Filmi se letos širijo v druge kraje

Filmski festival Kino Otok se bo letos pričel 30. maja s filmom Kaisin čudežni gozd (Kuun metsan kaisa) režiserke Katje Gaurillof. Prizorišče bo, seveda, Izola, toda novost letošnjega festivala je tudi premičnost. Trinajsti Kino Otok bo namreč prvič širil svoj program ne le v Ljubljano, temveč tudi v Cerknico, Tolmin, Sežano in Idrijo. Pravzaprav ni več otok, temveč “arhipelag”. Izolski del festivala se bo zaključil 4. junija, drugje pa 11. junija.

Filmski festival Kino Otok se bo letos pričel 30. maja s filmom 
Kaisin čudežni gozd (Kuun metsan kaisa) režiserke Katje 
Gaurillof (na fotografiji).
Filmski festival Kino Otok se bo letos pričel 30. maja s filmom Kaisin čudežni gozd (Kuun metsan kaisa) režiserke Katje Gaurillof (na fotografiji). 

Festival se sicer letos predvsem posveča osebni ali družbeni zgodovini takšnih in drugačnih človeških premikov. Kakor smo že navajeni, ima marsikateri film vsaj rahel antropološki pridih. To pomeni tudi precejšnjo mero dokumentarnih filmov, ali pa filmov, ki se gibljejo “na robu” dokumentarnega. “Antropološki” je tudi otvoritveni film, ki govori o “starih legendah” Laponske. Obenem se festivalski program premika po mnogih državah sveta: recimo Brez naslova (Untitled), ki ga je po posnetkih iz Balkana, Italije in Afrike sestavila sodelavka umrlega režiserja Michaela Glawogerja, Monika Willi. (Gre za “dokumentarec o ničemer”, film, sestavljen iz potovanj in poslušanj različnosti sveta.)

Vendar pa je veliko prostora namenjenega tudi “sosedom”. Na predfestivalskih premierah so sicer že predvajali dokumentarni film Trst, Jugoslavija režiserja Alessia Bozzerja, film, ki verjetno premore dodatno vrednost vsem tistim, ki so odraščali v Jugoslaviji, morda celo na relaciji Jugoslavija-Trst (s pretihotapljenimi kavbojkami, walkmani in nemškimi markami.)

Sosedom se bo festival posvečal tudi z opusom kratkih filmov gosta festivala, hrvaškega režiserja Ivana Ramljaka. Opus se bo zaključil s filmom Kino otok o zapuščenih kinematografih na hrvaških otokih. Drugi gost festivala, Igor Brezinović, bo s filmom Kratki izlet gledalce povabil v Istro.

V stalnem sklopu Silvanov zaliv bodo med drugimi predvajali poetični film ruskega režiserja Mihaila RommaDevet dni nekega leta (9 dney odnoga goda); ravno v tej sekciji pa se bo zvrstil tudi film enega stalnih otoških režiserjev, Lava Diaza, ki bo na sporedu s filmom Ženska, ki je odšla (Ang babaeng humayo). Film je sicer dobitnik zlatega leva za najboljši film lanskega festivala v Benetkah.

Dva filma bosta govorila o glasbi oziroma bosta izdatno pospremljena z glasbo. Glasgowske glasbenike Chemikal Underground bo predstavil dokumentarec Nialla Mc Cannna, Izgubljeni v Franciji (Lost in France), na gostovanje Metallice pa bodo čakali gledalci filma iranskega režiserja Babaka Jalalila. Njegov film Radio sanja za en velik dan (Radio Dreams) namreč govori o entuziastu, ki želi v pogovoru na radiu združiti “legende metala” z afganistanskim rock bendom Kabul Dreams.

Organizatorji festivala bodo posebej predstavili tudi Billa Morrisona, sodobnega ameriškega ustvarjalca, s filmom Dawson: zamrznjeni čas (Dawson City: Frozen time), ki pripoveduje o nenavadni usodi več kot petsto filmov, izgubljenih v letih 1910 do 1920.

Program kratkih filmov bo predstavil tudi avstrijski festival Diagonale.

Celoten program festivala je objavljen na festivalski internetni strani http://www.isolacinema.org/.

PETER ZUPANC


Najbolj brano