Koprčan, ki je osvojil igričarski Olimp

Konec aprila je v svetovno igričarsko morje pljusknila novost, ki je povzročila pravcati cunami. Računalniška igra Mordhau, ki jo je razvila desetčlanska mednarodna ekipa mladih mojstrov na čelu z 31-letnim Koprčanom Markom Grgurovičem, je že v prvih dneh postala prodajni hit v največji trgovini z računalniškimi igrami na svetu Steam. V mesecu dni jo je kupilo več kot milijon uporabnikov, kar je Grguroviču in ekipi prineslo ekspresni zaslužek v višini približno 20 milijonov evrov.

V roku enega leta bo po pričakovanjih Marka Grguroviča prodanih dva milijona izvodov igre Mordhau, kar je uspeh, kakršnega doseže zelo malo tovrstnih izdelkov. Podjetni računalničar iz Kopra je upal, da bo igra dobro sprejeta, na takšno evforijo pa ni računal. “Res je neverjetno, kako so jo vsi zagrabili,” je še vedno presenečen.

Uspeh pa ni prišel čez noč, terjal je leta dela in vztrajnosti. Igro je Grgurovič, doktorski študent računalništva in informatike ter asistent na UP Famnit, začel razvijati že leta 2014 v sodelovanju s kolegom iz Avstrije. Začetno različico, ki ni bila dovolj grafično dovršena, sta zavrgla in igro s prvotno zamišljeno vsebino in pravili postavila na novo, z veliko kakovostnejšo grafiko. Dobri odzivi poznavalcev so prinesli nov zagon.

“Za razvoj takšne igre sta potrebna predvsem čas in veliko truda. Vsa orodja so na voljo brezplačno, a treba je biti vztrajen. Marsikdo prehitro odneha, ker ne vidi takojšnjih rezultatov. Če te stvar res zanima in se ob tem zabavaš, vztrajaj, če se ne, potem je brezveze.”

Ekipa se je postopoma razširila v desetčlansko zasedbo mojstrov programiranja, 3D oblikovanja in animiranja, izdelovanja zvočnih učinkov, glasbene podlage ... Fantje, ki so razpršeni po vsej Evropi in širše - v Avstriji, Nemčiji, Španiji, na Danskem, Švedskem in Poljskem ter v Kanadi -, so prek svojih spletnih “pisarn” povezani v Grgurovičevo podjetje Triternion, registrirano v njegovem domačem Kopru.

Marko Grgurovič je z ekipo sodelavcev pred velikim izzivom. Potegniti mora prave poslovne poteze, ki bodo začrtale nadaljnjo pot njegovega podjetja Triternion.

Naval uporabnikov jim je sesul strežnike

Zagonska sredstva za produkcijo igre so fantje pred dvema letoma poiskali na platformi za množično financiranje Kickstarter in že tam poželi takojšen uspeh. Zastavljeni cilj, 80.000 ameriških dolarjev, so presegli v manj kot 24 urah ter do konca kampanje zbrali 300.000 dolarjev. Velik znesek, ki pa se zdi kot pljunek v ocean v primerjavi z milijoni, ki so jih fantje zaslužili v minulem mesecu.

V ponudbo spletne trgovine Steam je igra Mordhau prispela v ponedeljek, 29. aprila, in takoj pristala na vrhu lestvice najbolje prodajanih. Naval “gamerjev” je bil tolikšen, da so se pri Triternionu sesuli računalniški strežniki, prek katerih potekajo bitke v igri. “Prvi teden sploh nismo spali. Nenehno smo se trudili odpravljati tehnične težave, saj sistem ni prenesel tolikšnega števila uporabnikov. Do nedelje smo ga uspeli stabilizirati. Tistega dne je bil tudi največji naval, ko je bilo v igri istočasno 60.000 uporabnikov,” pripoveduje Grgurovič.

Igra Mordhau igralca postavi v srednji vek, kjer se opremljen z oklepom in mečem bojuje proti nasprotnikom. “V igri, ki poteka prek spleta, igra skupaj 64 igralcev, ki so razdeljeni v dve ekipi, torej 32 proti 32. Naloga ekipe je, da zavzame določene točke in tako prevzame nadzor nad pokrajino, pri čemer mora seveda pobiti nasprotnike,” Grgurovič opiše potek igre, v kateri ne manjka krvi ter odsekanih glav in telesnih okončin.

