Vsak peti slovenski par se je našel na svetovnem spletu

Zmenek na slepo je nekoč pomenil to, da so ti, denimo starši ali prijatelji, uredili pijačo z nekom, ki ga nisi poznal. Tja si šel na slepo. Ker ljubezen je slepa, ali kako že pravijo? A v dobi hitre hrane in instant sporočil, je instantna postala tudi romanca, časa namreč ni več za zgolj en zmenek na slepo, temveč za čim več zmenkov. V istem prostoru, v istem večeru.

Množični zmenki na slepo v klubu Cvetličarna. Zadnji dogodek je obiskalo več kot 1200 ljudi. Foto: Andraž Kobe
Množični zmenki na slepo v klubu Cvetličarna. Zadnji dogodek je obiskalo več kot 1200 ljudi. Foto: Andraž Kobe

Množični zmenki na slepo niso več tabu tema, temveč so najnovejši hit, predsodkov do njih pa je očitno vedno manj. Prvi masovni zmenek na slepo se je zgodil leta 1998 v kavarni Peet's Cafe na Beverly Hillsu.

Od konca devetdesetih so masovni hitri zmenki prišli daleč od obskurnega dogodka v kalifornijskem kafiču. V teh letih so se razpasli po vsem svetu in tudi v različne skupine oziroma skupnosti. Med temi niso več zgolj in samo “osamljeni” moški in ženske, temveč imajo posebej kategorizirane hitre zmenke tudi za kristjane, LGBT populacijo in druge interesne, pripadnostne ter spolne skupine.

Več je tistih, ki iščejo nekaj resnejšega

In kdo so ljudje, ki se prijavljajo na te množične zmenkarije? Obstaja kakšen stereotip - recimo samski tip, strejt, 38, poslovnež, ki nima časa, da bi si po “naravni” poti slučajev (ali usode, kar vam je ljubše) našel partnerko, ali pa zgolj prijateljico za eno noč? Na dogodek Največji zmenek na slepo v S-LOVE-niji 6, so prišli tako stari kot mladi - le, da so slednji prišli nekoliko kasneje, pojasnjuje Sonja Sedej Mirtič iz spletnih zmenkarij Ona-On.com, kjer opažajo, da je največ obiskovalcev med 30. in 40. letom oziroma tistih, ki iščejo partnerja za ustvarjanje družine, torej za nekaj resnejšega. Tisti čez 40 let pa si, po izsledkih omenjenega portala, želijo še eno priložnost, ali pa se je njihov družabni krog skozi leta zožil in so si za njegovo širjenje izbrali internet.

Zadnji Največji zmenek na slepo je obiskalo več kot 1200 ljudi. V notranjem delu kluba Cvetličarna v Ljubljani so pripravili hitri plesni tečaj, publiko sta animirala voditelja Jean Frbežar in Urška Majdič, maskota kupidLjubo pa je streljal puščice. V zunanjem delu je potekala Spoznavalnica, nekakšna stoječa verzija Hitrih zmenkov, kjer se moraš spoznati v dveh minutah, kolikor imaš časa za klepet. Sedej Mirtičeva se pohvali, da so letos združili vsaj 50 parov, saj se jim ti kasneje odzovejo z zahvalnimi sporočili.

Pred kratkim pa se je zgodilo, da sta dva, ki sta se našla na spletnem portalu Ona-on.com, celo poročila. Začelo se je pred sedmimi leti, ko sta se registrirala na portal in se po zelo kratkem času dogovorila za srečanje v živo. Na dogovorjeno mesto sta sicer prišla oba, a se nista videla, ujeti sta se uspela šele kasneje, ko sta vedela, kakšna sta videti. Po treh letih in pol je Žiga Sari poklonil zaročni prstan, usodni “da” pa sta dahnila pred nekaj tedni - 22. maja. Dogodek so v sodobni ženitni posredovalnici poimenovali kar “prva spletna poroka”. Prva sicer ni, zadnja pa tudi ne.

