Nick Cave ne potrebuje šova

Ljubljenec ljubljanskih odrov Nick Cave je na zadnjem koncertu v areni Stožice v Ljubljani poleg brezhibne glasbene izkušnje postregel z nekaterimi zanj dokaj neobičajnimi trenutki. Avstralski bard, ki slovi po svoji odrski, zbadljivi nepredvidljivosti, se je na tokratni turneji, kot kaže, odločil za bolj predvidljiv šov pristop.

Nick Cave v Areni Stožice Foto: Tadej Gorup
Nick Cave v Areni Stožice Foto: Tadej Gorup

Koncert Nicka Cavea je namreč eden tistih, ki ga raje opazuješ z “varne” razdalje, saj je občinstvo v prvih vrstah običajno tarča neusmiljenega zbadanja in srepih pogledov. A v ljubljanskih Stožicah, kjer si je Cave občasno privoščil kakšnega oboževalca zaradi obsedenega rokovanja s telefonom, je bilo bolj v ospredju njegovo ekstremno razdajanje občinstvu. Oboževalci v prvih vrstah so nanj polagali roke, delili rože, prosili za avtograme, med enim od vrhuncev večera (The Weeping Song) pa se je tudi prerinil globlje med občinstvo v parterju. Cave se je občutno bolj, kot so bili doslej vajeni redni obiskovalci njegovih koncertov, prepuščal občinstvu in fizičnemu stiku z njim, za najbolj (ne)pričakovan trenutek pa je poskrbel, ko je v dodatku med še enim glasbenim vrhuncem večera na oder povabil oboževalce iz prvih vrst in z njimi odpel punkovsko nabrito Stagger Lee, v zadnji skladbi večera, Push the Sky Away, pa je četico na odru posedel in v mirnejših tonih sklenil več kot dveurno druženje.

Takšnega “protokola” se drži na skorajda vseh koncertih na najnovejši turneji. A Cave, ki na odru še bolj blesti prav zaradi svoje neukrotljivosti in nepredvidljivosti, ne potrebuje tovrstnih, predvidljivih šov trenutkov. Lahko bi se, denimo, bolj posvetil svojemu glasbenemu bratu Warrenu Ellisu, s katerim na odru lahko razvijeta neverjetno kemijo, tako pa njunega bolj intenzivnega bratenja na odru v Stožicah nismo dočakali, saj je bil Cave, kot omenjeno, zelo zaposlen z občinstvom.

Glede na okoliščine nastanka zadnjega albuma, ki je zaznamovan z nenadno izgubo sina in je nekakšna avtoterapija za Cavea, velja omeniti še en vidik koncerta. Čeprav so mnogi ta koncert oklicali za koncertni dogodek leta na Slovenskem, saj je Cave s svojo druščino ponovno dokazal, da je v koncertnem smislu brezhiben in da tudi pri najstarejših klasikah venomer postreže s kakšno novo, vznemirljivo interpretacijo, se pri skladbah z najnovejšega albuma Skeleton Tree, v katerem se sooča z nepredstavljivo bolečino izgube sina, ni bilo moč otresti občutka, da poslušalec parazitira na njegovi bolečini. Nekaj neopisljivo perverznega in mučnega je viselo v zraku, ko so zazvenele skladbe z zadnjega albuma. Neverjeten pogum in moč sta namreč potrebna, da se samo pol leta po tragediji zapreš v studio in se skozi glasbo lotiš procesiranja velike izgube. A zdi se, da Cave v sebi premore še veliko več moči, saj se je pred 7000-glavo množico brez zadržkov razdajal v vsej svoji bolečini.

BILJANA PAVLOVIĆ


Najbolj brano