Bo trojka spremenila Danes?

Na Planet TV bodo sredi meseca poskrbeli za novosti. Od 14. julija bodo informativno oddajo Danes vodili novi voditelji - Anja Markovič, Uroš Slak in Mirko Mayer.

Uroš Slak
Uroš Slak 

Od ponedeljka do petka bosta, vsak po en teden, oddajo povezovala Uroš Slak ter Mirko Mayer. Uroš je slovenskim gledalcem znan kot voditelj pogovornih oddaj o politično-aktualnih temah, s katerimi je zaznamoval informativni medijski svet, Mirka pa poznajo kot raziskovalnega novinarja oddaje Svet na Kanalu A.

Anja Markovič je do zdaj delala kot novinarka informativne oddaje Danes, pred tem pa tudi kot novinarka, redaktorica in terenska voditeljica oddaje Dobro jutro na TV Slovenija. Oddajo Danes bo vodila ob sobotah in nedeljah.

Informativna oddaja na Planet TV bo od sredine julija na sporedu ob 19. uri, dolga bo eno uro, njeni snovalci pa napovedujejo tudi spremembe v vsebini in obliki oddaje.

Poklepetali smo s trojico novih voditeljev.

> Sredi julija boste oddajo Danes na Planet TV prevzeli novi voditelji. Kako v teh dneh potekajo vaše priprave?

Uroš: “V tej fazi postavljajo nov studio, z urednikom Bojanom Travnom pa se pogovarjava o strukturi oddaje, vodenju, temah, ki jih bomo obravnavali, in načinu obdelave tem, s katerim bomo drugačni od vseh obstoječih osrednjih informativnih oddaj. S kolegom Mayerjem in kolegico Markovičevo komaj čakamo, da začnemo.”

Mirko: “Zelo prijetno in sproščeno. Med prvimi promocijskimi aktivnostmi, fotografiranjem in snemanjem spotov postopoma vse bolj spoznavam in se navdušujem nad novo ekipo. Glede na to, da že imam kar nekaj terenske kilometrine, mi je večina obrazov dobro znanih. Posebej všeč pa mi je tekmovalni naboj, ki ga začutim vsakič, ko vstopim v uredništvo in obeta, da bomo v naslednjih tednih zelo resno vrgli rokavico tekmecem na trgu. Te dni se vrstijo pogovori z Bojanom Travnom, vrtijo se telefoni in dežuje elektronska pošta. Sledijo treningi v prenovljenem studiu, ki bo nekaj novega v slovenskem prostoru. Ker smo že dolgo znanci in ker svoj poklic jemljemo tudi kot svoj najljubši hobi, pa se o vseh zornih kotih novega izziva tudi izven pisarn veliko pogovarjamo. Okrog novega projekta je čutiti ogromno volje in pozitivne energije in kot 'zapete puške' čakamo, da se 14. julija začne.”

Anja: “Z uredniki razglabljamo o temah, ki jih bomo čez vikend obdelali, veliko je fotografiranj, snemanj spotov. Z Nado Vodušek, mojstrico govora, spretno interpretirava tekste na bobnu, s stilistko Barbaro Plavec Brodnjak pripravljava oblačila za prve oddaje. Odgovarjamo tudi na vprašanja novinarjev.”

> Gledalcem boste postregli z novo vsebinsko zasnovo. Kaj bo prinašala?

Uroš: “V času, ko se ljudje že čez dan na internetu seznanijo z dnevnimi novicami, bomo v prenovljenem Danes že ob 19. uri stopili korak naprej in novic ne bomo reciklirali, ampak jih že takoj postavili v kontekst dogajanja, predstavili bomo ozadja dnevnega dogajanja in razloge, zakaj se je nekaj zgodilo, dogodke bomo komentirali in jih analizirali tudi z gosti v studiu. Pripravili bomo tudi že soočanje na aktualne teme. Zahtevali bomo jasne in vsebinske odgovore. Tako bomo gledalcem do 20. ure že predstavili zaokroženo sliko dnevnega dogajanja z analizami, komentarji, ozadji in gosti. Gledalec bo v Danes že med 19. in 20. uro dobil dodano vrednost novic, ki jih je čez dan spremljal na internetu in drugih družbenih medijih.”