Ključna vloga youtuberjev

“Zaradi količine krvi igra seveda ni primerna za otroke in mladostnike,” opozori. “Večina naših odjemalcev je stara med 20 in 30 let. Poleg bojevanja pa lahko v igri svobodno počnejo še marsikaj drugega. Ustvarili smo tudi nekaj bizarnih ali smešnih situacij. Tako se denimo sredi tistega klanja bojevnik lahko usede in zaigra na lutnjo,” ponazori. Ta in številne podobne zanimivosti so bile odlična vaba za igričarske youtuberje, spletne influencerje, ki so igro predstavili milijonom svojih sledilcev in ji tako dali izjemen prodajni pospešek. “Njihova vloga je bila ključna. Prek njihovih objav se je informacija o igri Mordhau hitro širila naprej. Mi za marketing nismo dali niti centa,” doda Grgurovič.

“Trenutno nas zanima predvsem širitev na azijski trg, pri čemer si želimo čim manj posrednikov,” pravi Grgurovič.

Med glavne razloge za priljubljenost igre Mordhau šteje prav tisto, kar je v očeh mnogih - zlasti staršev mlajših igričarjev - najbolj sporno: količino nasilja in krvi. “S tem smo nalašč pretiravali, v resničnosti ne bi bilo toliko krvi. Seveda bi se lahko odločili narediti igro z manj ali nič nasilja, a bi precej izgubili na dinamiki, zanimanje kupcev pa bi bilo manjše,” pojasni. Ne strinja se z mnenjem nekaterih psihologov, da igranje igric z nasilno vsebino lahko vpliva na razvoj nasilnega vedenja pri igralcu samem: “Mislim, da so vse študije, ki so bile narejene na to temo, pokazale, da temu ni tako. Kdor te igre pozna in uporablja, to ve.”

Trenutno je Mordhau med prvimi petimi najbolj prodajanimi igrami na spletni platformi Steam. V prvem tednu so jo ponujali z 10-odstotnim popustom, sicer pa je na voljo za 24,99 evra. Ponekod, denimo v Rusiji, stane manj, v evropskih državah pa je zaradi davka na dodano vrednost dražja. Največ, kar 40 odstotkov izvodov so prodali v ZDA, 30 odstotkov kupcev je iz držav EU, po deset odstotkov pa je ruskih in azijskih kupcev.

Igra Mordhau že od 29. aprila vztraja med prvimi petimi najbolj prodajanimi igrami na spletni platformi Steam.

Marko Grgurovič je zdaj z ekipo pred velikim izzivom. Tolikšen uspeh, ki jih je čez noč spremenil v milijonarje, seveda ni ostal neopažen - ne doma, še manj pa na tujem. Tehnoloških velikanov, ki bi želeli z mini ekipo podjetja Triternion skleniti poslovno partnerstvo, ne manjka. “Veliko sestankujemo z založniki, potencialnimi investitorji in drugimi organizacijami, ki izkazujejo zanimanje za sodelovanje. Precejšnje je tudi povpraševanje po verziji igre za igralne konzole ... Trenutno nas zanima predvsem širitev na azijski trg, pri čemer si želimo čim manj posrednikov,” pravi Grgurovič.

“Brez truda in vztrajnosti ne gre”

Njegova doktorska disertacija iz teoretičnega računalništva, za katero je konec lanskega leta oddal dispozicijo, bo očitno morala še nekoliko počakati. Ta hip je prednostna naloga za 31-letnega Koprčana, da potegne prave poslovne poteze in začrta nadaljnjo pot svojega podjetja. “Za zdaj še nimamo konkretnih načrtov. Naša ekipa je raztresena vsepovsod, zato bomo najprej razmislili, ali je smiselno, da fizično stopimo skupaj. Zagotovo pa bomo vlagali v nadaljnji razvoj igre Mordhau. Uveljavlja se storitveni model iger, kar pomeni, da se znotraj igre stalno ponuja neke dodatne vsebine, ki jih lahko kupijo lastniki igre,” o prihodnjih korakih razmišlja novopečeni milijonar.

Mladim, ki še iščejo pot do tovrstnega uspeha, pa polaga na srce: “Za razvoj takšne igre sta potrebna predvsem čas in veliko truda. Vsa orodja so na voljo brezplačno, a treba je biti vztrajen. Marsikdo prehitro odneha, ker ne vidi takojšnjih rezultatov. Če te stvar res zanima in se ob tem zabavaš, vztrajaj, če se ne, potem je brezveze.”


Najbolj brano