Najboljša oblačila oljčnih olj

V Inštitutu za oljkarstvo pri UP ZRS so se odločili, da bodo v okviru mednarodnega projekta Wellfood za spodbudo čim bolj kakovostni embalaži slovenskega oljčnega olja v sodelovanju s Primorskimi novicami pripravili natečaj za izbor najbolj všečne embalaže oljčnega olja.

 Foto: Jaka Jeraša
Foto: Jaka Jeraša

V natečaju Inštituta za oljkarstvo pri Znanstveno raziskovalnem središču Univerze na Primorskem so v sodelovanju s Primorskimi novicami razpisali nagradi v dveh kategorijah, ekološka gnojila v protivrednosti 300 evrov za najbolj všečno embalažo oljčnega olja po izboru strokovne komisije, in analizo oljčnih olj v enaki vrednosti za najbolj všečno embalažo po izboru potrošnikov, ki so glasovali na stojnici inštituta na nedavnih Dnevih kmetijstva v Kopru.

Na natečaj se je odzvalo 20 oljkarjev s svojimi embalažami. 15 oljčnih olj je bilo iz Istre, pet pa iz Brd in Vipavske doline. Štiri oljčna olja so bila v kartonski embalaži, le ena oddana steklenica je bila oglata, vse ostale so bile okrogle.

V komisiji so določili kriterije, po katerih so ocenjevali domiselnost, grafično skladnost in izvedbo. Pomemben kriterij v ocenjevanju je bila tudi skladnost podatkov na etiketah z veljavno zakonodajo, ki je ključni element verodostojnosti in je še tako dovršeno oblikovanje ne more prekriti.

Embalaža, ki ni imela podatkov, zapisanih na ustrezen način, je dobila toliko odbitnih točk, da se ni mogla potegovati za šampionski naslov.

Komisiji je predsedoval grafični oblikovalec Žarko Vodopivec, v njej sta bila Milena Bučar Miklavčič in dr. Vasilij Valenčič iz Inštituta za oljkarstvo ter fotograf Jaka Jeraša in novinar Primorskih novic Sašo Dravinec.

Komisija je delo opravila v prostorih laboratorija za organoleptično ocenjevanje oljčnih olj v Zeleni ulici v Izoli. Najprej sta strokovnjaka za oljčna olja, Bučar Miklavčičeva in Valenčič, pregledala ustreznost etiket. Ugotovljenih napak je bilo malo, žal pa tudi pri eni od steklenic, ki je s svojo opremo komisiji hitro padla v oko.

Sprva je bilo izbranih deset, pa potem pet steklenic in slednjič tri, med katerimi se je komisija odločila za oblikovno čisto, sporočilno polno embalažo oljčnega olja Stara kortina Janka Bočaja iz Trušk. Na podelitvi priznanja, popoldan drugega dne Dnevov kmetijstva, je Bočaj povedal, da je oblikovna zamisel njegova, izvedbo pa je zaupal grafičnemu oblikovalcu Bojanu Ceglarju iz izolskega studia Procenta. “Stara kortina je pravzaprav ime za antično Vilo Rustico. Ko sem urejal zemljišča, sem v enem od oljčnikov naletel na številne ostanke rimskega posestva, med njimi tudi na ostanke istrskih amfor za oljčno olje. Zamislil sem si, da bodo skupaj s citatom iz ene od knjig rimskega zgodovinarja Plinija starejšega o vrhunski kakovosti istrskega oljčnega olja in njegovi veljavi v rimskem imperiju, tvorile podobo mojih oljčnih olj,” je povedal Bočaj. Etiketa je polna, a obenem precej asketska, saj je izdelana v črno-beli kombinaciji. “Na trgovski polici med drugimi izstopa. Je dodelana, prepoznavna in prefinjena. Pravzaprav ni dvoma, da je v njej vrhunski izdelek,” je ocenil predsednik komisije Vodopivec.

Na Dnevih kmetijstva so imeli obiskovalci poldrugi dan priložnost izbirati najbolj všečno embalažo. Odločili so se drugače od komisije, za steklenico oljčnega olja Aleša Bučinela iz Gradnega v Brdih. “Izjemno sem zadovoljen. V nedeljo zvečer sem dobil etikete, jih navsezgodaj nalepil na steklenice in v zadnjem roku oddal,” je povedal Bučinel. Stremljenje k vrhunski kakovosti oljčnega olja je dopolnil z etiketo, izdelkom Marijana Močivnika iz Studia Ajd iz Ajdovščine. “Zanimivo, priporočilo zanj sem dobil od oljkarskega kolega iz Italije,” je še povedal Bučinel, ki na podelitev v Koper v dveh urah, kolikor je bilo časa od zaključka glasovanja, ni uspel priti. “Imel sem prvi prost vikend po trgatvi, šel sem na izlet in bil predaleč,” se je opravičil Bučinel, sicer vodja kletarjev v Vinski kleti Goriška brda.

NR


Najbolj brano