Mirko: “Televizija se preprosto mora prilagoditi ritmu, ki ga v 21. stoletju narekuje internet. Posebej na tako majhnem tržišču, kot je slovensko. To v praksi pomeni, da ob 19. uri ljudem ne moreš več prodajati samo golih informacij. Mehansko povzemanje dogodkov in izjav, ki so jih na spletnih straneh, twitterju, facebooku in vseh drugih možnih družbenih omrežji lahko prebrali že zgodaj dopoldne, se nam zdi podcenjevanje gledalcev. Zato bodo dodana vrednost te informativne oddaje dobra analiza, prodoren komentar in soočenja z glavnimi akterji zgodb. Zdi se mi, da tako novinarstvo tudi težje nasede dnevnim potrebam politike, ki meče kost, ker ve, da jo bo večina glodala, še preden pomisli, v kaj je zagrizla.”

Anja: “Jaz bom vodila oddaje ob koncih tedna, ki bodo nekoliko drugačne. Vikendi bodo zmes med urbanim in ruralnim. Teme bodo lahkotnejše, bo nekaj novega, takega formata informativne oddaje v Sloveniji še niste videli. Ja, čas je za novosti. Med drugim bomo z gledalci delili trende, ideje za nakupovanje, nove tehnologije. Dotaknili se bomo vzgoje otrok, obdelali vse plati zdravega življenja, se dotaknili zelenih delovnih mest in obiskali tudi kakšen zanimiv dogodek.”

> Česa menite, da primanjkuje v domačem novinarskem prostoru?

Uroš: “Ta trenutek se mi zdi, da manjka novinarskega poguma, da se na podlagi argumentov reče, kaj je prav in kaj ne. Če so to znale naše babice in mame, ne vem, zakaj tega, ko je to potrebno, na podlagi argumentov ne bi povedal novinar. Prav tako so z ukinitvijo Pogledov Slovenije nekatere teme izginile iz ospredja medijskega poročanja.”

Mirko: “Prav tega. Podajanja smisla in razlaganja sveta. Pa bolj izrazite uredniške politike in novinarjeve svobode komentarja. Zdi se mi, da se slovensko novinarstvo še vedno spopada s strahovi, ki so mu ostali iz nekih drugih časov. Kot da moje mnenje, če ga argumentiram z dejstvi in jasno izrazim v oddaji, komurkoli od gledalcev preprečuje, da si ustvari svoje mnenje. Na to ne pristanem. Verjamem v nasprotno. Da si je nemogoče ustvariti realno sliko, če te mediji zasujejo s plazom podatkov in informacij, ki pa jim manjka odgovor na ključno vprašanje: zakaj?”

Anja: “Tisto, česar v slovenskem novinarskem prostoru ni ali primanjkuje, bomo našli mi, z drugačnim, novim konceptom oddaje Danes.”

> Boste skušali ta “manko” zapolniti prav v oddaji Danes ?

Uroš: “Prav gotovo se bomo potrudili, da bomo zapolnili to praznino. Zelo pomembno je, kaj se dogaja v Evropski uniji, katere del smo. Pomembno je, da ostanemo v razvitem delu EU, tako za standard delavcev kot razvoj slovenske družbe. Samo delovna mesta, ki ustvarjajo dodano vrednost, lahko zvišajo naš standard. V Sloveniji bomo imeli samo toliko javnega zdravstva in šolstva, kolikor si ga bomo lahko privoščili na podlagi plačila davkov podjetij. Zato je v interesu razvoja Slovenije, da imamo čim več uspešnih zasebnih podjetij, ki izvažajo na tuje trge, imajo lastne blagovne znamke, ki omogočajo boljše plače delavcem. Mladi nam množično bežijo v tujino, brez inženirjev ni razvoja novih inovativnih produktov, ker tukaj za mlade ni perspektive, odhajajo … in še in še je tem, ki čakajo na novinarsko pozornost.”

