Luc Besson in njegove filmske ženske

V filmu Lucy Scarlett Johansson nenadoma začne uporabljati več kot pregovornih deset odstotkov možganov in za vse praktične namene postane superjunakinja. Slaba plat: umrla bo v enem dnevu, če prej ne bo našla cepiva.

Scarlett Johansson v filmu Lucy Luca Bessona
Scarlett Johansson v filmu Lucy Luca Bessona 

To absolutno ni prvič, da filmi Luca Bessona v njegovi skoraj tridesetletni karieri ukvarjanja s pretežno žanrskimi filmi predstavljajo žensko s super močmi. Nenazadnje gre za režiserja, ki je Millo Jovovich prvič predstavil v podobi, ki jo spremlja praktično celo kariero ...

Verjetno je prav lik Mille Jovovich v Petem elementu (The Fifth Element) med najbolj zapomnljivimi iz Bessonove filmografije. “Popolna” ženska Leeloo sicer potrebuje voznika taksija, da jo varuje in rešuje, toda kdo si bo zapomnil Brucea Willisa, potem ko vidi Leeloo v obleki, sestavljeni iz mumijastih trakov, skakati z visokonadstropnih stavb. Peti element, francoska različica lahkotne znanstvenofantastične vesoljske opere, še zdaj predstavlja enega najbolj uspešnih Bessonovih filmov.

Zanimivo je, da Luc Besson prevzema veliko različnih vlog v svojih projektih - je pisec scenarija, producent … - toda v večini filmov z ženskami v glavnih vlogah se postavlja v vlogo režiserja. Prvi tovrstni film sicer prihaja iz leta 1990, namreč Nikita (La femme Nikita), ki predstavlja Anne Parillaud kot posebej izurjeno ubijalko. (Film je bil kasneje inkarniran kot TV-serija).

Leon (Leon: The Proffesional) izzveni skoraj kot prednadaljevanje Nikite - le da je tokrat deklica (Natalie Portman) tista, ki ob druženju z osamljenim najetim morilcem postane ubijalka.

Naslednji film je bil Peti element, potem pa je Besson ponovno zaposlil Millo Jovovich kot enega najbolj nenavadnih ženskih likov vseh časov, Ivano Orleansko (Joan of Arc).

Kot dodatna zanimivost: skoraj vse ženske junakinje do tega trenutka so ubijalke. In vse so izredno mlade, ko so izurjene, da postanejo ubijalke. Ali to dejansko kaj pove o Bessonu ali ne, lahko presodite sami. Mimogrede, vsaj dve od teh igralk je, ko ju je enkrat v filmu izuril, tudi poročil.)

Nismo končali: Besson se je sicer začel posvečati svoji otroški seriji o Arturju Minimojčku (ko je enkrat začel režirati z moškimi igralci, je to bil animirani film o karikiranih malih moških), potem se je vrnil v naročje junakinj. Njegov film The Extraordinery Adventures of Adele Blanc Sec temelji na francoski stripovski predlogi in je neke vrste ženski Indiana Jones. Filma pri nas nismo gledali - očitno je bilo to obdobje ne le manj uvoženih Bessonovih filmov, temveč tudi splošno manj gledanih. Še dva spadata v kategorijo: Angel A o ženski, ki pomaga umetniku, in The Lady, ki oriše biografsko zgodbo Aung San Suu Kvi, ene od posvečenih borbi za demokracijo v Burmi. Gospo je odigrala Michelle Yeoh.

Pri nas smo si lani ponovno ogledali Bessona v filmu Družina (The Family), ki je videti kot praznično sodelovanje vseh njegovih ubijalcev in ubijalk - film je skoraj kot vaja na vprašanje, kaj bi se zgodilo, če bi se Mathilda iz Leona poročila. (Čeprav scenarij surovost relativno enakomerno porazdeli med vse člane družine.)

Tako nas je krog pripeljal do filma, ki pravkar prihaja v naše kinematografe - in tokrat je Besson (pretežno) za spremembo zaposlil igralko, ki ne le da je znana, temveč je na višku svojih komercialnih moči. Videli bomo, kaj “črna vdova” Scarlett Johansson doda tipični bessonovski maniri ubijalk.

PETER ZUPANC


Najbolj brano