Romanca ni mrtva, le posodobljena je

Pri “pecanju” je vedno najbolj nerodna zavrnitev, zato nas je zanimalo, kako instant zmenkaši prenesejo, ko jih kdo na hitro zavrne. “Ravno v tem je čar internetnega spoznavanja, velika izbira potencialnih partnerjev, preprosta prekinitev komuniciranja in manjša bolečina ob zavrnitvi,” je prepričana Sonja Sedej Mirtič, ki bo v okviru omenjenega portala junija organizirala največji tovrstni piknik s športnimi aktivnostmi.

Vse lepo in prav, vendar bi bilo prav vprašati nekoga, ki ima s temi masovnimi zmenki na slepo dejansko izkušnjo in bi dogodek nemara celo še kdaj obiskal. Špela iz Domžal, ki je letos dopolnila 30 let in se je na zmenek na slepo prijavila zgolj iz radovednosti ter prestopila iz virtualnega sveta v spoznavanje potencialnih kandidatov za partnerja v živo. Do zdaj se je vedno prepustila pričakovanju, priznava pa, da je upala. Da ni bila razočarana priča dejstvo, da se je dogodkov udeležila že večkrat. Njene fotografije ne bomo objavili, za tiste pa, ki se sprašujete, kako je videti: je prijetnega videza oziroma oseba, za katero bi pričakovali, da spletnih zmenkarij res ne potrebuje. A to je zgolj predsodek, saj gre očitno za premišljeno optimizacijo.

Koliko Špelinih zmenkov pa je bilo uspešnih? “Lani sem tekmovala na odru s plesno točko in osvojila drugo nagrado, ki je bila plesni tečaj v paru. Z zmenkom sva se ga udeležila in iz tega je zraslo prijateljstvo,” pripoveduje Špela, ki se na teh masovkah tistim, ki je ne zanimajo, izogne tako, da se pretvarja, da jih ne sliši. Prijazno, ne vzvišeno, doda. Najbolj pa jo vedno preseneti to, da so tovrstni dogodki praktično razprodani, nazadnje pa je bila presenečena nad 70-letno obiskovalko, ki je svoja leta tudi ponosno kazala: “Romanca je danes morda malo drugačne od tiste stare. Ne bi si upala trditi, da smo jo zavrgli, kvečjemu posodobili smo jo.”

Na spletu se najde vsak peti slovenski par

In kaj pravi statistika? Številke so vse prej kot nizke, kar kaže, da v Sloveniji spletni zmenki niso več tabu. Pri Ona-on.com se je od ustanovitve leta 2001 našlo približno 14.000 parov. Če je verjeti nekaterim javnomnenjskim anketam, že skoraj 30 odstotkov trenutno vezanih žensk navaja, da so svoje partnerje našle na spletu. Obdobje koruzništva je pri parih, ki se spoznajo prek spleta, krajše kot pri parih, ki se spoznajo na druge načine - 18 mesecev namesto 42 mesecev. Spletni iskalci ljubezni so torej bolj resni v svojih namerah in precej hitreje smuknejo v zakonski stan ali resno zvezo kot pari, ki se spoznajo kako drugače. V Sloveniji se že približno 20 odstotkov vseh parov zbliža s pomočjo spletnih zmenkov, kar pomeni, da je to že vsak peti par, v ZDA denimo zgolj vsak deseti. Če se sprašujete, kako se znebijo lažnih profilov, ki so pogosti na družabnih omrežjih: prej omenjeni portal za spletne zmenkarije ima verificirane profile, ki jamčijo, da imajo spletni uporabniki preverjeno identiteto in avtentično fotografijo. Teh avtentičnih profilov je kar veliko, saj imajo približno 147.000 registriranih uporabnikov, od teh je mesečno aktivnih okoli polovica oziroma 70.000 spletnih zmenkov željnih iskalcev ljubezni. Takšne bolj instant ali tiste malo resnejše, to je pač odvisno od vsakega posameznika.

IZAK KOŠIR


Najbolj brano