Mirko: “Točno to. 14. julij zato zame ni samo začetek nekega novega projekta na eni od televizij. Gre predvsem za resen poizkus odpiranja televizijskega prostora v Sloveniji. Ob ponudbi informativnih oddajah res težko rečemo, da v Sloveniji sploh obstaja televizijski trg. Ne obstaja, niti za gledalca niti za nas, ki programe ustvarjamo. Prepričan sem, da bomo naredili zgodbo, ki se ji bodo morali tako ali drugače prilagoditi. In od tega bomo imeli vsi korist.”

Anja: “Naše vodilo ob koncih tedna bo združiti urbano z ruralnim. Zanimale nas bodo tudi zgodbe malega človeka in da bi odkrili najboljše, bomo brskali povsod.”

> Slovensko novinarstvo se v zadnjem času iz takih in drugačnih razlogov precej centralizira. Boste morda prav na Planet TV vpeljali več novic iz lokalnega sveta - iz vseh pokrajin Slovenije?

Uroš: “Prav gotovo bomo težili k temu, da bomo spremljali dogodke po vsej državi in jih uvrščali v Danes. Za razvoj Slovenije ni pomembno samo dogajanje v Ljubljani, ampak tudi drugje po državi, kjer velikokrat nastajajo boljše rešitve kot v Ljubljani.”

Mirko: “To, kar ste omenili, je samo posledica tega, o čemer sem govoril prej. Če tujec, ki potuje čez Slovenijo, zvečer v hotelu preklaplja med informativnimi oddajami, se mu verjetno zdi čudno, da se vsak dan vse oddaje začnejo z istim dogodkom. In še nekaj: če slučajno prespi v Mariboru, se mu najbrž zdi čudno, ker se je vse zgodilo v Ljubljani. Zato je odgovor: absolutno. Lokalne zgodbe so posebej dragocene zato, ker si jih vsi zelo lahko predstavljamo. In šele ko imaš dobro lokalno zgodbo, lahko pokažeš širši problem in postaviš odgovornim prava vprašanja. Prav to se mi zdi znak dobrega, odgovornega novinarstva, ki deluje lokalno in razmišlja globalno.”

> Si obetate v tem delovnem poletju tudi kaj dopusta in kako ga boste preživeli?

Uroš: “Dopusta to poletje ne bo, ker je treba trdo poprijeti za delo, če želimo z Danes postati ena od vodilnih dnevno-informativnih oddaj v slovenskem prostoru. Z Bojanom sva že dolgo v televizijskih medijih, tako da gledalci vedo, da sva se doslej vsakega projekta Trenj, Sveta na Kanalu A, Pogledov Slovenije lotila več kot resno, z novimi pristopi, svežimi idejami in da so vse te oddaje zaznamovale televizijski medijski prostor in postale ena izmed prvih izbir televizijskih gledalcev. Z ekipo sodelavcev s Planet TV bomo naredili vse, da bi bilo tako tudi z Danes.”

Mirko: “Dva tedna v slovenski Istri. Teden klasičnega dopusta, drugih sedem dni pa zaradi priprav na našo oddajo v glavnem na relaciji morje - Ljubljana. Zadnjih pet let so moj dopust žena, hčerka in sin, pravzaprav ne glede na to, kje smo. To poletje si bomo zapomnili kot nekaj posebnega, in če bo sezona uspešna, gremo naslednje leto s toliko širšim nasmehom na kakšno bolj resno lenarjenje. So pa takšna poletja, kot je to, absolutno privilegij in ne breme.”

Anja: “Za mano je najboljše potovanje mojega življenja. Tam sem napolnila baterije, spočila um in telo, zdaj sem pripravljena na nove izzive in trdo delo. Vmes pa še skok na kakšnega dvatisočaka in sprehod ter dobro kosilo ob morju.”

ANA CUKIJATI


Najbolj brano