Šolar naj bo motiviran in sproščen, starši pa ne preveč zaščitniški

Na pragu novega šolskega leta se na pouk, šolske obveznosti in dolžnosti ob potomcih pripravljajo tudi roditelji, ki imajo svoj delež obveznosti in odgovornosti. Ob tem jih zdravniki, pedagogi in psihologi opozarjajo, naj bodo otroku v oporo, a naj nikar ne prevzamejo glavnine šolskega dela. Prav tako ne smejo biti pretirano zaščitniški, ker to vodi k neobjektivni presoji in botruje nesamostojnosti ter neodgovornemu vedenju otrok.

Pomoč otroku je sicer potrebna in tudi zaželena, a starši s 
tem ne smejo pretiravati tako, da ga ne bi spodbujali, naj dela 
samostojno, kolikor zmore.
Pomoč otroku je sicer potrebna in tudi zaželena, a starši s tem ne smejo pretiravati tako, da ga ne bi spodbujali, naj dela samostojno, kolikor zmore.  

Tudi zato, tako strokovnjaki, vse bolj in pri vse nižji starosti, prihaja do anomalij in ekscesov, vzgojnih in vedenjskih težav, obenem pa otroci niso kos niti več obveznostim, ki za predhodne generacije šolarjev niso bile težavne. In tudi zato, ker doma ni opredeljenih pravil obnašanja, dolžnosti in obveznosti, prihaja do pretiranega zaščitništva pri roditeljih. Ti tu in tam prihajajo v šolo razreševat nastale težave, ki jih povzročijo njihovi potomci, celo z odvetniki.

Kaj torej svetujejo zdravniki, pedagogi in psihologi? Temeljni napotki se nanašajo na primerne priprave na šolo, ki naj bi se začele že vsaj dva tedna pred šolskim letom. Gre za navajanje na red in ustaljen urnik, prilagojen šolskemu delu: otroci naj bi spali vsaj osem ur, zato jih je treba navaditi, da gredo v posteljo dovolj zgodaj zvečer - sproščeni, umirjeni in ne s prepolnim želodcem. Tudi na jutranje vstajanje je priporočljivo otroke navaditi že več dni pred začetkom pouka, zjutraj pa naj od doma ne bi odšli brez lahkega zdravega zajtrka.

Ni odveč napotek, da je treba otroka navaditi na zdravo in uravnoteženo prehrano. V primeru kronične bolezni otroka in nuje po dietni prehrani pa je na to treba pravočasno opozoriti ne le vodstvo šole, temveč tudi učitelje in poskrbeti, da ima otrok pri sebi vse, kar nujno potrebuje za ohranjanje svojega zdravstvenega stanja.

O primernem vedenju, bontonu in oliki bi morali biti podučeni in vse to obvladati tudi vsi starši šolarjev. Ni mogoče namreč pričakovati, da bo za to poskrbela šola, saj je to dolžnost staršev od prvega dne, ko se znajdejo v vlogi roditeljev. Če je otrok nagnjen k agresivnosti, je to med drugim posledica družinske vzgoje. Agresivnega otroka pa starši ne smejo za vsako ceno braniti, ko se morda znese nad vrstniki, kaj šele k agresivnosti spodbujati in se nato (celo v prisotnosti otroka) prepirati z učitelji.

Ker nalaga šolsko delo veliko obveznosti, poleg domačih nalog in učenja še druge aktivnosti, je treba doma izdelati urnik opravil in dolžnosti in pri njem tudi vztrajati, svetujejo psihologi. Napačno je, da večino teh obveznosti prevzamejo kar starši sami. Pomoč in opora otroku je nekaj povsem drugega kot prevzem njihovih dolžnosti, svarijo psihologi in dodajajo, da bi moral biti cilj vsakega roditelja, da otrok odrase v samostojno, zrelo in odgovorno osebnost. Do tega ga je treba nevsiljivo voditi in ga usmerjati, mu biti v oporo, a ne prevzemati njihovih zadolžitev in ga za vsako ceno pretirano razvajati.JA


Najbolj brano