta bistveno poslabšala bivalne razmere sosedom, da je nedopustno premikati spomenik NOB, da bi načrtovani most uničil videz korit Soče. In skupaj z Zoranom Simčičem, ki prav tako nasprotuje takšni obvoznici, sta pred svetniki dejala, da je treba najmanj znova pretehtati lokacijski načrt. “Niti se ne bi dotikal načrta, ki je bil potrjen pred 12 leti. Dal bi ga na revizijo, ker odtlej je preteklo veliko Soče,” meni Simčič.

Ni kaj hiteti!

Člani krajevnega sveta, ki so o cesti razpravljali skupaj s svetniki občine iz Kanala in okolice, so soglašali, da je treba po tolikih letih vse skupaj znova pretehtati in da morajo svoje povedati tudi ljudje. “Ni dobro s tem iti na vrat na nos, pa da potem nihče ne bo zadovoljen,” je dejal prvi mož sveta KS in svetnik občine Marko Bucik. Poudaril je, da se obvoznice gradijo za daljše obdobje in ni nič hudega, če se jih dlje časa načrtuje.

Svet je soglašal, da je bolje šele čez nekaj let dobiti ustrezno prometnico. Slišati je bilo mnenje, da morda celo ni več potrebna. Hkrati pa so prisotni soglašali, da ni kaj čakati z zborom krajanov, če se pripravljajo že gradbeni načrti za cesto. AMBROŽ SARDOČ


Najbolj brano