Se bodo tokrat napovedi o visoki uvrstitvi uresničile?

Težko pričakovani največji festival popevk na stari celini - Pesem Evrovizije - je tik pred durmi. Prvi predizbor jubilejne 60. izvedbe bo 19. maja na Dunaju, ko se bo predstavilo prvih šestnajst držav: Moldavija, Armenija, Belgija, Nizozemska, Finska, Grčija, Estonija, Makedonija, Srbija, Madžarska, Belorusija, Rusija, Danska, Albanija, Romunija in Gruzija.

Naša ekipa (z leve): “violinistka” Lara Balodis Slekovec, Karin 
Zemljič, Raay, Marjetka Volk, Nika Zorjan in Manca Špik
Naša ekipa (z leve): “violinistka” Lara Balodis Slekovec, Karin Zemljič, Raay, Marjetka Volk, Nika Zorjan in Manca Špik 

Naša evrovizijska predstavnika Marjetka Volk in Raay - Maraaya bosta s skladbo Here for you kot predzadnja, 16., nastopila v drugem predizboru v četrtek, 21. maja. Za uvrstitev v finale se bo naša popevka borila s skladbami iz Litve, Irske, San Marina, Črne gore, Malte, Norveške, Portugalske, Češke, Izraela, Latvije, Azerbajdžana, Islandije, Švedske, Švice, Cipra in Poljske.

Po deset najbolje ocenjenih iz vsakega predizbora se bo uvrstilo v veliki finale. Poleg velikih pet - Nemčije, Italije, Španije, Francije in Velike Britanije - sta se v veliki finale neposredno uvrstili tudi letošnja novost na izboru, Avstralija in država gostiteljica, Avstrija. Komentator vseh treh TV-prenosov bo Andrej Hofer. Slovensko evrovizijsko žirijo pa bodo letos sestavljali Tinkara Kovač, Andrej Šifrer, Sandra Feketija, Miha Gorše in Alex Volasko.

Letošnji izbor za Pesem Evrovizije bo potekal v dunajski dvorani Stadthalle. Avstrijska radiotelevizija ORF je kot gostiteljice izbora izbrala tri izkušene, uveljavljene in izjemno priljubljene televizijske obraze. Mirjam Weichselbraun, Alice Tumler in Arabella Kiesbauer bodo evrovizijsko občinstvo popeljale skozi jubilejno, 60. izdajo Pesmi Evrovizije. Gostiteljica v takoimenovanem “green roomu” pa bo Conchita Wurst, lanska zmagovalka, ki je Dunaju “pripela” organizacijo tokratnega festivala.

Različna mnenja in napovedi glasbenikov

Blaž Vidovič: “Sem velik ljubitelj Evrovizije. Vendar se Evrovizija spreminja iz Eurosonga v evrošov, kjer glasba več ni v ospredju, kar me žalosti. Pred dnevi sem zasledil, da naša letošnja predstavnica veliko obeta. Imam občutek, da tokrat ni favoritov, kot so bili prejšnja leta, zato si upam trditi, da ne samo, da se bosta uvrstila v finale, ampak bosta celo med prvimi desetimi. Skladba je zanimiva. Marjetka in Raay sta se zelo dobro pripravila. Veliko sta naredila za promocijo, kar jima bo zagotovo koristilo. Upam pa, da bo Evrovizija postala spet Eurosong, kajti potem bo pa čas, da se tudi jaz prijavim.”

Matija Puž: “Mislim, da za popevko še zmeraj velja, da ljudje izberejo tisto, ki gre najhitreje v uho in si jo nato tudi požvižgavajo. Nisem najbolj vesten in reden spremljevalec Evrovizijske popevke, a kot pevec vsekakor pregledam material, ki je predstavljen. Na splošno se mi zdi, da Evrovizija dobro opravlja svoje delo, saj ljudi navdušuje in jih ne terorizira z negativno energijo, razen seveda, če je pesem res neprebavljiva. Naša pesem se mi zdi po merilih ostalih držav v nekem okviru, kjer je varna, in upam, da bo zasedla najvišje mesto. Rad bi jo slišal še v slovenskem jeziku. Drugače je pesem nekako prirejena normativom Evrovizije. Zdi pa se mi, da bi morali ohraniti slovenski jezik, ker je iz njega mogoče narediti marsikaj, tudi eksotiko.”

Pevka Marta Zore pravi, da v današnjem YouTube glasbenem svetu Pesem Evrovizije - razen za posameznike na lokalni ravni - nima posebne teže: “To je zgolj še en šov, kjer v množici sodelujočih nastopajoči skušajo pridobiti pozornost na vse mogoče načine, kar smo videli tudi lani. Kakšne tri, štiri pesmi vsako leto z zanimanjem poslušam do konca, precej pa jih ugasnem že po nekaj taktih. Naša pesem se mi zdi ena boljših, kar smo jih kdaj poslali, predstavnika pa bosta od drugih drugačna po slušalkah na glavi. Utegnila bi se uvrstiti v zgornjo tretjino.”

