V zrak s quadro, hexa, okto ...

Danes skorajda ni video produkcije, ki v svojem letečem voznem parku nima tako imenovanega drona oziroma multikopterja. Njihov namen je tu in tam tudi zlorabljen, kot je bilo na nogometni tekmi Srbija-Albanija, ali pa to naredijo kar paparaci. Vendar so uporabniki teh radijsko kontroliranih naprav največkrat odgovorne osebe, ki jih uporabljajo za profesionalne ali ljubiteljske namene videa ali fotografije.

Aleš Srnovršnik  z večjim modelom multikopterja za zahtevnejše snemanje Foto: Leo Caharija
Aleš Srnovršnik z večjim modelom multikopterja za zahtevnejše snemanje Foto: Leo Caharija

O uporabi multikopterja smo se pogovarjali z Alešem Srnovršnikom, goriškim fotografom in večletnim uporabnikom multikopterja.

> Kdaj in zakaj ste se navdušili nad multikopterjem ?

“Lastnik multikopterja sem že štiri leta, 'eksplozija dronov' pa je posledica njihove enostavne uporabe, upravljanja ter sprejemljive cene za njihov osnovni namen.”

> Je takšna, imenujmo jo leteča igrača, primerna za ljubitelje videa in fotografije ali bolj za navdušence letenja ? “Igrača je primerna tako za ljubitelje letenja kot snemanja iz zraka, nudi pa več užitkov letenja klasično modelarstvo. Žal to ni več igrača, kljub temu, da jo nekateri tako jemljejo, prav hitro lahko povzročiš kar veliko škodo, tako je prva stvar odgovorna uporaba oziroma letenje. Sam sem kar precej ur porabil za letenje daleč od ljudi in imetja, da ne bi pri morebitnem padcu povzročil škode, ali bog ne daj poškodb ljudi.

> Kje vi letite in vadite letenje z vašim multikopterjem?

“Skušam leteti vsak dan, doma imam manjši quadkopter brez kamere za trening, s katerim grem na vsakdanji vzpon na Škabrijel. Koliko ur letenja je za mano, bi težko povedal, ker jih nisem štel. Naprava lahko leti dokaj samostojno, zato je odlično orodje za snemanje video posnetkov oziroma fotografij. Sam sem bil v mladih letih modelar, tako sem združil dve ljubezni: to in pa fotografijo. Kar pomnim, so me zanimali leteči objekti, tako da sem se zelo zgodaj navdušil nad tako imenovanimi droni, ki jim sam raje rečem multikopter, saj dron zveni preveč vojaško.”

> Ali mora imeti upravljalec multikopterja kakšno predhodno znanje o letenju ? “Znanje oziroma veščine letenja so kar nujno potrebne za dober kader, sicer pa naj vsak zase presodi, koliko vadbe potrebuje za odgovorno letenje. Seveda je poznavanje modelarstva in tehnike prednost, ni pa nuja. Sicer pa kakšno silno predznanje ni potrebno, saj multikopter v načinu GPS lebdi in ohranja pozicijo sam. Regulacija letenja na tem področju je nujna in naj se čim prej zgodi, seveda naj se pristopi k regulaciji po zdravi pameti in ne samo po pravniški logiki. Morda bi bilo dobro, da se nekoliko preveri poznavanje predpisov in upravljanja, za fotografijo pa veljajo že znana pravila. V nekaterih državah imajo to že spodobno urejeno.”

> V snemanju z multikopterjem vidite predvsem prednosti. Ali obstajajo tudi slabosti?

“Področja uporabe multikopterja so neomejena, od nadzora, varnosti, kartiranja, fotografije, videa ... Meja je le domišljija. Prednosti multikopterja so očitne pri zajemu nenavadnih kotov, pa tudi pri snemanju nedostopnih lokacij, ceni ure letenja ... Slabost je morda avtonomija akumulatorja.”

> Na kaj naj bo začetnik pred nakupom pozoren ?

“Začetnik naj se obrne na naše specializirane modelarske trgovine, ki ponujajo tudi uvajanje v letenje. Tako se bo izognil stroškom začetniških spodrsljajev.”

> Na internetu je mogoče videti precej posnetkov, kako multikopter zgubi smer in trešči ob tla. Ste že imeli podobno izkušnjo?

“Do danes sem imel samo en padec multikopterja. Bil je brez pravega razloga, še do danes nisem razvozlal tega pripetljaja. Strmoglavljenje pa skoraj nikomur ne uide. Pri mojem škoda ni bila velika, nekaj škode na kopterju in nosilcih, kamera pa ga je preživela brez poškodb.”

LEO CAHARIJA


Najbolj brano