Sveže, sočno, slovensko

To je Lušt, danes uveljavljena in prepoznavna slovenska blagovna znamka za v prekmurski ravnici pridelan paradižnik, pa tudi za druge vrtnine, ki jih bo podjetje Paradajz začelo pridelovati. Vendar začetki uresničevanja poslovne ideje, ki segajo v leto 2006 niso bili ravno enostavni, na kratko nam je zgodbo Lušta povedal direktor in solastnik Dejan Šumak.

Dejan Šumak, direktor podjetja Paradajz
Dejan Šumak, direktor podjetja Paradajz 

Martin Žigo in Dejan Šumak sta si začela svojo poslovno in hkrati tudi življenjsko pot oblikovati sama, o pridelavi paradižnika sta začela razmišljati v letu 2006, ko sta zaključevala študij agronomije, vedoč da ravno dosti služb v Prekmurju ni. Tako so prvi paradižniki v Renkovcih dozoreli pet let kasneje, in danes je to največji pokriti vrt v Sloveniji na 60.000 kvadratnih metrov oziroma šest hektarjev, za katerega trenutno skrbi 75 zaposlenih. Vendar za realizacijo dobre poslovne ideje je bilo potrebno kar nekaj začetnega kapitala, od tega nekaj lastnih sredstev preostali del pa s pomočjo domače banke.

Pridelavo paradižnika Lušt odlikujejo gensko nespremenjena semena kupljena v Sloveniji, sadike so potem vzgojene pri partnerju čez mejo, ki se ob višini 30 centimetrov ponovno vrnejo v Renkovce. Tam jih zasadijo v povsem naravno podlago –mešanico šote in kokosovih vlaken, ker je taka sestava substrata neoporečna, je tudi paradižnik bolj varen pred boleznimi in škodljivci. Vzgajanje paradižnika v rastlinjaku zahteva čez celo leto primerno temperaturo, tudi tukaj so rešitev za ogrevanje dobili v naravi. Ob rastlinjaku se nahaja geotermalna vrtina, s pomočjo vroče vode, ki prihaja iz nje, rastlinjak ogrevajo. V vročih poletnih dneh pa hladijo s pomočjo zasenčevanja ter uporabe prezračevanja in ventilatorjev. Zanimivo jetudi to, da paradižnike oprašujejo čmrlji, ki so del stalne favne v rastlinjaku, ki opravljajo svojo naravno nalogo opraševanja. Paradižnik poleg ustreznih klimatskih pogojev in sonca potrebujejo veliko vode. Luštovi paradižniki so zalivani z deževnico, ročno obrani, zato imajo okus svežega, domačega paradižnika, ubranega z vrta.

Poslovanje in zastavljene cilje že od leta 2012 uspešno uresničujete tudi s pomočjo domače banke. Iz javno objavljenih letnih poročil smo razbrali, da ste lani ustvarili 2,7 milijona evrov neto prihodkov, kar je v primerjavi z letom prej kar 18 odstotkov več. Medtem, ko ima čisti dobiček še večji trend rasti – vse to kaže, da ste na pravi poti in da se vlaganja v proizvodnjo zdrave slovenske hrane zelo obrestujejo…

Na vse gledamo predvsem s stališča zagotavljanja stabilne pridelave in doma pridelane kakovostne hrane. Kar pomeni z drugimi besedami zagotavljanje razvoja na tem področju.

In kakšni so vaši načrti za prihodnost?

Poleg glavne sorte grozdastega tipa paradižnika smo začeli tudi s poizkusi. Prve rezultate bomo že imeli konec letošnjega leta. Trenutno smo v fazi preizkušanja, sam analitski del pa sledi v jesensko/zimskem obdobju tako, da zaenkrat podatkov še nimamo. Je pa odziv potrošnikov in kupcev, ki imajo priložnost v Renkovcih na maloprodajnem mestu kupite te paradižnike, odličen. LUŠT se bo razvijal v smeri širitve pridelave na druge vrtnine, prvenstveno za pridelavo v rastlinjakih.

Vaše podjetje ima nekaj manj kot 8 milijonov evrov bilančne vsote; od tega je četrtina lastnega kapitala - dobra četrtina finančnih obveznosti? Kakšne finančne vire vam je uspelo pridobiti? Dolgoročne - kratkoročne - in za kakšen namen financiranja so bili odobreni?

Mi smo uspeli pridobiti dolgoročne finančne vire, ki so bili namenjeni za investicijo v rastlinjak in povezujočo infrastrukturo.

Ali menite, da vas domača banka podpira, ker imate dober produkt in posledično odlične poslovne rezultate? Ali k temu pripomore tudi dejstvo, da ste angažirali velik del lastnega kapitala za financiranje tega podjetja?

Nova KBM nas podpira, ker so vse prej omenjene točke uravnotežene. Ena brez druge ne gre.

Več si lahko preberete še na: http://www.nkbm.si/poslovni


Najbolj brano