Pevka Eva Černe nam je zaupala, da Eurosong vsaj delno spremlja vsako leto: “Veliko bolj pa mi je bil všeč na začetku, ko so pevci skladbe izvajali z orkestrom.” Eva meni, da se bosta slovenska predstavnika s pesmijo Here for you uspela uvrstiti v finalni večer in da imata dobre možnosti za lepo uvrstitev.

Vili Resnik: “Izbor za pesem Evrovizije je imel v preteklosti mnogo globlji pomen, kot ga ima danes. Tedaj so res izbirali pesem, ki je nekaj pomenila, dogodek se je letno izvajal zaradi glasbe in ničesar drugega. Danes pa je stvar povsem drugačna. Izbor ima malo veze z glasbo, gre predvsem za cirkus. Vse skupaj je postalo bolj podobno poslu, saj so dogovori z državami ključni za uvrstitve določenih predstavnikov. Zame je bilo zastopanje Slovenije na tem festivalu vrhunec moje glasbene kariere in občutki so bili neponovljivi. Izkušnja je bila izredno pozitivna. Naši letošnji predstavniki, sploh Raay, že ima izkušnje z Evrosongom, zato menim, da je to velika prednost za nas. Obenem pa mi je žal, da se Maraaya ne bo predstavila s pesmijo v slovenščini. Prav bi bilo, da se letos naša skladba uvrsti v finale. To si res želim in to si tudi zaslužimo.”

Tinkara Kovač: “Lanski nastop na Evroviziji mi je ostal v izredno lepem spominu. Žal dogodka nikakor ne moremo označiti kot glasbeni festival, ker to ni, a mnogi menijo, da je prav to. V resnici gre za televizijski šov. Pri tem izboru ni vse odvisno od glasbe. Dobro je, če je pesem kakovostna tako zaradi glasbe kot besedila, a tu gre predvsem za marketing in lobiranje med državami, tudi na političnem področju. Slovenski predstavniki lahko letos prepričajo tako z glasbo kot s šovom, tudi nekaj (političnega) lobiranja bo zagotovo vplivalo na dobro uvrstitev, saj imamo pogoje in možnosti za uvrstitev v finale. Raayu pa gredo čestitke za pravi ustvarjalni navdih, saj se je njegova skladba že drugič zapovrstjo uvrstila na Evrosong.”

Boštjan Dermol, Nude: “Prireditev spremljam tudi po uradni dolžnosti, vselej domačim predstavnikom želim le najboljše! Domačo ustvarjalnost moramo podpirati in le veselimo se lahko vsake nove stvaritve. Ocenjujem, da je naša letošnja skladba prijetna, moderna in trendovska, spevna, prepričljiva, hitro gre v uho. Evrovizijska popevka je svojevrstna prireditev, na kateri in za katero veljajo določena pravila, veliko pomenijo prezentacija, šov, lobiranje pred in med tekmovanjem, pomembno je izstopati, biti drugačen, biti opažen … Od klasične popevke z orkestrom izpred let je preteklo mnogo vode, prireditev je šla skozi obdobje opozarjanja na marginalizirane skupine do boja za enakopravnost in svobodnega izražanja spolne usmeritve, preko skandinavske metal maškarade do endemitov v obliki bradatih žensk, letos nastopa celo punk skupina hendikepiranih … Prepričan sem, da ne bodo razočarali. Dogodek ima naravo zabavne prireditve, zato predlagam, da ga gledalci gledajo neobremenjeno in brez pretiranega stresa. Vsekakor pa držim pesti za našo letošnjo skladbo, želim jima odličen nastop na Dunaju in čim boljšo uvrstitev. Glede na to, da sta se odločila skladbo izvajati v angleškem jeziku, jima želim čim boljši prodor na tuje trge, da bo domača glasba postala tudi vedno boljši izvozni artikel. Zavedati se je treba, da je naša predstavnica vedno tudi ogledalo naše družbe, kulture, naša reklama in obraz, glas države. Na podlagi videnega in slišanega si gledalci tega megacirkusa ustvarijo mnenje o nas in je tudi to vedno bolj pomemben dejavnik promocije Slovenije na globalnem planetu.”

Sandra Feketija: “Prireditev je pač takšna, kakršna je. Ne želim je ocenjevati in naštevati njenih prednosti in slabosti. Morda naj rečem le to, da žal na njej vse prevečkrat ni prepoznana resnična kakovost in je, žal, današnje tekmovanje daleč od časov, ko je nastopajoče v živo spremljal orkester in so se tudi zato glasbeniki še posebej potrudili in ustvarili resnično kakovostne skladbe. Po mojem mnenju ima naša letošnja predstavnica resnično dobre možnosti za dobro uvrstitev. Pesem je sveža, odlično gre v uho, Maraaya ima prav poseben, svež zven. Glede na to, da se tudi na stavnicah pesem zelo visoko uvršča, menim, da nam letos preboj v finale ne sme uiti. Žal pa je res tudi to, da že nekaj časa države glasujejo po prav posebnem ključu in je že vnaprej znano, katerim državam bo posamezna podelila svoje točke. Pri tem so kakovost skladbe, izvedba in celoten nastop še najmanj pomembni.”

(mg, ac, tc, zk, aš)


Najbolj brano